پست الکترونیک شنبه ٠١ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > همه چیز را باید به مردم گفت


کد خبر: ٧٩٣٠   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1397/04/02-٠٩:٠٢

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان گفت: افزایش نیرو در شهرداری آبادان، تحت تاثیر مسائل سیاسی بوده که در زمان شهرداران قبلی رخ داد.

 

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان گفت: افزایش نیرو در شهرداری آبادان، تحت تاثیر مسائل سیاسی بوده که در زمان شهرداران قبلی رخ داد.

به گزارش خبرنگار آبادان نیوز ، حسن کمری در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: هیچ چیزی برای پنهان کاری نداریم و همه چیز را باید به مردم گفت؛ دانستن حق آنها است اگر چه در برخی موارد تذکرات دوستانه در خصوص صریح صحبت کردن به ما داده می شود، اما معتقدم که اگر چیزی تکلیف است باید انجام شود.

وی افزود: در خصوص موضوع زمین خواران، شورای شهر هم تهدید و تخریب شد اما خوشحال هستیم که با پیگیری ها، انجام مصاحبه ها و شفافیت سازی هایی که انجام شد، شعبه خاصی در دادگستری آبادان به پیگیری این موضوع اختصاص داده شد که از این بابت از دادستان و رئیس دادگستری قدردانی می کنیم.

کمری گفت: افزایش نیرو و انحراف صورت گرفته از سوی این نیروها همگی تحت تاثیر مسایل سیاسی بوده که در زمان شهرداران قبلی انجام شد و معضلی برای شهرداری و شهر به وجود آورده است؛ به هیچ وجه منطقی نیست که بگوئیم نیروهای شهرداری دو برابر حد متعارف است اما در بحث خدمات شهری مشکل داریم و باید پیمانکار بگیریم؛ این موارد باید گفته شود و حداقل سود تکرار این حرف ها آنست که دیگر نه اعضای شورا، نه نمایندگان و نه هیچ مسئول دیگری کسی را برای کار به پیکره شهرداری سفارش نمی کند.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان تصریح کرد: هرچند که شاید به عقیده برخی این کار دردی از گذشته دوا نمی کند اما به طور حتم باعث می شود که در آینده اتفاق بدتری رخ ندهد؛ ما به جایی وصل نیستیم و از بیان موضوعی نیز ابایی نداریم؛ چیزی را هم خودمان طراحی نکردیم که نیاز به ملاحظه کاری داشته باشیم تا آن را به دست آوریم؛ امیدوار هستیم این دوره شورا دوره خدمت باشد.

تلاشمان بر شفاف سازی و شفاف گویی است

کمری بیان کرد: در 10 ماه گذشته که از شروع به کار شورای پنجم می گذرد در مراحل مختلف از همیاری و همکاری اهالی رسانه برخوردار بودیم و سعی کردیم در طول این مدت شفاف سازی و شفاف گویی را سر لوحه کار خود قرار دهیم و چیزی را از شهروندان پنهان نکرده به واسطه رسانه ها و فضای مجازی ارتباط خوبی با مردم داشته باشیم.

وی از اهالی رسانه اعم فعالان  فرهنگی، هنری، سیاسی، اجتماعی، سازمان های مردم نهاد به عنوان فرصت هایی یاد کرد که در اختیار جامعه هستند که باید از این ظرفیت ها حداکثر بهره وری را داشت.

رئیس شورای شهر آبادان با بیان اینکه تلاش ما شفاف سازی و رفع ابهامات در پاسخ به سوالات مردم و رسانه ها است، اظهار کرد: مشکلات مردم آبادان به سه دسته نظافت شهری، مشکلات عمرانی و آسفالت و فضای سبز تقسیم می شود و بر این مبنا در طول 10 ماه گذشته بحث خدمات شهری همواره مورد توجه قرار  گرفته است؛  ضمن آنکه پروژه های مربوط به دفع آب های سطحی و فضای سبز را نیز پیگیری شد.

وی در ادامه افزود: در نخستین سال فعالیت شورای پنجم، شاهد بهبود خدمات شهری با وجود فاصله داشتن تا شرایط ایده آل را شاهد بودیم و این روند رو به بهبود است؛ در بحث آسفالت پیاده رو خیابان ها و معابر اصلی و فرعی ۶ پروژه فعال داریم که با توجه به زمان، از پیشرفت نسبی خوبی برخوردارند.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان با اشاره به اینکه در حال حاضر چندین پروژه در مرحله مناقصه، تامین طرح، در حال تصویب اند و یا تامین اعتبار شده است، گفت: در بحث پروژه بزرگ توسعه جاده ساحلی امیدواریم تا در سال ۹۷ آغاز و به مرحله توسعه و تکمیل برسد.

به گفته کمری، خودروهای نفت کش ها و یا کامیون های حمل کالا در گمرک سبب ایجاد مشکلاتی شده که در طرح توسعه منطقه آزاد اروند و شهرداری برای رفع این مشکل ساخت یک پل طراحی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه میزان بدهی ها شفاف و روشن است، افزود: شهرداری با 250 میلیارد تومان بدهی غیر سازمانی و ۲۸ میلیارد تومان بدهی به کارکنان تحویل شهردار داده شد؛ ضمن آنکه تنها ماشین گریدر واحد عمران شهرداری نیز توقیف شده بود. بسیاری از مطالبات و آرای قضایی درباره شهرداری مربوط به سال های ۷۹ تا ۹۶ بوده که متاسفانه سبب مسدود شدن حساب شهرداری و بروز مشکلات در پرداختی ها شد.

نیروی انسانی شهرداری بالاست

وی اظهار کرد: همچنان آمار نیروی انسانی شهرداری و میزان پرداخت حقوق آنان بسیار بالا است که انضباط مالی و اداری، بررسی هزینه ها و تلاش برای کاهش آنها، بررسی درآمد و افزایش آن، کنترل بدهی ها، تمرکز بر هزینه ها و مدیریت آنها  توسط تیم شورای شهر و شهرداری تنها راه برون رفت از این مشکلات است؛ خوشبختانه با تلاش های انجام شده قراردادهای استیجاری حذف و حقوق و دستمزدهای بیش از حد مجاز و بدهی ها، کنترل و کاهش یافته است.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان تصریح کرد: همچنین به منظور رسیدگی به حساب های مالی مربوط به سال های ۹۵ و ۹۶ از یک شرکت حسابداری تقاضای همکاری شده که متعاقبا گزارش ها و اطلاعات لازم را در این خصوص در اختیار مردم و رسانه ها قرار می گیرد.

کمری از پرداخت حقوق به عنوان مهمترین مشکل شهرداری آبادان نام برد و گفت: تنها راه کمک به این موضوع بازنشسته کردن نیروهای چهار درصدی است که از سال ۹۱ انجام نشده بود؛ خوشبختانه با پیگیری های انجام شده ۱۲۵ نفر از کارگران مشاغل سخت مشمول بازنشستگی می شوند و تا پایان تیرماه اسامی۲۵۰ نفر دیگر نیز به سازمان تامین اجتماعی اعلام می شود، این اقدام به طور ماهانه بیش از یک میلیارد صرفه اقتصادی برای شهرداری در پی دارد، ضمن آنکه باید به خواسته نیروهای بازنشسته نیز اهمیت داد.

بدهی ۶۰ میلیارد تومانی شهرداری به تامین اجتماعی

وی خاطرنشان کرد : شهرداری ۶۰ میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار است که به طور ماهانه نیز بیش از یک میلیارد تومان به جز سود مرکب جریمه به عنوان جریمه بر حجم این بدهی افزوده می شود که باید برای جلوگیری از این افزایش کاری انجام داد؛ با حقوق دریافتی۱۰۰ نفر از این بازنشستگان می توان ۱۵۰ نفر نیرو جوان و کارآمد را جذب و برای آنها تامین حقوق کرد.

وی درباره پروژه ساحل سازی بهمنشیر اظهار کرد: این پروژه به عنوان طرحی با اعتباراتی بیشتر از گذشته و در سال ۹۷ اجرایی می شود که برای آن تفاهمنامه ای میان شهرداری و منطقه آزاد اروند تنظیم و منعقد می شود یکی از برنامه های قابل اجرا در سال جاریست.

کمری در بخش دیگری از سخنان خود درباره حادثه خودسوزی منجر به فوت یکی از کارگران شهرداری منطقه سه شهرداری آبادان تصریح کرد: در این اتفاق نمی توان تنها یک نفر را مقصر اصلی قضیه دانست. در مقام حقوقی نیستیم که به توانیم کسی را مقصر کنیم اما به عنوان یک شهروند بر این عقیده ام که موضوعات اجتماعی، عدم پرداخت حقوق در موعد مقرر و دیگر معضلات در این باره دخیل بوده اند ضمن آنکه مستنداتی مبنی بر واریزی به حساب این شخص در ۱۰ روز پیش از وقوع حادثه وجود دارد اما به دلیل ضمانت وام، وی امکان برداشت از حساب خود را نداشت؛ این قضیه قابل بررسی است و نمی توان یک شخص خاص را مقصر جلوه داد.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان همچنین موضوع جابجایی مدیر منطقه سه توسط شهردار پس از بروز این حادثه را یک اقدام مدیریتی خواند که می تواند بر اساس تصمیم قبلی شهردار و یا برای احترام به افکار عمومی از سوی شهردار انجام شده باشد.

کمری در بخش دیگری از سخنان خود از تعامل سازمانی به عنوان یکی از سیاست های شورا نام برد و گفت: سازمان منطقه آزاد اروند در زمینه اجرای پروژه ها همکاری بسیار خوبی را با شهرداری داشته ضمن آنکه از طرح های شهرداری در زمینه های عمرانی حمایت نیز کرده است.

مطالبه مردم، شفاف سازی فرصت های موجود است

رئیس شورای شهر آبادان از شفاف سازی به عنوان یکی از مطالبات به حق و به جای مردم درباره فرصت های موجود در آبادان نام برد و افزود: انتظار مردم از منتخبان خود در شورا بودن در کنار آنان و دادن فرصت بیان مطالب از سوی آنان است که این موضوع به عنوان یک سیاست کلی از سوی شورا و از ابتدای دوره پنجم به مردم اعلام شده است.

کمری اظهار کرد: در بحث توسعه اتوبوس رانی ۱۲ اتوبوس به ناوگان اتوبوس رانی اضافه شد، در موضوع پسماند و مکانیزه کردن تجهیزات نیز قراردادهایی را با استانداری منعقد کرده ایم ضمن آنکه در بحث معابر به عنوان نیاز اصلی مناطق مختلف شهری نیز ۹ پروژه تعریف شده که ۶ پروژه آن در با پیشرفت فیزیکی خوبی در حال انجام است و۳ پروژه دیگر نیز دررمرحله پایانی مناقصات قرار دارد.

وی تصریح کرد: به دلیل بحرانی بودن شرایط مناطق حاشیه ای شهر، طرح اولیه بهسازی به مناطق حاشیه اختصاص داده شد و طرح هایی را نیز برای بهبود معابر هسته مرکزی شهر شامل پیاده روسازی ، آسفالت معابر را نیز در مرداد ماه امسال اجرایی می کنیم که در این باره شاهد تغییرات محسوسی خواهیم بود.

وی یادآور شد: محلات زیادی در شهر فاقد نام بودند که بنا بر ضرورت این مکان های فاقد نام و تابلو به شهرداری اعلام شد که در سال جاری در این باره نیز اقدام می شود.

بازسازی آبادان از امسال آغاز شده است

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بازسازی آبادان در بحث معابر و شبکه آب و فاضلاب که باید در سال۶۷ انجام می شد با سال ها تاخیر و از امسال آغاز شده است که امید می رود در زمینه آسفالت و معابر به عنوان اصلی ترین مشکلی که مردم با آن مواجهند بتوانیم قرارداد های پیگیری شده را به مرحله اجرا برسانیم.

کمری افزود: درباره کارخانه آسفالت نیز با توجه به فرسوده بودن و نداشتن توان تولیدآسفالت مورد نیاز شهر آبادان، قرار است کارخانه ای با تمام متعلقات خریداری شود تا به این ترتیب نیاز آبادان را به آسفالت برطرف شود.

وی با بیان اینکه در بحث اعتبارات عمرانی مشکلی نداریم، اظهار کرد: در حال حاضر۸۰ میلیارد تومان پروژه در حال اجرا داریم؛ مشکل اصلی و اساسی شهرداری مطالبات و بدهی ها است. با توجه به فراوانی تعداد کارکنان و افزایش مطالبات آنها، مبلغی که به عنوان عوارض آلایندگی دریافت می شود صرف پرداخت حقوق کارکنان شهرداری به عنوان اولویت نخست می شود اما در کنار این پرداختی ها، پروژه های زیادی همچون پارک ۱۷ هکتاری، پارک بلوار هسته ای و فضای سبز ساحل بهمنشیر در حال اجرا است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود دلیل برخی اجتماعات کارگری در شهرداری را  تعویق در پرداخت حقوق و مطالبات آنان خواند و تصریح کرد:  با پرداخت معوقه ها و مطالبات این تجمعات کمتر شده که امید می رود در ماه آینده نیز با پرداخت بخش دیگری از مطالبات امسال، این تجمعات باز هم کمتر شود.

لزوم به روز شدن مطالبات کارکنان شهرداری

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان گفت: مطالبات کارکنان شهرداری مربوط به سال های ۹۴ و ۹۵ مهمترین مشکل شهرداری بود که تمامی این مطالبات از ابتدای خرداد تا پایان اسفند ۹۶ پرداخت شد و دیگر هیچ بدهی به کارکنان وجود ندارد. ایجاد انضباط مالی و به روز شدن مطالبات امری ضروری برای شهرداری است.

به گفته کمری پرداخت معوقات سال های گذشته سبب شد تا شهرداری امسال در بحث پرداختی ها با مشکل روبرو شود به طوری که تاکنون تنها حقوق پایه فروردین ماه کارکنان پرداخت شده اما از  ابتدای تیرماه پرداخت های بعدی که شامل حقوق پایه اردیبهشت و خرداد و اضافه کاری فروردین  است به حساب کارکنان واریز می شود.

وی درباره دلائل گله مندی شهروندان از عملکرد شهرداری و شورا به رغم اقدامات انجام شده در حوزه خدمات شهری افزود: به طور حتم انجام اصولی کارها رضایتمندی شهروندان را در پی خواهد داشت و این در حالی است که در طی سی سالی که از جنگ می گذرد کار خاص و هدفمندی در این باره انجام نشده تا بتواند اعتماد مردم را جلب کند لذا سعی ما بر آن است که در عمل و با اجرای پروژه ها اعتماد مردم را بیشتر جلب کنیم؛ انجام کار عمرانی به صورت اصولی زمان بر است و  آنچه این روزها در قالب آسفالت و احداث معابر در آبادان حال انجام است آنکه ابتدا زیرساختهای شهری اعم از آب و فاضلاب کار می شود و سپس در بحث آسفالت و ساخت معابر اقدام می شود و این یعنی انجام کار دقیق و اصولی، به طور حتم در صورت تامین اعتبار تمامی پروژه های تصویب شده تمامی پروژه ها ظرف ۲ الی ۳ ماه آینده به نتیجه می رسد.

وی با بیان اینکه به منظور ایجاد انضباط مالی در بحث درآمد، «شهرداری الکترونیکی» می شود، و تمام موارد به صورت الکترونیکی ثبت خواهد شد، افزود: فرصت های خوبی در آبادان به لحاظ پتانسیل نیروی انسانی و مشارکت های مردمی همچون خانواده شهدا، مساجد و هئیت های مذهبی،  فعالان اجتماعی، هیئتهای ورزشی، انجمن های ادبی عربی و فارسی و رسانه های فعال و پویا و انجمن های مردم نهاد فعال و رسمی داریم که شاید تاکنون به خوبی از آنها بهره نبرده ایم؛ رسانه ها می توانند نقش موثری در ایجاد این ارتباط داشته باشند، تمام مسئولان به طور شبانه روزی در تلاش برای رفع موانع و مشکلات هستند که امید می رود دوره پنجم شورا دوره مهمی برای رفع مشکلات زندگی مردم با همکاری و همفکری خود آنان باشد.

 

 

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان نیوز،شورای شهر،شورای شهر آبادان،رئیس شورای شهر، رئیس شورای شهر آبادان،حسن کمری

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: