پست الکترونیک پنج شنبه ٠٩ فروردين ١٤٠٣
اخبار > آمار جرائم خشن در اهواز 12 درصد کاهش یافت


کد خبر: ٦٣١٢   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/05/20-١١:٢٢

با تلاش پرسنل انتظامی این شهرستان آمار جرائم خشن در کلانشهر اهواز در چهار ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 12 درصد کاهش یافت.

 

 

 

با تلاش پرسنل انتظامی این شهرستان آمار جرائم خشن در کلانشهر اهواز در چهار ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 12 درصد کاهش یافت.

به گزارش آبادان نیوز،فرمانده انتظامی منطقه اهواز گفت: با تلاش پرسنل انتظامی این شهرستان آمار جرائم خشن در کلانشهر اهواز در چهار ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 12 درصد کاهش یافت.

سرهنگ محمد صفری روز پنجشنبه در نشست تجلیل از برخی رسانه های فعال در حوزه انتظامی اهواز افزود: خوشبختانه آمار سایر جرائم در کلانشهر اهواز نیز در مدت یاد شده 9 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.

وی کاهش این جرائم را مرهون اطلاع رسانی دقیق رسانه ها از خدمات پلیس و نیز آگاهی بخشی جامعه نسبت به جرائم و ناهنجاریهای جامعه دانست و گفت: رسانه ها نقش مهمی در ایجاد امنیت و آسایش در جامعه دارند.

سرهنگ صفری اظهار کرد: رسانه ها مهمترین حلقه های بین مردم و مسئولان و خصوصا ماموران انتظامی هستند و ما با درک واقعی از این جایگاه در صدد تقویت رسانه ها و تعامل بیشتر با آنها هستیم.

وی گفت: اگر رسانه ها به صورت جدی پای کار باشند و نقش خودشان را به صورت دقیق اجرا کنند قطعا آمار جرم در جامعه به شدت پایین خواهد آمد زیرا رسانه ها می توانند قدرت تفکر مردم را بالا برده و با آموزش دادن مردم نسبت به پیشگیری از جرم افراد را آگاه نمایند.

سرهنگ صفری در ادامه با اشاره به اینکه نیروی انتظامی بنا به وظیفه ذاتی خود از بدو تولد افراد تا بعد از فوتشان با آنان در ارتباط است گفت: همین موضوع وظیفه و رسالت پلیس را بسیار سنگین کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان اهواز اضافه کرد: برخی از ارگانها به دلیل رعایت نکردن مسائل امنیتی و حفاظتی عملا ناخواسته در وقوع جرم نقش دارند که می توان در این راستا به لوله های گاز اشاره کرد.

وی گفت: لوله های گاز که در سطح شهر نصب می شود اگر بر روی دیوارها قرار بگیرد هیچگاه به عنوان یک پله و نردبان به سارقان کمک نخواهد کرد و این درحالی است که این لوله های گاز در کنار دیوارها نصب می شود و پلکانی برای بالا رفتن سارقان می شود.

سرهنگ صفری نقش آموزش در کاهش جرم را بسیار مهم خواند و گفت: کارشناسان ما آمادگی دارند تا از طریق رسانه های به صورت مستمر آموزشهای لازم در خصوص پیشگیری از جرائم مختلف را به مردم فرا دهند.

وی وضعیت امنیت در کلانشهر اهواز را بسیار خوب دانست و گفت: این در حالی است که احساس نا امنی بالا است که قطعا جنبه روانی دارد و رسانه ها باید در این زمینه نیز کمک نمایند.

 

 

 

 

 

 

 

 

خوزستان،خبرخوزستان،اخبارخوزستان،آبادان نیوز،سرهنگ محمد صفری،فرمانده انتظامی منطقه اهواز

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: