پست الکترونیک پنج شنبه ٠٩ فروردين ١٤٠٣
اخبار > تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه علوم پزشکی بصره امضا شد


کد خبر: ٥٩٤٥   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/02/28-٠٩:٢٨

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از امضای تفاهمنامه همکاری میان دانشکده علوم پزشکی منطقه آزاد اروند و دانشگاه علوم پزشکی بصره خبر داد.

 

 

 

 

 

 

 

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از امضای تفاهمنامه همکاری میان دانشکده علوم پزشکی منطقه آزاد اروند و دانشگاه علوم پزشکی بصره خبر داد. 

به گزارش  آبادان نیوز ، علیرضا آموزنده  در نشست مشترک با هیئت عراقی در محل دفتر معاونت آموزشی دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان  اینکه در این نشست به دنبال معرفی استعدادهای حوزه سلامت آبادان و بصره هستیم، اظهار کرد: قرابت فرهنگ و مذهب، پیوستگی میان آبادان و بصره را بیشتر می‌کند. 

وی افزود: هیچ جای ایران زمینه همکاری با کشور همسایه مان عراق به اندازه این منطقه مساعد نیست. 

آموزنده با ابراز امیدواری برای بهره برداری از این نشستها بیان کرد: امیدواریم رویدادهای خوبی را رقم بزنیم. فرصتی فراهم شده تا دانشگاه‌های بزرگ دنیا را به این منطقه بیاوریم و در همین راستا برای برادر و یا خواهرخوانده شدن با دانشگاه‌های معتبر جهان مذاکراتی را انجام دهیم.

وی تصریح کرد: با بین‌المللی کردن فضای آموزشی در منطقه، زمینه فعالیت فارغ‌التحصیلان دانشگاه ما در کشور و سایر نقاط دنیا فراهم می شود. 

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان ضمن اشاره به ظرفیت منطقه آزاد اروند برای دستیابی به ارتقاء سلامت در منطقه گفت: در این مسیر وزیر بهداشت همواره حامی فعالیت‌های ما بوده است.  

آموزنده دو برابر شدن ظرفیت تخت‌ها و فضاهای آموزشی در حوزه فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان را یاد آور شد و افزود: تمام جراحی‌ها به غیر از قلب در بیمارستان‎‌های تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی آبادان انجام می‌شوند ضمن آنکه براساس برنامه ریزی انجام شده (راه اندازی کلینیک تخصصی در منطقه) جراحی قلب نیز در سال ۲۰۱۸ در این منطقه صورت می‌گیرد. 

وی اظهار کرد: قرار گرفتن دانشکده علوم پزشکی آبادان در محدوده منطقه آزاد اروند فرصتی مضاعف بر سایر دانشگاه‌های کشور است. 

آموزنده تصریح کرد: هدف اصلیمان ارتقاء سطح سلامت در این منطقه است و امید می رود تا با همکاری مجموعه عراقی این هدف سریع‌تر حاصل شود.

اخبار آبادان ،خبرهای آبادان ،آبادان نیوز

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: