پست الکترونیک پنج شنبه ٠٦ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > بدون تخصص در خوزستان مسئولیت قبول نکنید


کد خبر: ١٢٥٨   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1393/11/20-٠٩:١٣

استاندار خوزستان گفت: بدون تخصص کسی در خوزستان مسئولیت قبول نکند زیرا این کار باعث ضایع شدن حق مردم استان می شود

 

 

به گزارش آبادان نیوز :عبدالحسن مقتدایی در اولین همایش ارتقای فرهنگ ترافیكی خوزستان كه در سالن شهید هاشمی استانداری برگزار شد، اظهار كرد: خدا را شاكرم كه بعد از برگزاری ۴۵ جلسه در ۱۴ ماه اخیر و تاكید و اصرار بر موضوع راه، جاده و مباحث ترافیكی توانستیم این همایش را برگزار كرده و به جنبه نرم افزاری (آموزش) هم رسیدیم.

وی افزود: خوشبختانه فرهنگ ترافیكی در خوزستان وجود داشته و تنها باید آن را ارتقا داد. بسیاری از شهرهای استان تا قبل از جنگ اصول شهرنشینی بین المللی را رعایت می كردند ولی اكنون محل و سمبلی از هرج و مرج ترافیكی شده اند.

استاندار خوزستان اظهار كرد: در حال حاضر دچار آشفتگی و به هم ریختگی در امر ترافیكی هستیم كه صدمات قابل ملاحظه ای را نیز از این حیث داشته ایم. حساسیت ما بیشتر برای جان مردم بوده و در حقیقت جان مردم مقدم بر مال آنها است.

مقتدایی بیان كرد: تصادفات معمولا هم در شهرهایی كه تجهیزات ترافیک شهری را ندارند و هم در شهرهایی كه این تجهیزات را دارند مشاهده می شود كه این مسئله بیانگر عدم رعایت حقوق دیگران است و تبعاتی هم بر خانواده ها دارد كه به عنوان نمونه می توان به آثار روحی و روانی آن بر اعضای خانواده اشاره كرد.

وی ادامه داد: این امر ناشی از یک تعلل و سهل انگاری است كه هم بی توجهی رانندگان و هم عدم ارائه آموزش صحیح توسط مسئولان مقصر آن به حساب می آیند. اگر اتفاقی می افتد كه ناشی از آشفتگی علائم راهنمایی و رانندگی است همه كسانی كه در این امر دخیل بودند باید پاسخگو باشند.

استاندار خوزستان عنوان كرد: در خوزستان به علت تردد بیش از حد و ارتباط بالای افكار، صاحب فرهنگی شده ایم كه هر بخش ساز ناموزون و ناهماهنگ خود را می زند. برای نهادینه كردن این فرهنگ نیاز به آموزش تخصصی مثبت و مفید داریم كه در زندگی انسان ها تاثیر خواهد داشت و در این راستا این مهم است كه این آموزش توسط چه كسانی ارائه شود.

مقتدایی تصریح كرد: باید به گونه ای عمل كنیم كه آثار این همایش در روستاها نیز مشاهده شود. اگر احساس مسئولیت را در مسئولین اجرایی استان تقویت كنیم سایر مشكلات حل می شود. اولویت اول استانداری برای سال آینده آموزش و پرورش و مسئله راه است

وی با اشاره به اینكه افكار با تكرار تبدیل به فرهنگ می شوند، گفت: مسئولانی كه قبول مسئولیت می كنند اگر تخصصش را ندارند باعث ضایع شدن حق مردم می شوند. هدف گذاری منطقی و مثبت برای خدمت به مردم مانند كار خیر است و خدا هم به این گونه مسئولان توفیق می دهد ولی اگر مسئولی با زد و بند مسئولیتی را پذیرفت قطعا با بی آبرویی هم آنجا را ترک خواهد كرد.

 

خبر خوزستان ،اخبار خوزستان 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: