پست الکترونیک چهارشنبه ٠٥ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > جلسه هم‌اندیشی مرگ و میر پریناتال آبادان


کد خبر: ٥٢٠٤   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/06/18-٠٩:١٤

جلسه هم‌اندیشی مسئولین بخشهای اطفال و کارشناسان مرگ و میر پریناتال با واحد مامایی معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان برگزار شد.

 

 

 

 

 

جلسه هم‌اندیشی مسئولین بخشهای اطفال و کارشناسان مرگ و میر پریناتال با واحد مامایی معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان برگزار شد.

به گزارش آبادان نیوز ،مهناز علیزاده اهوازی، کارشناس مسئول واحد مامایی معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان در ابتدای این جلسه نکاتی را خصوص اهمیت کاهش مرگ پریناتال و اقدامات لازم در این خصوص بیان کرد.

 وی همچنین عنوان کرد که بیش از نیمی از مرگ و میر نوزادان بیمارستان‌های تحت پوشش را نوزادان نارس تشکیل می‌دهند، لذا با اجرای بسته خدمتی مراقبت آغوشی مادر و نوزاد در بخش‌‎های اطفال و آموزش کارکنان بخش‌های درمانی و والدین می‌توان گام مهمی در کاهش مرگ و میر نوزدان نارس برداشت.

در ادامه دستورالعمل برگزاری کمیته‌های بیمارستانی احیاء نوزاد و مراقبت از نوزادان دچار سندرم پرهیز نوزادی ارائه شد و نسبت به برگزاری ماهانه کمیته‌های بیمارستانی احیاء و بررسی دقیق تمام موارد احیای انجام‌شده در بیمارستانهای تحت پوشش تاکید شد.

دوره پریناتال از هفته 22 بارداری تا روز 30‌ام پس از تولد در نظر گرفته می‌شود و مرگهای واقع‌شده در این فاصله زمانی به عنوان مرگ پریناتال یا مرگ حول و حوش زایمان تعریف می‌شود. ميزان مرگ و مير دوره پريناتال از شاخص‌هاي مهم سلامتي يك جامعه به شمار می‌آید. 

 

 

 

 

مرگ و میر نوزادان ، مرگ پریناتال ،نوزاد ،اخبار آبادان ،خبر آبادان ،آبادان نیوز ،مامایی 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: