پست الکترونیک جمعه ١٠ فروردين ١٤٠٣
اخبار > عنوان نخست دانشکده علوم پزشکی آبادان در اجرای طرح وارنیش فلوراید در کشور


کد خبر: ٥٦٨٣   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/11/02-١١:٣٢

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان از کسب عنوان نخست در اجرای طرح وارنیش فلوراید در کشور با توجه به ثبت سامانه این طرح خبر داد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش آبادان نیوز ،دکتر شهرام ترحمی گفت : شورای تحول سلامت دهان و دندان در راستای اهداف کاری معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان و به منظور بهره‌مندی قشر آسیب‌پذیر و گروه هدف که بچه‌های زیر 14 سال و مادران باردار هستند، تشکیل شد.

وی در همین خصوص اضافه کرد: در این شورا موضوع کاهش هزینه‌های سلامت دهان و دندان به صورت جدی پیگیری می‌شود. معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان از اقدامات صورت‌گرفته در حوزه سلامت دهان و دندان گفت و خاطرنشان کرد: نزدیک به 70 هزار نفر در طرح وارنیش فلوراید مدارس پایه ابتدایی حوزه فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان حضور داشتند.

وی با بیان این مهم که اقدامات صورت‌گرفته در طرح وارنیش فلوراید مدارس حوزه فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان در سامانه کشوری این طرح ثبت شده است، افزود: مرحله دوم این طرح از نیمه اسفندماه آغاز شده و تا نیمه فروردین سال آینده ادامه دارد. دکتر ترحمی تصریح کرد: به دنبال آن هستیم که دو واحد تجمیعی در آبادان و خرمشهر و 6واحد دندانپزشکی در 3شهرستان تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی آبادان را به بهره‌برداری برسانیم.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به این موضوع که خدمات ارائه‌شده دندانپزشکی در محدوده فعالیت این دانشکده در دو سال قبل 254 مورد بوده است، گفت: در سال 94 این خدمات به عدد 19هزار و 276 مورد رسید.

وی همچنین خدمات ارائه‌شده دندانپزشکی در مراکز تحت پوشش فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان در 9ماهه ابتدایی سالجاری را 24هزار و 684 مورد اعلام کرد.

این مقام مسئول دانشکده علوم پزشکی آبادان اضافه کرد: با توجه به ثبت کامل در سامانه در اجرای طرح وارنیش فلوراید در سطح کشور مقام نخست را بدست آوردیم. وی در همین خصوص بیان کرد: در طرح یادشده در حوزه فعالیت ما ثبت 95درصدی انجام شده است که هدف وزارت هم همین مقدار درصد بوده است.

اخبار آبادان ،خبر آبادان ،آبادان نیوز

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: