پست الکترونیک سه شنبه ٠٤ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > تصویب لایحه نهایی بیمه زنان خانه‌دار


کد خبر: ١٩٨٣   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1394/03/09-٠٨:٢٤

معاون رئیس جمهور در امور بانوان از سپری شدن مراحل تصویب لایحه نهایی بیمه زنان خانه‌دار خبر داد.

 

 

آبادان نیوز : شهیندخت مولاوردی  در حاشیه برگزاری همایش «پرواز پرستوها» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال اجرای برنامه‌هایی را برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت و ارائه الگوهای عینی را برنامه‌ریزی کردیم.

به گزارش آبادان نیوز : مولاوردی ، از اجرای دو برنامه از این سری از برنامه‌ها خبر داد و تصریح کرد: نخستین برنامه از مجموعه برنامه‌های ترویج فرهنگ شهادت زنان، رونمایی از کتاب زندگینامه شهیده محبوبه دانش بود که در میدان شهدا (ژاله) در محل شهادتش رونمایی شد.

 مولاوردی ادامه داد: دومین برنامه نیز که به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر و با چند روز تاخیر برگزار شد برنامه همایش «پرواز پرستوها» و رونمایی از کتاب زندگینامه شهیده شهناز محمدی‌زاده و تندیس دو شهیده شهناز محمدی‌زاده و شهناز حاجی‌شاه بود که در خرمشهر انجام شد.

وی در ادامه بیان کرد: امیدواریم با معرفی این الگوها به نسل جوان بتوانیم قدم‌هایی را برای تعمیق باورهای دینی و زنده کردن هویت ملی و دینی جوانان برداریم.

*پیگیری برای تعلق بیمه زنان خانه‌دار

به گزارش آبادان نیوز : معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده با اشاره به بیمه زنان خانه‌دار، از ارائه لایحه آن خبر داد و اظهار کرد: لایحه بیمه زنان خانه‌دار در نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور ارائه، نظرات دستگاه‌های ذی‌ربط گرفته شد و منتظر هستیم در کمیسیون اجتماعی دولت مورد بررسی قرار گیرد.

وی به تشریح این لایحه پرداخت و گفت: این لایحه جمع‌بندی لوایحی است که طی این سال‌ها ارائه شده و سعی کردیم برای این لایحه چندین قالب را در نظر بگیریم که اگر یک قالب مورد توافق قرار نگرفت سایر قالب‌ها بررسی شود.

مولاوردی اضافه کرد: همچنین به صورت همزمان با سازمان تامین اجتماعی در حال بررسی یک قالب دیگر هستیم که در قانون 27 توسعه بیمه‌های چند لایه‌ای قرار دارد و اگر سایر قالب‌ها پیشنهاد شده مورد موافقت قرار نگرفت این قالب به طور حتم پذیرفته خواهد شد.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان با بیان اینکه این بیمه یک بیمه سرپرست خانوار یا بیمه درمانی نیست بلکه یک بیمه تامین اجتماعی است، خاطرنشان کرد: از نظر ما خانه‌داری یک شغل است و برای ارزش‌گذاری به این شغل باید تدابیری اندیشیده شود و در این بیمه نیز بخشی از هزینه‌های را دولت می‌پردازد و زنان نیز سهم خیلی کمتر از سهم دولت را می‌پردازند و در نهایت پس از 10 تا 15 سال می‌توانند مقرری بازنشستگی دریافت کنند و دیگر نگرانی از آینده نداشته باشند.

وی در ادامه بر تلاش برای تنظیم لایحه پایدار برای این تداوم اجرای این بیمه تاکید کرد و گفت: یکی از دلایلی که تصویب این لایحه به طول انجامید اصرار بر جلب موافقت سازمان تامین اجتماعی بوده است چرا که اگر تامین اجتماعی برای اجرا مجاب نشود این لایحه نیز به طور قطع به سرنوشت لوایح قبلی دچار خواهد شد.

مولاوردی از اندیشیدن تدابیری برای جلوگیری از تکرار این رویداد خبر داد و گفت: در چهارچوب قانون 27 بیمه چند لایه، می‌توان به ساز و کارهایی فکر کرد که نشان دهد می‌توان زنان خانه‌دار را به عنوان یکی از گروه‌هایی در نظر گرفته شوند که در نظام تامین رفاه، تامین اجتماعی جزو وظایف دولت در نظر گرفته شود.

وی در پایان از بررسی موضوع زنان توسط وزارت ورزش و جوانان خبر داد و گفت: خواسته‌های زنان در جلسات وزارت ورزش و جوانان به عنوان موضوع به بحث گذاشته می‌شود و ما می‌توانیم در برخی از رشته‌های ورزشی هم به خواسته‌های دختران توجه کنیم و هم عامل رفع نگرانی قشر مذهبی را فراهم کنیم.

 


آبادان نیوز ، مولاوردی معاون رییس جمهور  ،آبادان ، وزارت ورزش و جوانان ،معاون رئیس جمهور در امور بانوان ،بیمه سرپرست خانوار ،بیمه درمانی ،بیمه تامین اجتماعی ،بیمه زنان خانه دار ،

 

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: