کد خبر: ٥٦٠٧   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/10/15-١١:٠٣

معاون بهداشت دانشکده پزشکی آبادان

اعتبار ساخت مراکز درمانی هست ولی زمین نیست

معاون بهداشت علوم پزشکی آبادان از فرمانداران آبادان، خرمشهر و شادگان، خواست زمین برای احداث مراکز درمانی اختصاص چرا هم اکنون اعتبار این کار را داریم.

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش آبادان نیوز ، شهرام ترحمی در دومین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی جنوب غرب استان خوزستان در سالن جلسات شهید دورقی فرمانداری خرمشهر، اظهار کرد: طبق ابلاغ وزارت بهداشت و درمان برای اینکه مراکز درمانی کامل شوند، وزارتخانه هزینه های لازم را پرداخت می کند اما زمین را باید شهرستان ها تامین کنند.

وی بیان کرد: برای انجام این کار از فرماندارن کمک گرفته شد و زمین هایی فراهم کردند. منطقه آزاد اروند نیز شش قطعه زمین در اختیار قرار دارد اما همچنان نیاز به زمین های بیشتری است.

ترحمی ادامه داد: برای رسیدن به ۱۸۶ مرکز مورد نیاز، ۳۰ ساختمان دیگر نیاز است و هنوز با وجود اینکه بودجه و امکات فراهم است برای حدود ۲۰ مرکز درمانی محل وجود ندارد.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی  آبادان با یادآور شدن اینکه در صورت تامین نشدن محل احداث مراکز درمانی ممکن است اعتبار تخصیص داده شده به سایر استان ها تعلق گیرد، بر لزوم سرعت در فراهم ساختن زمین ها تاکید کرد .

وی همچنین از فرمانداران خواست برای عملی شدن این امر خیران را به دانشکده علوم پزشکی آبادان معرفی کنند.

ترحمی، مراکز بهداشتی جنوب غرب خوزستان را جز فرسوده ترین مراکز دانست و افزود: تمام واحدها نیاز به مرمت و بازسازی دارند و سیاست دولت نیز بر این است که با مرمت این مراکز امید را در دل های مردم ایجاد کند.

ترحمی، اعتباری بیش از سه میلیارد تومان را اعتبار مورد نیاز برای مرمت مراکز درمانی فرسوده اعلام کرد و گفت: برای ترمیم و بازسازی مراکز فرسوده حدود سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان مورد نیاز است. تاکنون یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه شده و پیمانکاران نیز مشخص شده اند.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه زیرساخت های الکترونیکی مراکز بهداشتی و درمانی جنوب غرب استان کمبودهای بسیاری دارد، اضافه کرد: ۱۸۸ دستگاه کامپیوتر برای مراکز بهداشتی و درمانی خریداری شده و به همین میزان نیز مورد نیاز است.

وی در ادامه جذب نیروی انسانی در سال جاری را دیگر اقدام مثبت و تاثیر گذار دولت تدبیر و امید و حوزه سلامت دانست و توضیح داد: تا اردیبهشت امسال ۲۹۰ پست از ۵۸۶ پست  سازمانی شبکه بهداشت و درمان  و تقریبا در حدود ۵۰ درصد پست های چارت قدیمی خالی بود که در اردیبهشت ماه امسال حدود ۲۳۶ نیرو جدید جذب شد و این به نوبه خود اقدام بسیار بزرگی است.

ترحمی، همچنین بر ضرورت ساماندهی اتلاف سگ های ولگرد و فروش ماکیان زنده به عنوان دو معضل بهداشتی در شهرستان های آبادان، خرمشهر و شادگان تاکید کرد.

اخبار آبادان ،آبادان نیوز

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: