پست الکترونیک شنبه ٠١ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > ادامه آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع "صحرا چک" اندیمشک


کد خبر: ٦٢٠٣   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/04/25-١٤:٢٥

فرماندار اندیمشک:احتمال سرایت حریق به درختان بلوط ارتفاعات "انارکی" وجود دارد.

 

فرماندار اندیمشک با اشاره به ادامه آتش‌سوزی روز گذشته در منطقه "صحرا چک"، گفت: احتمال سرایت حریق به درختان بلوط ارتفاعات "انارکی" وجود دارد.

به گزارش آبادان نیوز،پیمان جهانگیری اظهار کرد: از صبح روز شنبه (24 تیرماه) جنگل‌ها و مراتع منطقه صحرا چک بخش الوار گرمسیری دچار حریق شدند که بلافاصله با تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان اندیمشک، اعزام بالگرد به منطقه تقاضا شد.

وی افزود: در همان ساعات اولیه، یک فروند بالگرد برای انتقال نیروها به این منطقه اعزام و انتقال نیروها به منظور اطفای حریق به این منطقه آغاز شد، ولی متاسفانه به علت صعب‌العبور بودن منطقه و گرمای هوا و وزش باد، گستره و شدت حریق افزایش یافت و حریق به کوه "لوک" کشیده شد و پس از آن حریق به اطراف ارتفاعات "انارکی" سرایت کرد.

فرماندار اندیمشک ادامه داد: بیشتر منطقه صحرا چک و کوه لوک را مراتع تشکیل می‌دهند اما با توجه به این‌که در ارتفاعات انارکی جنگل‌های بکر بلوط وجود دارد و ممکن است حریق به این جنگل‌ها سرایت کند و همچنین با توجه به صعب‌العبور بودن منطقه، برای اعزام یک فروند بالگرد آب‌پاش جهت اطفای حریق درخواست داده‌ایم.

جهانگیری عنوان کرد: احتمالا تا ساعات آینده بالگرد آب‌پاش نیز به منطقه اعزام خواهد شد تا بتوانیم از سرایت حریق به درختان بلوط ارتفاعات انارکی جلوگیری کنیم.

وی اظهار کرد: از روز گذشته تاکنون نیروهای مردمی دوستدار محیط زیست، اهالی منطقه، نیروهای هلال احمر، منابع طبیعی، سپاه و بسیج جهت مهار حریق در منطقه حضور دارند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خوزستان،خبرخوزستان،اخبارخوزستان،آبادان نیوز،فرماندار اندیمشک،پیمان جهانگیری،حوادث،خبرحوادث،اخبارحوادث،آتش سوزی

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: