کد خبر: ٥٧٠١   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/11/05-١٠:٥٧

رئیس اداره صنعت معدن تجارت خرمشهر، نبود دستگاه ایکس ری در شلمچه و گمرک را عمده دلیل طولانی شدن پروسه ترخیص کالا دانست.

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش آبادان نیوز، عبدالامیر ربیهاوی در نشست هم اندیشی مسئولان و وارد کنندگان در اتاق بازگانی خرمشهر بیان کرد: اظهار نامه مجازی توسط کارشناسان متعدد اعم از کارشناسان استانی و خارج از استان است انجام می شود که خواسته تجار واگذاری کار به کارشناسان بومی با توجه به داشتن شناخت کافی از منطقه است.

وی توصیح داد: وجود کارشناسان متعدد در بسیاری از موارد باعث طولانی شدن پروسه صدور اظهار نامه و سخت شدن پیگیری امر شده است.

رئیس اداره صنعت معدن تجارت خرمشهر به صدور بخشنامه وزارت صنعت معدن تجارت در خصوص لزوم ورود ۲۰ قلم کالا تجاری از طریق نمایندگی ها هم اشاره کرد و افزود: وزیر کشور بر این امر تاکید دارد که کالاها تنها از طریق نمایندگی ها وارد شوند.

وی ادامه داد: بازرگانان که نمایندگی ندارند حق واردارات کالا را نداشته و همین امر باعث نارضایتی بسیاری از تجار و فعالان اقتصادی شده که در صورت امکان موضوع به صورت محلی و یا توسط نماینده با پیگیری در سطح کشور رفع شود.

ربیهاوی به تخفیف ۲۵ درصدی حمل و نقل کالاها ازطریق حمل دریایی را هم به عنوان دیگر درخواست تجار منطقه برشمرد و توضیح داد: موضوع تخفیف ۲۵ درصد تنها به کالاهای حمل شده از جبل علی و کشتی های بالای ۵۰۰ تن تعلق می گیرد و این در حالی است که در استان ۳۰۰ شناور زیر ۵۰۰ تن کار حمل و نقل را انجام می دهند که این تخفیف شاملشان نمی شود و به همین کار حمل و نقل کالایی خود را از طریق بوشهر انجام می دهند.

وی همچنین نبود دستگاه ایکس ری در شلمچه و گمرک را عمده دلیل طولانی شدن پروسه ترخیص کالا دانست و متذکر شد: هر روز معطلی در ترخیص کالا باعث افت یک درصد از ارزش آن کالا می شود.

رئیس اداره صنعت معدن تجارت خرمشهر از دریافت مالیات بر ارزش افزوده و سایر هزینه به عنوان دیگر دلیل نارضایتی بازرگانان خرمشهری یاد کرد. 

خرمشهر ،اخبار خرمشهر ،آبادان نیوز ،خبر خوزستان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: