کد خبر: ٥٦٠٤   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/10/15-١٠:٤٢

امام جمعه آبادان گفت: آن مسئولی را که در سازمانش نیروی غیر آبادانی جذب کند به زمین می زنیم و از این بابت با کسی مسامحه نداریم.

 







به گزارش آبادان نیوز، حجت الاسلام علی ابراهیمی پور ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد اروند افزود: از آنجایی که جلسات شورای آموزش و پرورش تصمیم گیری برای آینده مملکت است باید به شکل عمیق تر، دقیق تر و کارشناسی ترشده به آنچه گفته می شود، نگاه و عمل کرد.

وی اظهار کرد: برنامه ریزی دقیق و هدف دار باید از نکات قابل توجه در این جلسات باشد را که اگر ریل گذاری دقیق انجام نشود، تلاشها بی حاصل خواهد بود.

حجت الاسلام ابراهیمی پور تصریح کرد: بخشی از مدارس موجود اگر برایشان برنامه ریزی درستی انجام نشود هم برای خودشان و هم برای خانواده ها و جامعه آسیب زا خواهند بود.

امام جمعه آبادان گفت: شاید کارکنان شرکت نفت بتوانند برای بچه هایشان معلم خصوصی بگیرند اما اگر برای حاشیه نشین های شهرهای آبادان و خرمشهر فکر و کمکی نشود به طور قطع پیامدهای ناخوشایندی را در پی خواهد داشت.

حجت الاسلام ابراهیمی پور افزود: عدم وجود توازن مناسبی میان فقرا و افراد متمول عین بی عدالتی است و باید این چالش برطرف شود.

وی اظهار کرد: در توزیع سرانه دانش آموزی نیز ادارات آموزش و پرورش شهرهای آبادان و خرمشهر باید مدارسی که در مناطق کمتر برخوردار، محروم و حاشیه شهر هستند را بیشتر مد نظر قرار دهد زیرا چالشها و مشکلات این مناطق زیاد است و فرصت پرداخت نیز ندارند.

مشکلات ۳۷ ساله

حجت الاسلام ابراهیمی پور تصریح کرد: در آموزش و پرورش نگاه سخت افزاری بد نیست اما ایده آل هم نیست. آموزش و پرورش این منطقه وارث مشکلات ۳۷ ساله ای است که فرسودگی مدارس، مشکلات آب، فاضلاب، گاز، برق، سرانه پائین، امکانات کم و ضعیف آموزشی و تربیتی از جمله این مشکلات است.

وی با تاکید دوباره بر اولویت بندی تقسیم سرانه آموزشی مدارس با لحاظ مناطق کمتر برخوردار و محروم در صدر این تقسیم بندیها یادآور شد: به طور انصاف سازمان منطقه آزاد اروند در بخش تامین زیرساختها و امکانات آموزشی و پرورشی خوب عمل کرده است اما در بحث مساجد نمره خوبی نمی گیرد.

امام جمعه آبادان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: منطقه آزاد اروند بایستی به منظور ایجاد انگیزه در میان معلمان، امتیازاتی را برای آنان قائل شود تا معلمان رغبتی به خروج از منطقه را نداشته باشند. باید وعده ها و قولهایی که داده می شود، رصد و پیگیری شود تا این نشستها بی حاصل نباشد.

حجت الاسلام ابراهیمی پور خطاب به مسئولان فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند افزود: باید به مباحث فرهنگی نیز نگاه کنید، توجه به نماز جماعت در مدارس اگر چه خوب بود اما کافی نبود.

وی از توجه ویژه به موضوعاتی همچون ایاب و ذهاب امامان جماعت برای حضور در مدارس، جشن تکلیف دانش آموزان و نخبگان فراوان قرآنی در شهرهای آبادان و خرمشهر که در سطح استان و کشور حتی بین المللی حرف نخست را می زنند، به عنوان برخی از مسائل قابل پرداخت از سوی معاونت فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند نام برد.

۴ هزار نیرو برای پالایشگاه خوزستان

حجت الاسلام ابراهیمی پور تصریح کرد: در موضوع عملیات ساخت پالایشگاه دوم آبادان (ملقب به پالایشگاه خوزستان) بیش از چهار هزار نیرو نیاز است که می توانند از میان فرزندان آبادان جذب شوند و این مسئله مورد تاکید مستمر ما است.

وی با اشاره به پیش بینی طرح توسعه پالایشگاه آبادان در قالب فاز دو و چهار و احداث پالایشگاه خوزستان در این منطقه افزود: در این دولت وزیر نگاه خاصی نسبت به پالایشگاه خوزستان ندارد اما در حال پیگیری است و اگر چنین شود به طور قطع یک تحویل خوبی به وجود می آید.

امام جمعه آبادان اظهار کرد: علاوه بر آن شهرکهای صنعتی خوبی در سطح منطقه داریم که برای ورود و شروع فعالیت در این کارخانجات و صنایع نیاز به بهره مندی افراد بومی از آموزشهای مهارتی و تخصصی مورد نیاز آن صنایع دارد، از این رو از منطقه آزاد اروند می خواهیم تا به شکل ویژه در بحث آموزش و تربیت نیروهای مهارتی بکوشند.

وی با اشاره به وجود نگاه خوب مدیران حوزه های مختلف از جمله سازمان منطقه آزاد اروند، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، پالایشگاه در اولویت بندی به کارگیری نیروها از میان بومی های منطقه تصریح کرد: به تمامی مدیران و مسئولان در شهر آبادان گفته ایم که با هیچ کس تعارفی نداریم. هیچ مدیری حق ندارد تا زمانی که نیروی آبادانی متخصص در رشته های مورد نیازشان در منطقه وجود دارد و از قضا بیکار هم هست، نیروی غیر بومی جذب کند.

لزوم جذب نیروی بومی

حجت الاسلام ابراهیمی پور با اشاره به فراوانی جمعیت مناطق کمتر برخوردار و محروم آبادان که به طور عمده از جوانان و جویای کار هستند، گفت: این جوانان در معرض انواع و اقسام آسیب قرار دارند و به طور یقین اگر مسئولان در موضوع جذب نیروی بومی همکاری جدی کنند بسیاری از مشکلات و آسیب ها رفع می شود.

وی تصریح کرد: از مردم می خواهیم که نه بر اساس شایعات بلکه به طور دقیق موارد را رصد کنند و اگر موردی از جذب غیر بومی در دستگاهها، ادارات و شرکتهای مختلف شهر (مستند و مستدل) انجام شده به ما اطلاع دهند، به طور قطع پیگیرهای لازم در این خصوص انجام می شود.

حجت الاسلام ابراهیمی پور یادآور شد: به طور قطع مدیری که از خواست مردم تبعیت نکند و الزامات را نادیده بگیرد، از دست ما در آسایش نخواهد بود، مدیران حق ندارند از نیروهای غیربومی در کارهایشان استفاده کنند.

وی خطاب به شهروندان آبادانی گفت: با بروز جنگ تحمیلی وقتی خانواده های آبادانی به سایر شهرها مهاجرت کردند تا اندکی پس از سال ۶۸ بسیاری از فرزندانشان در سایر شهرها متولد شدند و در شناسنامه شان نام آن شهرستان ثبت شده به همین دلیل گاهی دیده می شود که فرزندی پدر و مادرش آبادانی هستند اما خودش متولد شهری دیگر است و مردم به آن غیر آبادانی اطلاق می کنند و این درست نیست، کسی که پدر و مادرش آبادانی است خودش هم آبادانی است


منبع : مهر

اخبار آبادان ،آبادان نیوز

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: