پست الکترونیک پنج شنبه ٠٦ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > 2 نشان طلا و یک نقره حاصل کار کشتی گیران خوزستانی


کد خبر: ٦٤٦٢   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/06/16-١١:٤٧

کشتی گیران خوزستانی در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی نوجوانان جهان به 2 نشان طلا و یک نقره دست پیدا کردند

 

 

 

به گزارش آبادان نیوز، رقابت های کشتی فرنگی نوجوانان قهرمانی جهان روزهای 13 تا 15 شهریورماه در شهرآتن پایتخت کشور یونان برگزار شد که در پایان این رقابت ها پنج کشتی گیر خوزستانی به 2 مدال طلا و یک نقره رسیدند.
در وزن 58 کیلوگرم محسن مدهنی کشتی گیر خوزستانی در دور اول با نتیجه 9 بر صفر ویت لبل از کشور چک را مغلوب کرد و در دور بعد مقابل ایوو ایلیف از بلغارستان با نتیجه 10 بر صفر به پیروزی رسید.
مدهنی در دور سوم نیز با نتیجه 8 بر صفر ماکسیم کانتر از مولداوی را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد که در این مرحله با نتیجه 11 بر 2 از سد کوزه ای تاشکیتا از ژاپن گذشت و به دیدار فینال راه یافت. 
قهرمان ارزنده کشتی فرنگی ایران در مرحله فینال وزن 58 کیلوگرم سونو سونو از کشور هند را با نتیجه 14 بر 3 مغلوب کرد و به مدال طلا رسید.
همچنین در وزن 63 کیلوگرم مصطفی کایدخورده پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل روسلان حدیث اف از آذربایجان با نتیجه 6 بر یک به پیروزی رسید و در دور سوم نیز راحت ساگیمبای از قزاقستان را 8 بر صفر از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد.
کایدخورده در دیدار نیمه نهایی مقابل اوتار آبولادزه از گرجستان با نتیجه 4 بر 2 به پیروزی رسید و راهی دیدار نهایی شد. 
این کشتی گیر خوزستانی در دیدار فینال در عین شایستگی با نتیجه 3 بر یک مغلوب حریف اوکراینی خود شد و به مدال ارزشمند نقره مسابقات رسید .
در وزن 76 کیلوگرم مهران سعادتی فرد پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 4 بر 2 اوتو کتونن از فنلاند را شکست داد و در دور سوم مقابل بایسار اولویف از روسیه با نتیجه 9 بر صفر به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد.
سعادتی فرد در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 2 بر صفر آکیلبک تالانتبیکوف از قرقیزستان را شکست داد و راهی دیدار فینال شد. این کشتی گیر خوزستانی در دیدار فینال نیز با نتیجه 2 بر صفر از سد استوان تاکاکس از مجارستان گذشت و صاحب گردن آویز طلا شد.
گفتنی است میلاد رضانژاد و محمد حسینوند دو کشتی گیر دیگر خوزستانی که در اوزان 50 و 54 کیلوگرم به روی تشک رفتند نتایج را به حریفان خود واگذار کردند. 
در پایان این مسابقات تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان ایران با کسب 50 امتیاز بعنوان نایب قهرمانی رقابت های جهانی 2017 در کشور یونان دست یافت. تیم های روسیه و اوکراین به ترتیب با 64 و 49 امتیاز عناوین اول و سوم این مسابقات را به خود اختصاص دادند.

 

 

 

 

 

 

خوزستان،خبر خوزستان،اخبار خوزستان،آبادان نیوز،ورزشی،خبر ورزشی،اخبار ورزشی،کشتی،کشتی فرنگی،کشتی فرنگی خوزستان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: