پست الکترونیک جمعه ١٠ فروردين ١٤٠٣
اخبار > مراکز تهیه و توزیع موادغذایی بازرسی می شوند


کد خبر: ٧٥٨٠   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1397/01/07-١٠:٤٠

مدیرگروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان از تشدید پایش مراکز تهیه و توزیع موادغذایی در طرح سلامت نوروزی خبر داد.

 

 

 

 

 

 

مدیرگروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان از تشدید پایش مراکز تهیه و توزیع موادغذایی در طرح سلامت نوروزی خبر داد.

به گزارش آبادان نیوز ،مهندس جعفر ربیحاوی اظهار داشت: در این طرح، 10 اکیپ تک، دو و3 نفره نسبت به کنترل و پایش بهداشتی مراکز تهیه، توزیع و فروش موادغذایی و اماکن عمومی در منطقه جنوب غرب خوزستان اقدام می‌کنند.

وی افزود: از ابتدای این طرح تاکنون با حضور بیش از 55 کارشناس تشدید نظارت بهداشتی بر مراکز تهیه، توزیع و فروش موادغذایی و اماکن عمومی با اولویت مراکز حساس آغاز شد.

مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی ادامه داد: در 15روز اول اجرای طرح بیش از 3هزار واحد صنفی مورد بازرسی قرار گرفته که طی آن  60  اخطار بهداشتی صادر شد و10  واحد صنفی متخلف به مراجع قضایی معرفی و  5 واحد دیگر نیز پلمپ شد. بیش از 5هزار و دویست کلرسنجی و 437 نمونه میکروبی آب شبکه توزیع مورد پایش و آزمایش قرار گرفته است.

ربیحاوی از استفاده از دستگاه‌های پرتابل کنترل و پایش موادغذایی در کلیه اکیپ‌های نظارتی خبر داد و گفت: تعداد نمونه‌برداری‌های انجام‌شده توسط دستگاه‌های موصوف را یک هزار و دویست نمونه بود که شامل کنترل کیفی روغنهای مصرفی، مصرف جوش شیرین در نان، میزان نمک، دمای موادغذایی و همچنین میزان آلودگی سطوح از جمله وسایل و ابزار کار و دستهای کارگران است.

وی به کارشناسان این دانشکده و پیگیری شکایات و گزارشات تخلفات بهداشتی اصناف که از طریق سامانه 24 ساعته 190 بسهولت در اختیار بازرسان قرار می‌گیرد را اشاره کرد و گفت: در طرح تشدید بازرسی سلامت نوروزی تمام صنوف و اماکن عمومی با الویت مراکز حساس از قبیل مراکز بين راهي، سلف سرویس، رستوران، رستوران سنتی، چلوکبابی، سفره خانه و ... بعنوان گروه هدف تعیین شده است.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: