پست الکترونیک جمعه ١٠ فروردين ١٤٠٣
اخبار > مقتدایی :هیات های نظارت بر انتخابات باید شفاف باشند


کد خبر: ٣٤٧٦   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1394/10/06-١٠:٠٨

استاندار خوزستان خواستار مشخص شدن علت رد شدن برخی افراد در هیات های اجرایی انتخابات شد و گفت: هیات های نظارت بر انتخابات باید به اندازه هیات های اجرایی شفاف باشند.

 

 آبادان نیوز :  عبدالحسن مقتدایی  در گردهمایی مشترک اعضای هیات های اجرایی و هیات های نظارت پنجمین دوره مجلس خبرگان و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی که در سالن امام رضا شهرک نفت اهواز برگزار شد، با بیان اینکه مشروعیت تمام ارکان نظام جمهوری اسلامی بر رای مردم استوار است افزود: هر گونه دخل و تصرف در روند انتخابات توهین به بلوغ فکری مردم است و هیچکس اعم از فرماندار به جز در چارچوب قانون حق دخالت در انتخابات را ندارد.
به گزارش آبادان نیوز :استاندار خوزستان عبدالحسین مقتدایی   تصریح کرد: قانونگذار تشخیص داده که در هیات های نظارت دخل و تصرف نشود اگر چه این مساله جای بحث دارد.
عبدالحسین مقتدایی استاندار خوزستان  شرط موفقیت را جلب اعتماد مردم دانست و با اشاره به تایید نشدن تعدادی از معتمدان در هیات های اجرایی گفت: هیات های نظارت باید جواب بلوغ و شعور فکری مردم را بدهند زیرا با کلی گویی درباره علت تایید نشدن افراد، در ذهن رای دهندگان ابهام باقی می ماند و این مساله به دور از شان نظام جمهوری اسلامی است زیرا که هر چه دارد از ملت است.
وی افزود: هیات نظارت فقط تعدادی از معرفی شدگان در هیات های اجرایی را تایید کرده است به طور مثال برای من ابهام دارد که مدیر یک دستگاه اجرایی که هم اکنون مشغول کار است برای هیات اجرایی تایید نشده است.
عبدالحسین مقتدایی اضافه کرد: نظارت استصوابی در جای خود پذیرفته شده است اما این مساله نمی تواند ملاک باشد که هر کس به دلخواه عمل کند.
وی تاکید کرد: اگر نظارت هست باید برای همه باشد و دلیل رد شدن افراد در هیات های اجرایی باید معلوم شود.
مقتدایی استاندار خوزستان  با اشاره به تقلب هایی که در بعضی از انتخابات صورت می گیرد اظهار کرد: در دوره کاندیداتوری من در مجلس شورای اسلامی یکی از افراد ماموریت داشت که از سراسر استان با مینی بوس رای دهنده جمع کند.
استاندار خوزستان همچنین با بیان اینکه نمی توانیم کاندیداهای خاص خود را به جوانان تحمیل کنیم افزود: فضا باید مطلوب نسل جدید باشد و هیات های اجرایی مراقب باشند که به جای دیگران نباید تصمیم بگیرند و قانون را مد نظر قرار دهند.
وی با اشاره به وجود فشارهای مختلف به هیات های اجرایی در قالب سازمان های غیررسمی، اظهار کرد: دستگاه های اجرایی به هیچ وجه نباید تمایلات شخصی خود را دخالت دهند زیرا تعارض ها از جایی آغاز می شود که جریانات غیرقانونی بر جریانات رسمی غالب شوند.
مقتدایی تصریح کرد: هیچکس مد نظر ما نیست و افراد لایق تر باید به مجلس راه پیدا کنند.
وی گفت: همه باید برای برگزاری انتخابات سالم تلاش کنند زیرا در شرایطی قرار داریم که پشتوانه مردم به احقاق حقوق بین المللی کمک می کند.
مقتدایی افزود: در 100 سال گذشته هرگاه مجلس ضعیف و سست و وابسته بوده برای مملکت مشکل ایجاد شده است بنابراین همه باید برای انتخاب مجلس قوی و ملی کمک کنیم.

*تخریب رقبا ممنوع
فرج الله خبیر معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان  نیز در این نشست، از نامزدهای شرکت در انتخابات خواست که به ارائه برنامه های خود بپردازند و از تخریب دیگران پرهیز کنند.
فرج الله خبیر معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان این گردهمایی را برای ایجاد هماهنگی در برگزاری انتخابات دانست و افزود: تا کنون فرآیندهای تشکیل هیات های اجرایی و ثبت نام از داوطلبان پنجمین دوره مجلس خبرگان و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی انجام شده است.
وی با اشاره به رشد 100 درصدی ثبت نام کنندگان مجلس شورای اسلامی این مساله را نیازمند مطالعه دانست.
خبیر همچنین از تشکیل هیات های بازرسی در شهرستان ها در آینده نزدیک خبر داد و گفت: هیچ سازمان و دستگاهی به جز وزارت کشور و شورای نگهبان مجاز به دخالت در فرآیند انتخابات نیست.
وی از اعضای هیات های اجرایی و فرمانداران خواست که قانون انتخابات را مطالعه کنند تا انتخاباتی سالم برگزار شود.
معاون استاندار خوزستان فرج الله خبیر موادی از قانون انتخابات را یادآور شد و اضافه کرد: مهلت فعالیت تبلیغاتی کاندیداها چه در محیط عمومی و چه در فضای مجازی فقط هشت روز قبل از رای گیری است و خارج از این زمان مجاز نیست.
وی با تاکید بر ممنوعیت استفاده از امکانات دولتی در حمایت از یک کاندیدای خاص گفت: کارکنان دولت و سازمان های وابسته به آن در وقت اداری مجاز به فعالیت تبلیغاتی برای یک نامزد خاص نیستند ولی در خارج از وقت اداری بلامانع است.
انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به صورت همزمان هفتم اسفند برگزار می شود.
استان خوزستان شش نماینده در مجلس خبرگان دارد همچنین دارای 14 حوزه اصلی انتخاباتی و 13 حوزه فرعی انتخاباتی است و دارای 18 کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است. 

 

 

هیات های نظارت بر انتخابات ،خبر خوزستان ،اخبار خوزستان ،خوزستان ،آبادان نیوز ،نیوز آبادان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: