کد خبر: ٥٥١٨   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/09/11-٠٩:٢٤

باران سیل آسا در روزهای پنجشنبه و جمعه بیشتر شهرستان های خوزستان را فرامی گیرد.

 

 

مدیرکل هواشناسی خوزستان با پیش بینی باد شدید و تگرگ در استان، گفت: باران سیل آسا در روزهای پنجشنبه و جمعه بیشتر شهرستان های خوزستان را فرامی گیرد.

به گزارش آبادان نیوز ، کوروش بهادری در نشست شورای بحران خوزستان که در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در پی ورود یک سامانه بارشی قوی از عصر چهارشنبه، بارندگی در خوزستان از پنجشنبه آغاز شده و تا شب تشدید می شود و این بارندگی تا جمعه ادامه می یابد.
وی با بیان اینکه بیشترین بارندگی را در شمال و شرق استان خواهیم داشت اضافه کرد: بر اساس پیش بینی ها شهرستان های ایذه، مسجدسلیمان، لالی، گتوند، بهبهان و آغاجاری بیشترین بارندگی را خواهند داشت.
بهادری ادامه داد: بارش ها در این 2 روز رگباری (حجم زیاد در مدت کم) خواهد بود و در بعضی شهرستان ها بین 80 تا 100 میلیمتر باران می بارد.
وی از احتمال بارش تگرگ در برخی نقاط استان نیز خبر داد و گفت: در این روزها وزش باد شدید تا 100 کیلومتر بر ساعت را نیز خواهیم داشت.
بهادری افزود: طبق پیش بینی ها بارندگی، افزایش دبی و سیلاب در حوضه رودخانه های کارون، کرخه، دز و زهره را خواهیم داشت که وجود سدها در برخی از این حوضه ها می تواند مانع وقوع سیل شود.
به گفته وی در روز شنبه نیز بارش هایی در برخی نقاط استان شاهد خواهیم بود.
عضو شورای مدیریت بحران خوزستان همچنین با بیان اینکه برای اهواز بارندگی بین 10 تا 20 میلیمتر پیش بینی می شود گفت: با توجه به وزش باد شدید، احتمال وقوع عارضه تنگی نفس همراه با بارندگی پائیزه، کاهش می یابد.
بر اساس این گزارش، خوزستان در یک دهه گذشته با خشکسالی شدید روبه رو بوده است. در سال های اخیر حتی رودخانه های دائمی این استان نیز با بحران بی آبی روبه رو بوده اند. در یک ماه گذشته رودخانه های کرخه و زهره و جراحی در شهرهای پایین دست تقریبا خشک شده اند.
ستاد بحران خوزستان از روز سه شنبه با صدور اطلاعیه ای نسبت به باران شدید و وقوع سیلاب در برخی شهرستان ها هشدار داده است.
از ابتدای پائیز تاکنون، هواشناسی خوزستان دو نوبت پیش بینی بارندگی داشته که در بسیاری از نقاط خوزستان به ویژه جنوب و مرکز آن، این پیش بینی ها محقق نشده است. چهارم و پنجم آبان و نیز چهارم و پنجم آذر بنا بر اعلام هواشناسی و اطلاعیه اداره کل مدیریت بحران خوزستان پیش بینی بارندگی شدید در خوزستان شده بود اما این پیش بینی ها محقق نشد.

 

 

،اخبار خوزستان ،خوزستان ،خبرهای خوزستان ،آبادان نیوز

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: