پست الکترونیک شنبه ٠١ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > انتخاب سرنوشت ساز


کد خبر: ٣٧٦٣   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1394/12/08-٠٨:٢٣

آرای تک تک شهروندان در انتخابات و اثر انگشت های تک تک مردم، سرنوشت کشورمان را تعیین می دکند.

 

 

 

 

 

 

 

آبادان نیوز: آرای تک تک شهروندان در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری و اثر انگشت های تک تک مردم، سرنوشت کشورمان را تعیین می دکند.

 

 

به گزارش آبادان نیوز:انتخابات را می توان احترام به حقوق اجتماعی مردم دانست که به عنوان یک شهروند ملی در درون یک کشور مشغول زندگی هستند.

در واقع انتخابات دعوت عمومی از افرادی است که طبق قانون، می توانند در تصمیم گیری هایی که به مسائل کلان کشور مربوط می شوند، شرکت کنند.
وجود هر رای در صندوق أخذ رأی نشان از آن دارد که چه تعداد از حائزان شرایط در انتخابات، پیگیر مسائل سیاسی کشور بوده و نسبت به آن حساس هستند.
بنابراین هر شخصی که از میان مجموع این آراء به عنوان منتخب مردم برگزیده می شود، می داند که همه کسانی که در انتخابات شرکت کردند، پیگیر کارهای وی بوده و باید به نحوی عمل نماید که به مصالح و اقبال عمومی مردم جامعه ختم شود.

رأی من و تو و همه واجدان شرایط رأی دارای اثرات بسیار تأثیرگذار در داخل و خارج از کشور است و شرکت نکردن در انتخابات نیز دارای اثرات منفی بوده که کمترین آن دلشاد شدن دشمن است.

شهروندان خرمشهری نیز  همزمان با مردم سراسر کشور، با حضور پر شور در شعبه های انتخابات دهمین دوره انتخابیه مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان برگ زرینی بر افتخارات این مرز و بوم افزودند.

جمعی از شهروندانی که برای تعیین سرنوشت خود در چهار سال آینده پای صندوق های رای حضور ریافته بودند،  توسعه اقتصادی و عمرانی شهرستان را از مهم ترین خواسته خود از منتخب مجلس عناون کرده و می گویند:نماینده منتخب مردم در خرمشهر باید با عمل به وعده های خود، در راه پیشرفت و رونق اقتصادی شهرستان گام بردارد.

یکی از شهروندان خرمشهر ، فراهم کردن زمینه سرمایه گذاری و رونق اشتغال در خرمشهر را یکی از انتظارات خود از منتخب مردم خواند و گفت: در این شهرستان جوانان با استعداد و دارای مدارک بالای تحصیلی هستند، ولی بیشتر آنها بیکار هستند.

عقیل عاطب زاده که خود را کارشناس ارشد رشته حقوق می نامد، می گوید:راه اندازی و فعال سازی شهرک صنعتی خرمشهر علاوه بر رونق اقتصادی می تواند اشتغال بخش طیادی از جوانان را فراهم کند.

یکی دیگر از شهروندان خرمشهر گفت:این شهرستان دارای توانمندی ویژه و بالقوه برای رونق اشتغال است، ولی توجه کمتری به این موارد شده است.
احمد حاجی محمره حضور در پای صندوق رای را از وظیفه شرعی خود می داند و می گوید:انتخاب نماینده اصلح می تواند در همه امور و عمران و آبادانی شهر موثر باشد ولی تاکنون مشکلات زیادی گریبانگیر خرمشهر است که لاینحل باقی ماند ه است.وی جذب سرمایه گذار و اخذ اعتبارات برای لایروبی رودخانه اروند را از مهم ترین خواسته های خود از منتخب مردم دانست و گفت:با جذب سرمایه گذار و لایروبی رودخانه اروند علاوه بر رونق اقتصادی، بخش عمده ای از مشکلات اقتصادی مردم خرمشهر رفع می شود.

 

حجت الاسلام اصغر سلیمانی از دیگر شهروندان خرمشهری رفع مشکلات بیکاری جوانان را از انتظارات مردم خرمشهر خواند و گفت:به فرمایش مقام معظم رهبری یک نماینده اصلح باید در راه علاج مشکلات مردم باید قدم بردارد.

وی گفت: مردم خرمشهر دین خود را به انقلاب و اسلام ادا کردند و نماینده منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی نیز باید به تعهدات خود و وعده هایی که به مردم داده عمل کند در غیر این صورت به مردم ظلم کرده است.
وی انتخاب فرد اصلح، متخصص و متدین را از مردم خواستار شد و گفت:یک نماینده متدین و اصلح برای رفع مشکلات مردم متعهد شده و می تواند در این راه قدم بزرگی بردارد.

مائده جامه دارپور یکی از شهروندان رای اولی و دانشجوی رشته حقوق نیز در این باره گفت:برای اولین بار در انتخابات شرکت می کنم ضمن اینکه به وظیفه شرعی خود عمل کرده ام، احساس خوبی برای حضور در پای صندوق رای دارم.

وی آبادی شهر و عمران شهری را از نماینده خرمشهر خواستار شد و گفت:انتظار دارم که شهر از این وضعیت نابسمانی خارج شود.

حبیبه کارگرپور دیگر شهروند خرمشهری نیز رسیدگی به اشتغال جوانان را خواستار شد و گفت:بالا بودن نرخ بیکاری در خرمشهر معضلات خاص خود را دارد و یک نماینده باید به فکر ایجاد اشتغال جوانان باشد.

21 داوطلب از حوزه انتخابیه خرمشهر برای شرکت در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نام نویسی کردند که در نهایت 14 داوطلب تایید شدند و تا به امروز 11نامزد انتخاباتی در این حوزه رقابت کردند.

بنا به اعلام فرمانداری ویژه خرمشهر ، سیدعدنان عدنانی ، عبدالحسین حربی، فاروق حمیدانی پور و علی ثمره بچاری از داوطلبان انتخابات مجلس دهم با حضور در ستاد انتخابات این حوزه انتخابیه در فرمانداری ویژه خرمشهر، انصراف خود را به این ستاد اعلام کردند. 

شهرستان خرمشهر دارای یک کرسی در مجلس شورای اسلامی است. 

انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان با دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هزار و 63 حوزه انتخابیه اصلی و فرعی و بیش از 52 هزار شعبه اخذ رای در سراسر کشوربرگزار شد.  

 

 

 

 

اخبار آبادان،خبر خرمشهر،آبادان،آبادان نیوز

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: