پست الکترونیک جمعه ١٠ فروردين ١٤٠٣
اخبار > اگر آبادان بازار ته لنجی‌ها و مناطق عملیاتی را نداشت...


کد خبر: ٣٩٣٩   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/01/17-٠٨:٠٥

دبیر کانون جهانگردی آبادان: هر ساله بعد از ایام تعطیلات نوروز مسؤولان آمارهایی از تعداد گردشگران و مسافران نوروزی ارایه می‌دهند اما برای آمارهایی که ارایه می‌دهیم چه کرده‌ایم؟

 

 

 

 

 

 

 

آبادان نیوز:احمد امیری در گفت‌وگو با ایسنا ـ منطقه خوزستان ـ اظهار کرد: هر ساله می‌گویند چند میلیون گردشگر به آبادان و خرمشهر آمده است اما در آبادان، خرمشهر و منطقه آزاد آن هم با این همه دبدبه و کبکبه چه کرده‌اند؟ 

به گزارش آبادان نیوز:وی افزود: منطقه آزاد اروند برای ایام نوروز امسال جنگ شادی برگزار کرد و از خوانندگان ملی با هزینه‌های گزاف دعوت کرد تا فقط برای گردشگران به شکل پلی‌بک به اجرای کار بپردازند اما آیا فکر می‌کنید گردشگران به جنوب می‌آیند تا پلی‌بک خواننده‌ها را ببینند؟ 

دبیر کانون جهانگردی آبادان تصریح کرد: مسؤولان باید کاری کنند که وقتی گردشگران به جنوب می‌آیند فرهنگ، آداب و رسوم و موسیقی جنوب را ببینند. گردشگران نمی‌آیند تا پلی‌بک خواننده‌هایی را که خودشان می‌توانند در شهرشان تماشا کنند ببینند. 

او عنوان کرد: اگر آبادان بازار ته لنجی‌ها و مناطق عملیاتی را نداشت آن وقت چه می‌خواستیم بکنیم و چه چیزی را به گردشگران نشان می‌دادیم؟ 

امیری تصریح کرد: با همه محبت‌هایی که گردشگران به ما داشته‌اند ما امکانات خوبی نداریم. در حالی که توان مالی و اجرایی آن را ادارات، ارگان‌ها و نهادهای ما دارند. 

وی اضافه کرد: کسانی که هر ساله اعلام می‌کنند چه قدر گردشگر به شهرهای ما آماده است یک بار هم آمار بدهند که چه قدر امکانات تفریحی، رفاهی و امکانات ایجاد کرده‌اند. 

دبیر کانون جهانگردی آبادان ادامه داد: در این ایام مدیریت شهری آبادان بسیار ضعیف عمل کرد. خیابان امام (ره) آبادان به عنوان یکی از مهم‌ترین خیابان‌ها به خاطر وجود دستفروش‌ها بسته بود و نه تنها ترافیک ماشین‌ها بلکه در اثر ترافیک انسانی غیرقابل تردد بود. وقتی گردشگران به مکانی می‌آیند و با مشکل ترافیک و پارکینگ روبه‌رو می‌شوند در آن جا نمی‌مانند. 

او با بیان این که استقبال بسیار خوب بود اما امکانات پذیرایی از گردشگران را نداشتند توضیح داد: آیا برگزاری جنگ شادی توسط منطقه آزاد تأثیرگذار بود؟ مسؤولان باید از هم‌اکنون کار را آغاز کنند. به خاطر کمبود امکانات حتی کنترل شهر را نداشتیم. باید روی این قضیه کار شود. 

امیری با بیان این که استان خوزستان بسیار گردشگرپذیر است خاطرنشان کرد: در آبادان و منطقه آزاد اروند همیشه گردشگران درون استان و گردشگران عراقی حضور دارند. در زمان اربعین نیز موج زیادی از علاقه‌مندان کربلا به این سو می‌آیند. پس باید از همین حالا کار را آغاز کنند. 

وی گفت: گردشگری با خود رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی به همراه دارد. اگر با آن دیمی برخورد شود نتیجه مناسبی نخواهد داد. امیدوارم مسؤولان برای آن کاری کنند و قدمی بردارند. باید برنامه‌ریزی داشته باشیم و مسؤولان منطقه آزاد اروند نیز به صورت جدی کار و امکاناتی را در شهر فراهم کنند تا گردشگران در شهر بمانند و توقف کنند. 

دبیر کانون جهانگردی آبادان خاطرنشان کرد: برای رونق گردشگری باید از کارشناس بومی استفاده شود. کارشناس غیربومی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های منطقه را به خوبی نمی‌شناسد. منطقه آزاد بودجه‌ای را هزینه کرد اما این بودجه به چشم نیامد چون مدیریت نشد.

 

 

 

اخبار آبادان،خبر آبادان،آبادان،آبادان نیوز،منطقه آزاد اروند

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: