کد خبر: ٥٦٧٩   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/11/02-١١:٠٠

رئیس دادگستری شهرستان آبادان گفت: عوامل صدای تیراندازی های این شهر با کمک دستگاه قضایی دستگیر شدند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش آبادان نیوز ،به نقل از روابط عمومی دادگستری آبادان، سیروس محمدی زاده افزود:  صداهای تیراندازی در یکی از مناطق آبادان به گوش می رسید که با دستور قضایی علت این موضوع به سرعت پیگیری شد.
وی افزود: بر اساس پیگیری ها علت تیراندازی، قدرت نمایی با سلاح در یک آیین ختم بود.
رئیس دادگستری آبادان با بیان اینکه دادستان عمومی و انقلاب این شهر قاطعانه بررسی های لازم را در این خصوص انجام داد، گفت: کلیه متهمان توسط ناجا شناسایی و هم اکنون پدر و بردار متوفی نیز با دستور قضائی بازداشت شدند.
محمدی زاده اظهار داشت: دادگستری شهرستان آبادان با همه عوامل اخلالگر در این شهر برخورد شدید قضایی می کند و مبنای تلاش های خود را آسایش و امنیت مردم شریف آبادان می داند.
صبح امروز در پی برگزاری آیین تشییع یکی از بزرگان طوایف آبادان در میدان طیب صدای تیراندازی های زیاد شنیده شد.
تیراندازی در مراسم های عروسی و عزا در آبادان؛ به بلایی برای امنیت پایدار و سرمایه گذاری در منطقه تبدیل شده است.
به گزارش ایرنا رسم نادرست تیراندازی در محافل عروسی و عزا در برخی شهرهای خوزستان و استان های همجوار، در برخی موارد، این آیین ها را به مصیبتی برای شرکت کنندگان در مراسم تبدیل می کند.
تیراندازی در مجالس عروسی و عزا، فرهنگ غلطی در استان خوزستان و دیگر استان های همجوار است که به درد فرهنگی تبدیل شده، شاخ و برگ دوانده و معضلات دیگری نظیر ازدواج های ناخواسته دختران را به سبب خون بها سبب شده است.
وجود رسوم غلط در میان سنت های تاریخی و پسندیده در میان اقوم مختلف کشور همیشه مشکلاتی را به همراه داشته است که به نظر می رسد باید عقلای هر قوم راهکاری برای از میان بردن این رسم های غلط بیابند و اجازه ندهند سنت های پسندیده و پذیرفته شده ای که از نیاکان به ارث رسیده اینگونه دستمایه اشتباهات شود.
این سنت غلط در برخی موارد، تعداد زیادی کشته و زخمی برجای می گذارد هرچند در این خصوص نشست های مختلفی بین سران طوایف و قبایل قومیت های مختلف استان برگزار شده است ولی کماکان شاهد بروز چنین اتفاقاتی هستیم.


آبادان نیوز ،اخبار آبادان ،خبر آبادان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: