پست الکترونیک چهارشنبه ٠٥ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > میراث فرهنگی از یک کشتی گیر جهانی تجلیل کرد.


کد خبر: ٦٧٤٤   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/07/29-٠٩:١٦

میراث فرهنگی خوزستان از مقام آور جهانی کشتی که بر روی سکوی قهرمانی در بلغارستان، زیگورات چغازنبیل شوش را معرفی کرده بود مراسم تجلیل برگزار کرد.

 

 

 

 

 

 

 

میراث فرهنگی خوزستان از مقام آور جهانی کشتی که بر روی سکوی قهرمانی در بلغارستان، زیگورات چغازنبیل شوش را معرفی کرده بود مراسم تجلیل برگزار کرد.

به گزارش آبادان نیوز،فرزاد حیدری آل کثیر که مقام سوم جهان در بخش کشتی پیشکسوتان جهان در بلغارستان را کسب کرده بود حین دریافت مدال قهرمانی، پوسترهای معرفی زیگورات شوش را به برگزیدگان جهانی اهدا کرد.

خسرو نشان، مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان نیز طی مراسمی از این کشتی گیر دعوت کرد و در جلسه ای با حضور تمام روسای میراث فرهنگی شهرستان از وی تشکر و تجلیل کرد.

نشان در این مراسم گفت: فرزاد حیدری آل کثیر دو افتخار را رقم زد. یکی کسب مقام جهانی برای کشور و دیگری معرفی میراث فرهنگی شوش بر روی سکوی جهانی که باعث آشنایی بسیاری از شرکت کنندگان در کشتی با میراث ما شد. 

وی در خصوص از ایده برپایی مسابقات کشتی در محوطه های تاریخی اعلام رضایت و خرسندی کرد و گفت: از رئیس میراث فرهنگی شوش می خواهم تا حد امکان از فعالان کشتی خصوصا آل کثیر برای برگزاری مراسم فرهنگی ورزشی در محوطه های تاریخی کمک کند.

فرزاد حیدری آل کثیر نیز در این مراسم افزود: خوشحالم از اینکه میراث فرهنگی این مراسم را برای تجلیل از افتخار آفرینان کشوری ترتیب می دهند و قبل از اینکه اداره ورزش و جوانان استان حرکتی در این زمینه کرده باشد اداره میراث پیش قدم شده که جای تشکر و ستایش دارد.

آل کثیر افزود: با هزینه شخصی تعدادی پوستر را جمع آوری کردم و در سطح محل برگزاری مسابقات در کشور بلغارستان توزیع کردم. همچنین بر روی سکوی قهرمانی پوسترها را به برگزیدگان جهانی دادم و در مقابل دوربین هایی که به صورت زنده برنامه را پخش می کردند توانستم سهمی کوچک برای معرفی میراث شهرم را داشته باشم.

تقویت ارتباط میان سازمانی

قاسم منصور آل کثیر از فعالان میراث فرهنگی استان نیز در این جلسه گفت: خلا مباحث میان رشته ای و حتی ارتباط میان سازمانی بین اداره میراث و دیگر سازمان ها احساس می شود.

آل کثیر افزود: همراهی ورزشکاران با میراث فرهنگی رویداد خوبی است و می شود در این زمینه فعالیت های مشترک بیشتری صورت گیرد. ما حتی می توانیم ارتباط قوی ای بین میراث و جهاد کشاورزی و دیگر سازمان ها را نیز برقرار کنیم و به شدت این خلا محسوس است.

سعید دیناروند رئیس میراث فرهنگی شوش نیز در این جلسه گفت: اداره میراث فرهنگی شوش آمادگی همراهی با فعالان ورزشی را دارد و ما نیز در شوش طی مراسمی از آقای آل کثیر به عنوان افتخار آفرین کشوری تجلیل به عمل می آوریم.

به گزارش آبادان نیوز؛ در پایان این مراسم لوح تقدیر به همراه هدیه صنایع دستی از طرف اداره کل میراث فرهنگی خوزستان به فرزاد حیدری آل کثیر به رسم یادبود اهدا شد.

 

 

 

 

 

خوزستان،خبر خوزستان،اخبار خوزستان،آبادان نیوز،شوش،خبر شوش،ورزشی،خبر ورزشی،اخبار ورزشی،کشتی،کشتی پیشکسوتان،مقام سوم کشتی،مقام سوم کشتی جهان،فرزاد حیدری آل کثیر،مدیر کل میراث فرهنگی،مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان،خسرو نشان،میراث فرهنگی،میراث فرهنگی شوش، رئیس میراث فرهنگی،رئیس میراث فرهنگی شوش،سعید دیناروند،زیگورات،زیگورات چغازنبیل

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: