کد خبر: ٥٥٦٧   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/09/29-١٠:٣١

بخشدار اروندکنار، موضوع فعال شدن گمرک این شهر را خواست اصلی مردم این شهر عنوان کرد.

 

 

 

 

 

 

به گزارش آبادان نیوز،حسن علیدوستی  با بیان اینکه اقتصاد اروندکنار به فعال شدن گمرک و رونق بازرگانی و تجارت بسیار وابسته است، گفت: با پیگیریهای انجام شده از سوی فرماندار، مصوبات خوبی از جمله امکان ترخیص ۱۵ خودرو کالا در گمرک را داشتیم که امید می رود بندر اروندکنار به شکل فعال تری به لحاظ زیرساختها مهیا شود.

وی افزود: موضوع فعال شدن گمرک اروندکنار خواست محوری مردم است که چنانچه انجام شود بسیاری از مشکلات اروندکنار به تبع آن رفع می شود. 

علیدوستی با بیان اینکه اقتصاد در اروندکنار در سه بخش کشاورزی، صید و صیادی و تجارت خلاصه می شود، اظهار کرد: در بخش کشاورزی پیش از جنگ تحمیلی، به دلیل وجود شبکه های سنتی زهکشی که به طور طبیعی و روزانه حداقل دو بار سبب پر شدن انهار از آب حاصل از جزر و مد می شد، شاهد رونق و حاصل خیزی اراضی کشاورزی بودیم اما پس از جنگ به دلیل وارد آمدن آسیبهای زیرساختی، کشاورزی دچار مشکلات فراوان شد.

بخشدار اروندکنار با اشاره به آغاز کار مکانیزه کردن کشاورزی از سال گذشته تاکنون تصریح کرد: موسسه جهاد نصر به طور تقریبی هزار و ۷۰۰ هکتار از طرح ۵۵۰ هزار هکتاری موسوم به طرح مقام معظم رهبری را در این بخش به انجام رسانده که پیش بینی می شود این رقم تا پایان سال به دو هزار و ۲۰۰ هکتار برسد و این اراضی مکانیزه به زیر کشت بروند، البته یکسری نواقصی هست که امید می رود با همکاری دهیاران بتوانیم آنها را برطرف کنیم.

مرزبانی به مردم کمک کند

علیدوستی با اشاره به موضوع صید و صیادی در منطقه گفت: ۴۷۹ قایق صیادی، ۱۶۹ لنج و ۸۲ قایق فصلی در مقاطع خاص مشغول فعالیت هستند که عمده مشکل آنان بحث سخت گیریها در هنگام تردد آنان است که از مرزبانی می خواهیم با توجه به اینکه صید و صیادی تنها راه ارتزاق و معیشت بخش زیادی از مردم منطقه است، قدری در این زمینه به صیادان کمک کند.

وی اظهار کرد: در زمان حاضر سه هزار مشترک از نعمت گاز بهره مندند و هفت هزار ظرفیت خالی نیز وجود دارد که امید می رود مردم از این فرصت خوب و مناسب استفاده کرده و در جهت دریافت اشتراک گاز اقدام کنند.

علیدوستی با اشاره به وجود دو هزار و ۹۰۰ مشترک آب شهری در این منطقه تصریح کرد: روزانه حدود پنج هزار مترمکعب آب از آبادان به این منطقه می رسد.

بخشدار اروندکنار یادآور شد: با توجه به طرح توسعه شبکه داخلی آب شهری به میزان ۷۰ کیلومتر، تاکنون ۳۰ کیلومتر آن به انجام رسیده و مابقی به دلیل نبود اعتبارات همچنان بدون انجام باقی مانده است ضمن آنکه برای ساخت ایستگاه تقویت فشار آب که زمین آن نیز مهیا شده نیز با کمبود اعتبار مواجهیم، امیدواریم مسئولان امر در این رابطه اقدامات موثری را به انجام برسانند.

علیدوستی  گفت: در بحث آب روستایی نیز حدود چهار هزار مشترک داریم که به طور روزانه حدود هشت هزار مترمکعب آب به شبکه آب مورد استفاده آنان تزریق می شود، در سه ماه اخیر موضوع اصلاح شبکه آب دهستان نصار (شامل ۲۸ روستا با ۷ هزار جمعیت) با صرف اعتباری معادل یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی را داشتیم که امید است هرچه سریعتر کار اصلاح شبکه به پایان برسد.

عدم تکمیل بیمارستان اروندکنار

وی با اشاره به بهره مندی از حدود پنج دستگاه آمبولانس و دو داروخانه در این بخش اظهار کرد: مشکل عمده ما عدم تکمیل بیمارستان اروندکنار است که با پیگیریهای انجام شده و قول مسئولان دانشکده علوم پزشکی آبادان امید می رود تا پایان امسال شاهد راه اندازی آن باشیم. 

علیدوستی تصریح کرد: حدود پنج هزار دانش آموز نیز در ۶۴ واحد آموزشی مشغول به تحصیل هستند که به نسبت جمعیت  دانش آموزی، ۵ واحد آموزشی کمبود داریم که امید می رود با توجه به رایزنی های انجام شده، بتوانیم به نقطه خوبی برسانیم.

 

 

 

اخبار آبادان ،خبرهای آبادان ،آبادان نیوز ،

منبع : مهر

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: