پست الکترونیک جمعه ١٠ فروردين ١٤٠٣
اخبار > 62 میلیارد تومان برای ورزش خوزستان در نظر گرفته شد.


کد خبر: ٦٠٧٥   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/03/28-١١:١٣

استاندار خوزستان:بسترها و زیرساخت‎ها برای بانوان کمتر و در حد صفر است و باید عدالت را رعایت کنیم.

 

 

 

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه ‌در کشور و همچنین استان ما امکانات لازم برای شکوفا شدن استعدادهای بانوان در ورزش، کمتر از آقایان است، گفت: بسترها و زیرساخت‎ها برای بانوان کمتر و در حد صفر است و باید عدالت را رعایت کنیم.

به گزارش آبادان نیوز،غلامرضا شریعتی در شورای ورزش استان که روز گذشته (شنبه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: ‌در ورزش مباحثی چون سخت‎افزاری و انسانی، ایجاد بستر مناسب، اتمام پروژه‎های نیمه‏تمام، بحث نرم‎افزاری و همچنین فراهم کردن امکانات برای هیات‌های ورزشی جهت انجام ماموریت‎شان مطرح است.
 
وی بیان کرد:‌ امسال با مصوبه‌ای که پیرامون "ماده 27 صدم ارزش افزوده" داشتیم، رقم قابل ملاحظه‎ای برای ورزش استان در نظر گرفته شد که این مبلغ 62 میلیارد تومان است؛ از این مبلغ حدود 12 میلیارد تومان برای حوزه جوانان، حدود هفت میلیارد و 500 میلیون تومان برای آموزش و پرورش و ورزش پایه و بین 42 تا 43 میلیارد تومان هم برای تکمیل و تجهیز اماکن ورزشی و ایجاد بسترهای مناسب در نظر گرفته شده است.

استاندار خوزستان خاطرنشان‌کرد: ‌در این راستا آموزش و پرورش باید برای مبلغی که برای این حوزه در نظر گرفته شده است و برای کار در ورزش پایه، برنامه ارائه دهد. همچنین مصوبات باید در کمیته‌ها مطرح و بررسی شوند و سپس به صورت یک کار پخته، وارد شورای ورزش استان شوند تا واقعا اثربخشی لازم را برای ورزش پایه و دانش‌آموزان داشته باشیم.

وی افزود: برای حوزه جوانان نیز باید به همین صورت کار شود و در خصوص زیرساخت‌ها نیز باید اولویت‌بندی صورت بگیرد؛ پس کار به صورت کارشناسی انجام شود و کار براساس چانه‌زنی و بدون مطالعه صورت نگیرد.

شریعتی خاطرنشان‌کرد: باید شرایط برای جوانان و بانوان استان فراهم شود تا بتوانند استعدادهای خود را بروز دهند که در این راستا باید با طرح و برنامه پیش برویم.همچنین حوزه روستاها را هم باید ببینیم و به لزوم توجه به ورزش بانوان نیز تاکید می‌کنم.

استاندار خوزستان ادامه داد: ‌در کشور و همچنین استان ما امکانات لازم برای شکوفا شدن استعدادهای بانوان در ورزش، کمتر از آقایان است. بسترها و زیرساخت‌ها برای بانوان کمتر و در حد صفر است و باید عدالت را رعایت کنیم. خانم‌ها از یک سن که فراتر می‌روند، در معرض آسیب هستند، چرا که شرایط لازم برای ورزش آن‌ها فراهم نبوده است. پس باید شرایط برای این قشر فراهم شود و توجه به این بخش باید در برنامه‌ها گنجانده شود.
 
وی در ادامه گفت: همچنین دستگاه‌ها طبق ماده 53 که باید یک درصد از درآمدشان را به ورزش بدهند، عمل کنند تا مشکلی از مشکلات این اداره‌کل برداشته شود. از آقای ممتازان نیز می‌خواهم که این موضوع را در پایان تیرماه رصد کند و اگر هر کدام از دستگاه‌ها عمل نکردند، من از مدیر آن دستگاه می‌خواهم که این یک درصد را به اداره‎کل ورزش و جوانان استان پرداخت کند تا هیات‌های ورزشی از تنگناها خارج شوند.
 
شریعتی با اشاره به برنامه اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان برای المپیک و پارالمپیک 2020، خاطرنشان‌کرد:‌ برای سند 2020 نیاز به یک برنامه‌ریزی مدون است که در چه رشته‌هایی می‌توانیم در المپیک و پارالمپیک موفق ظاهر شویم و باید برای چه رشته‎هایی هدف‌گذاری صورت گیرد؛ پس بدون برنامه کار نکنیم، چرا که هدف حاصل نمی‌شود. امیدوارم از امروز برنامه‌ریزی‌ها شروع شود.
 
وی در پایان گفت:‌ مدیران دستگاه‌ها باید خودشان در جلسات شورای ورزش حضور پیدا کنند و کسی به نمایندگی از آن‎ها در جلسه شرکت نکند. همچنین باید آن مدیر علت عدم حضور خود را با دفتر معاون سیاسی اجتماعی استانداری هماهنگ کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خوزستان،خبرخوزستان،اخبارخوزستان،آبادان نیوز،استاندار خوزستان،غلامرضا شریعتی 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: