پست الکترونیک جمعه ١٠ فروردين ١٤٠٣
اخبار > معاون وزیر بهداشت : اداره آزمایشگاه غذا و دارو به دانشکده پزشکی آبادان واگذار شود


معاون وزیر بهداشت گفت: پیشنهاد می‌کنیم اداره آزمایشگاه غذا و دارو حوزه فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان به این مجموعه واگذار شود.

 


 

 

 

 

 

 

 

به گزارش آبادان نیوز ،دکتر رسول دیناروند  در دومین همایش بسیج داروسازی کشور اظهار کرد: دانشکده علوم پزشکی آبادان در محدوده‌ای واقع شده است که چند بندر و گمرک را در خود جای داده است.

وی در همین خصوص اضافه کرد: این محدوده جنوبی کشور نیازمند آزمایشگاهی است که پاسخگوی این حجم نیاز باشد.

رئیس سازمان غذا و داروی کشور با اشاره به علاقمندی منطقه آزاد اروند به افتتاح آزمایشگاه یادشده، بیان کرد: منطقه آزاد اروند به دنبال تجهیز این آزمایشگاه بوده و ما پیشنهاد می‌کنیم که اداره آن بر عهده دانشکده علوم پزشکی آبادان باشد تا نیاز به سرمایه‌گذاری مجدد توسط این مجموعه احساس نشود.

وی در ادامه به برگزاری دومین همایش اقتصاد مقاومتی در عرصه دارو در بیمارستان صحرایی امام حسین(ع) اشاره کرد و افزود: امسال با توجه به وضعیت خوب دارویی در کشور همایش را با محوریت موضوع اقتصاد مقاومتی برگزار کردیم.

دکتر دیناروند از شکل‌گیری 4گروه کاری در همایش یادشده گفت و بیان کرد: حدود 150 نفر از افراد متخصص در حوزه دارو در این همایش حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: در همایش بسیج داروسازی کشور جلسات تخصصی برگزار شده و خروجی این جلسات به عنوان پیشنهاد به دولت و وزارت بهداشت ارائه می‌شود.

معاون وزیر بهداشت در قسمت بعدی صحبت‌های خود به موضوع تامین داروی بیماران خاص در کشور پرداخت و افزود: حمایت از این بیماران در حال انجام است و 300قلم دارو در کشور نزدیک به 30درصد کل هزینه دارویی ایران را شامل می‌شوند.

وی با بیان این موضوع که تنها 500هزار نفر بیمار خاص 30درصد بودجه دارویی کشور را مصرف می‌کنند تصریح کرد: ای بیماران خاص امسال تنها 12 درصد از هزینه داروی‌شان را پرداخت می‌کنند و این درحالیست که درصد یادشده در سال 92 عدد 45 را نشان می‌داد.


،اخبار آبادان ،خبرهای آبادان ،آبادان نیوز

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: