پست الکترونیک جمعه ٠٧ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > گردشگران خارجی حق اجاره کردن منزل را ندارند.


کد خبر: ٥٠٦١   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/05/24-٠٩:٠٠

گردشگران خارجی جز در هتل‌ها حق اقامت در منازل شخصی و یا اجاره کردن منزل را ندارند و با مشاوران املاک متخلف که قرارداد اجاره با آنان امضا کنند برخورد می‌شود.

 

 

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری آبادان نیوز :مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان گفت: گردشگران خارجی جز در هتل‌ها حق اقامت در منازل شخصی و یا اجاره کردن منزل را ندارند و با مشاوران املاک متخلف که قرارداد اجاره با آنان امضا کنند برخورد می‌شود.

حمید سیلاوی اظهار کرد: برای تسهیل در ورود، خروج، اقامت، اسکان و اشتغال اتباع خارجی در سطح استان خوزستان بر اساس دستورالعمل ابلاغی از وزارت کشور، طرح ساماندهی اتباع خارجی اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: اتباع خارجی حاضر در استان به دو گروه عمده مجاز و غیرمجاز تقسیم شده که هر کدام از این گروه‌ها نیز به نوبه خود در چند بخش مجزا دسته‌بندی می‌شوند.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان گفت: گستره این طرح گروهی از اتباع خارجی مجاز و نیز گروهی از اتباع غیرمجاز را که دارای ویژگی‌های خاصی هستند در بر خواهد گرفت و تمام افرادی که واجد این شرایط هستند لازم است برای بهره‌مندی از مزایای طرح از امروز ضمن در دست داشتن مدارک لازم به محل اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان مراجعه کنند.

سیلاوی با بیان اینکه اتباع خارجی مجاز به چهار گروه تقسیم‌بندی شده و گروه اول الزاماً باید در طرح شرکت کند به بیان ویژگی‌های مربوط به هر گروه از آنها پرداخت.

وی گفت: گروه اول اتباع خارجی مجاز کسانی هستند که به صورت پناهنده در استان اقامت دارند.

سیلاوی گفت: دارندگان کارت آمایش و هویت اتباع خارجی باید از امروز با مراجعه به اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان، نسبت به نوبت‌گیری و تکمیل پرونده و انجام کارهای مقدماتی برای صدور کارت جدید اقدام کنند.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان ادامه داد:‌ بدیهی است عدم مراجعه و صدور کارت به منزله خروج از کشور و تبدیل آنان به افراد غیر مجاز خواهد بود که در صورت دستگیری کارت‌های قبلی باطل و از کشور طرد خواهند شد.

وی در رابطه با دومین گروه از اتباع خارجی مجاز بیان کرد: گروه دوم اتباع خارجی مجاز، کسانی هستند که در واحدهای تولیدی و صنعتی شاغل هستند این افراد برای اشتغال و اقامت باید کارت کار از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی دریافت کنند.

سیلاوی تصریح کرد: در صورت نیاز به تخصص این افراد، کارفرمایان و پیمانکاران می‌توانند با مراجعه به دبیرخانه هیأت فنی اشتغال واقع در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی طبق ماده 120 و 121 قانون کار تقاضای اعلام نیاز و تشکیل پرونده کنند و پس از طرح موضوع در هیات فنی اشتغال در صورت موافقت هیات مذکور، ویزای آنان از A به F تبدیل و ضمن شروع به‌کار، اقامت یک‌ساله نیز دریافت خواهند کرد.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان یادآور شد: در صورت عدم تقاضا یا عدم اخذ موافقت هیات فنی اشتغال استان توسط کارفرمایان، ضمن طرد اتباع خارجی طبق ماده 181 قانون کار علاوه بر جریمه نقدی، افراد مرتکب جرم به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از 450 واحد متخلف در این زمینه شناسایی و بالغ بر 52 میلیارد ریال جریمه شده‌اند.

سیلاوی با بیان اینکه گروه سوم اتباع خارجی مجاز کسانی هستند که با ویزای A و با قصد زیارت، گردشگری و یا درمان به استان خوزستان سفر می‌کنند، اظهار کرد: این افراد باید در هتل‌ها اقامت کنند و حق سکونت در منازل شخصی و یا اجاره کردن منزل را ندارند، یقیناً در صورت شناسایی موارد خلاف در این زمینه اتباع خارجی را دستگیر و طرد خواهیم کرد.

وی ادامه داد: بنگاه مشاور املاکی که نسبت به عقد قرارداد مبادرت کرده جریمه و لغو پروانه خواهد شد، بنابراین طبق قانون کسی حق سکونت دادن به این گروه از اتباع خارجی را ندارد مگر اینکه با اطلاع به نیروهای انتظامی و اخذ موافقت آنان صورت پذیرد.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان افزود: گروه چهارم از اتباع خارجی مجاز کسانی هستند که به صورت هیات‌های سیاسی، مذاکره کنندگان و سرمایه‌گذاران و با هماهنگی قبلی وارد استان می‌شوند، دعوت کنندگان از این هیات‌ها می‌بایست قبل از ورود آنان، درخواست خود را به اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان اعلام کنند و در غیر این‌صورت عواقب بعدی متوجه دعوت کننده خواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینکه اتباع خارجی غیرمجاز حاضر در استان نیز به دو دسته، تقسیم می‌شوند گفت: دسته اول از اتباع غیر مجاز کسانی هستند که دارای کارت و مدرک باطله بوده که باید از امروز به اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان مراجعه و برای تکمیل پرونده و انجام مصاحبه اقدام کرده تا در صورت داشتن شرایط لازم از غیر مجاز به مجاز تبدیل شوند.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان افزود: دسته دوم از اتباع غیرمجاز کسانی هستند که فاقد مدرک اقامتی و ترددی هستند که باید هرچه سریع‌تر استان را ترک کنند، در غیر این‌صورت با اجرای طرح ضربتی دستگیر و علاوه بر اعمال قانون، به کشور خودشان طرد خواهند شد.

سیلاوی در پایان تأکید کرد: گروه اول از اتباع خارجی مجاز و همچنین گروه اول از اتباع خارجی غیر مجاز برای بهره‌مندی از مزایای طرح سامان‌دهی لازم است به اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی خوزستان مراجعه کنند.

 

 

،آبادان نیوز ،خبر خوزستان ،اخبار خوزستان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: