پست الکترونیک جمعه ٣١ فروردين ١٤٠٣
اخبار > دستیار رئیس جمهور به تنها مادر مسیحی شهرآبادان سال نو را تبریک گفت


کد خبر: ٥٥٩١   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/10/13-٠٩:١٣

، دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی با حضور در کلیسای سورکارپت آبادان به تنها مادر مسیحی شهر آبادان فرا رسیدن سال نو را به وی تبریک گفت.

 

 

 

 

 

 

 


به گزارش آبادان نیوز ،الهام امین زاده پیش از ظهر امروزبه همراه همسر استاندار خوزستان، فرماندار و مسئول کمیسیون امور بانوان، جمعی از بانوان، مسئولان نظامی، انتظامی و خبرنگاران با حضور در کلیسای سورکارپت آبادان و اهدای سبد گل و شیرینی سال نو را به خانم «صوفی کاروازیان» تنها بانوی مسیحی شهر آبادان تبریک گفت.

در این دیدار دستیار رئیس جمهور ضمن ابلاغ پیام تبریک رئیس جمهور به مناسبت فرا رسیدن سال نو میلادی گفت: رئیس جمهور نگاه ویژه ای به هموطنانمان در تمامی آئین ها و مسلک ها دارند و امروز نیز به طور خاص که روز عید هموطنان مسیحی ما هست تبریک داشتند و من حامل پیام تبریک ایشان به شما هستم.

الهام امین زاده با اشاره به همجواری مسجد و کلیسا در شهر آبادان افزود: این نشان دهنده آن است که  هموطنان مسلمان و مسیحی ما می توانند در صلح، صفا و آرامش برای پیشرفت و آبادانی ایران در کنار یکدیگر زندگی، کار و تلاش کنند. ما نیز این روز را به شما و تمامی خانواده های مسیحی در کشور تبریک می گوییم و برای همگی تندرستی و صحت را آرزومندیم، امید می رود تا اگر هموطن مسیحی به دلیل جنگ از آبادان رفته اند به این شهر بازگردند.

صوفی کاروازیان نیز ضمن قدردانی از دریافت پیام تبریک رئیس جمهور گفت: از رئیس جمهور و به ویژه رهبر عزیزمان که همیشه روز عید به خانواده شهدای مسیحی سر می زنند قدردانی می کنم، حرکت ایشان بیشتر از آن که بتوان فکر کرد برای ما مایه سربلندی و افتخار است.

وی افزود: کلیسای سورکاراپت آبادان یکی از نادرترین کلیساهای جهان است که دیوار به دیوار مسجد بهبهانی ها است و سالهاست که ما دیوار به دیوار یکدیگر با صلح و دوستی و به طور مسالمت آمیزی زندگی می کنیم. 

کاروازیان اظهار کرد: از سال ۷۰ تاکنون خانواده ام تنها خانواده مسیحی بود که وارد آبادان شدیم. به رغم فوت همسرم در سال ۸۶ اما باز هم در آبادان زندگی می کنم و از اینکه امروز سعادتی برای من پیش آمده که با هموطنان مسلمان خود و دوستان خوب خود دیدار کنم و محبتشان شامل حال من شود، قدردانی می کنم امیدوارم امسال سالی پر از برکت و صلح و دوستی در سراسر جهان باشد.

وی در ادامه خواستار رسیدگی ویژه به آرامستان ارامنه آبادان شد و تصریح کرد: در سال ۷۵ از سوی وزارت کشور یک بازسازی در این آرامستان شد اما پس از آن دیگر هیچ اتفاقی نیفتاد و اکنون وضعیت خوبی ندارد.

 

اخبار آبادان ،آبادان نیوز

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: