کد خبر: ٥٤٩٤   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/09/04-٠٩:٣٢

استفاده از دمنوش زنجبیل، دارچین، زعفران و چای کوهی برای افزایش گردش خون و گرمایش بدن در فصل سرما مناسب است.

 

 

 

استفاده از دمنوش زنجبیل، دارچین، زعفران و چای کوهی برای افزایش گردش خون و گرمایش بدن در فصل سرما مناسب است. 

به گزارش  آبادان نیوز ،یونس حیدری پژوهشگر طب سنتی گفت: در فصل سرما استفاده از دمنوش های گیاهی ضد آلرژی توصیه می شود. 
وی اظهار داشت: دمنوش ترکیبی مرزنجوش، آویشن و چای کوهی یک داروی ضد آلرژی، آنژین، میگرن و سینوزیت است. 
حیدری بیان کرد: یکی از بهترین دمنوش ها برای فصل پاییز که فصل خشکی هوا و سرماخوردگی است، ترکیب آویشن و عسل می باشد و در افراد با سیستم ایمنی ضعیف بسیار مفید است. 
این پژوهشگر طب سنتی عنوان کرد: برای پیشگیری و درمان عفونت ریه مصرف دمنوش گیاه پولک، پونه،آویشن، مرزنجوش و بابونه برای پاکسازی بدن از عفونت و ویروس بسیار موثر است. 
وی تصریح کرد: دمنوش گل محمدی، گیاه دم اسب، زعفران و هل در فصل پاییز در تقویت سیستم ایمنی و مشکلات کلیوی موثر است. 
حیدری افزود: مصرف دمنوش اکیناسه(سرخارگل)، بابونه و چای کوهی برای پیشگیری از سرماخوردگی و رفع عفونت برونشیت تاثیر چشمگیری دارد. 
این پژوهشگر طب سنتی اظهار داشت: برای رفع سرفه های خشک یا خروسک چهار تخم یا لعاب دانه به مفید است، همچنین استفاده از بخور اکالیپتوس و عنبر النسارا برای پاکسازی محیط زندگی توصیه می شود. 
وی عنوان کرد: استفاده از دمنوش زنجبیل، دارچین، زعفران و چای کوهی برای افزایش گردش خون و گرمایش بدن در فصل سرما مناسب است که در افراد مبتلا به فشارخون استفاده از لیمو امانی در کنار آن موثر است. 
حیدری تصریح کرد: در زمان سرما و آلودگی هوا مصرف دمنوش سنبل الطیب، گل گاوزبان، لیمو امانی و گل ساعتی برای تقویت اعصاب و جلوگیری از گرفتگی عروق تاثیر چشمگیری دارد. 
این پژوهشگر طب سنتی افزود: دمنوش ترکیبی پر سیاوشان، زوفا، آویشن و سنبل الطیب روزی یک استکان صبح ناشتا برای تقویت ریه و دفع مواد صنعتی و سرطان زا بسیار مفید است. 
وی با بیان اینکه در استفاده از دمنوش ها به طبع افراد باید توجه شود، یادآور شد:  افراد با طبع گرم نباید زعفران، آویشن و عسل را مصرف کنند زیرا در ابتلا به آفت دهان تاثیرگذار هستند و توصیه می شود این اشخاص از لیمو ترش یا لیمو امانی برای ایجاد تعادل در دمنوش ها استفاده کنند.

 

آبادان نیوز

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: