پست الکترونیک شنبه ٠١ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > افزایش سهمیه داروهای استنشاقی درخوزستان


کد خبر: ١٢٧٨   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1393/11/25-٠٩:٣٠

با توجه به شرایط نامناسب اقلیمی ایجاد شده در خوزستان از مدیر عامل های همه شرکت های توزیعی خواسته شده که نسبت به تامین و افزایش سهمیه تمام داروهای استنشاقی برای این استان اقدامات لازم را انجام دهند.

 

به گزارش آبادان نیوز : به نقل از سازمان غذا و دارو، دکتر « مهدی پیرصالحی» به مدیران یاد شده نسبت به تامین وافزایش سهمیه همه داروهای استنشاقی بویژه داروهای سالبوتامول نبولایزر،اسپری ایپراتروپیوم بروماید،اسپری سالمترول / فلوتیکازون، پودر استنشاقی سیمبیکورت160، کپسول کرومولین، آمپول متیل پردنیزولون و قرص کتوتیفن با توجه به مشکلات به وجود آمده و درخواست دانشگاه علوم پزشکی اهواز تاکید کرد.



**اولویت داشتن درخواست های دارویی دانشگاه علوم پزشکی اهواز 

وی گفت: در مورد سایر داروها نیز تا اطلاع ثانوی، درخواست های دارویی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در اولویت قرار گرفته است و از شرکت های توزیعی خواسته ایم نتیجه اقدامات صورت پذیرفته را به طور مستمر به اداره کل دارو اعلام کنند.

بروز گرد و خاک در خوزستان در دو هفته گذشته زندگی عادی مردم این استان را مختل کرده است.

بر اساس اعلام سازمان محیط زیست خوزستان، میزان غلظت گرد و غبار موجود در هوای اهواز و چند شهر دیگر در استان خوزستان از 10 هزار میکروگرم بر متر مکعب عبور کرده و 66 برابر حد مجاز است.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به منظور بررسی و پیگیری موضوع ریزگردها به عنوان نماینده ویژه رییس جمهور 21 بهمن به اهواز سفر کرد.

دکتر « سید حسن هاشمی» تاکید کرد که این وزارتخانه تمام امکانات خود را برای رفع این مشکل بکار خواهد گرفت و هر کمبودی را در اسرع وقت برطرف خواهد کرد.

به گفته وزیر بهداشت هم اکنون تمام مراکز درمانی استان خوزستان برای ارایه خدمات به مراجعان در آماده باش کامل به سر می برند و براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی اهواز تاکنون تمام افراد مراجعه کننده و بیماران قلبی و تنفسی به مراکز درمانی مورد مداوا قرار گرفته اند.

هاشمی افزود: تا زمانی که آسیب شناسی دقیقی از مساله آلودگی هوای اهواز و شهرهای جنوب غربی کشور نشود، نمی توان در مورد راه حل آن و اقداماتی که می توان در کوتاه مدت انجام داد ، اظهار نظر کرد. 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: