پست الکترونیک جمعه ٣١ فروردين ١٤٠٣
اخبار > دستور رییس جمهور اجرایی نشد است


کد خبر: ٥٦٥٣   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/10/26-٠٩:٥١

وزیر بهداشت و درمان گفت: بیماران اعصاب روان، بیماران معصوم و مظلومی هستند که به خوبی مورد توجه قرار نمی گیرند.

 

 

 

 

 

 

به گزارش آبادان نیوز ، سید حسن قاضی زاده هاشمی  در جمع خبرنگاران در اهواز اظهار کرد: امروز یک هزار تخت در حوزه اعصاب و روان در سراسر کشور به بهره برداری رسیده که این تعداد تخت به اندازه ۲۰ سال تخت ساخته و تحویل داده شده است. نیاز کشور حداقل ۱۰ هزار تخت دیگر در حوزه اعصاب و روان است که باید به صورت اورژانسی ساخته شده و مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی افزود: بیماران اعصاب و روان، بیماران معصوم و مظلومی هستند که از سوی خانواده ها، مردم، بیمه ها و دستگاه های مرتبط حمایت نمی شوند. تعداد بیماران اعصاب و روان در کشور به دلیل دوران جنگ، حوادث و بلاهای طبیعی، حوادث رانندگی، بیکاری، طلاق و اعتیاد بیشتر از متوسط جهانی است.

قاضی زاده هاشمی عنوان کرد: متاسفانه رسانه ها و فضای مجازی نیز در حالی که می توانند وحدت آفرین باشند، گاهی با ایجاد التهاب و شایعه پراکنی، فضا را برای افزایش بیماران اعصاب و روان بیشتر می کنند. اگر به جنبه ای معنوی و اخلاقی توجه کرده و فضا را از سیاست زدگی دور کنیم قطعا در کنترل این بیماری ها، درمان آنها و پیشرفت کشور موثر خواهیم بود.

وزیر بهداشت و درمان در خصوص مطالبات بیمارستان ها و دانشگاه علوم پزشکی از شرکت های بیمه گر گفت: متاسفانه تاکنون دستور رئیس جمهور درباره پرداخت این مطالبات به صورت شایسته اجرایی نشده است. مصوبه مجلس شورای اسلامی نیز در خصوص عرضه هشت هزار میلیارد تومان اوراق از سوی دولت و تامین منابع مورد نیاز بیمه ها به صورت کامل اجرایی نشده است.


قاضی زاده هاشمی بیان کرد: بیمه تامین اجتماعی نیز به هیچ یک از تعهد خود عمل نکرده و در صورت ادامه این روند، بیمارستان ها در ارائه خدمات به بیماران دچار مشکل شده و مجبور خواهند شد این خدمات را به صورت دریافت وجه نقد ارائه دهند که بدون تردید مردم دچار مشکل خواهند شد. امیدواریم در خصوص شماره حساب حق درمانی که بیمه شدگان پرداخت می کنند ایجاد و بیمه شدگان بتوانند شفافیت در این خصوص را ملاحظه کنند.

وی عنوان کرد: به نظر می رسد حل مشکل بیمه سلامت نیز با کندی در حال انجام است و امیدواریم دستگاه های مرتبط کار خود را با سرعت بیشتری انجام دهند چرا که گزارش مطالبات حوزه سلامت پیش از مطالبات کشت گندم به دستگاه های ارائه شد.

اخبار خوزستان ،آبادان نیوز،خبر خوزستان

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: