پست الکترونیک جمعه ١٠ فروردين ١٤٠٣
اخبار > کار خیرخواهانه مدرسه ای در آبادان


کد خبر: ٩١٢٤   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1397/11/09-١٣:٠٠

در کنار اخباری که روزانه در فضای مجازی علیه معلمان و مدارس منتشر می‌شود، کارهای خیر و خوبی هم از سوی برخی مدارس انجام می‌گیرد که لابه‌لای آن همه خبر منفی، پنهان می‌شود.

 

 

 

به گزارش آبادان نیوز، قطعاً تلاش مدیران و معلمان مدارس برای تربیت نسلی از دانش‌آموزان شایسته و ارزنده را هیچ دوست و دشمنی منکر نمی‌شود ولی در این میان، مدیران و معلمان مناطق محروم و روستایی بی‌شک فعالیت‌های چشمگیرتری از خود نشان می‌دهند.

مدیران و معلمانی که با دستانی خالی و با دانش‌آموزانی کم بضاعت باید بر مشکلات ریز و درشت بسیاری غلبه کنند  تا بتوانند همپای برخی مدارس غیرانتفاعی و نورچشمی حرکت کنند ولی متأسفانه این روزها آنچه جامعه از مدارس و معلمان در ذهن خود تداعی می‌کنند تصویر مخدوش همان کتک زدن‌ها و درگیری معلمان با دانش‌آموزان است که البته این همه واقعیت‌هایی نیست که در مدارس ما به صورت روزانه می‌گذرد.

چندی قبل مدیر دبستان امام حسن مجتبی(ع) آبادان که در منطقه محروم و البته بسیار معروف «کشتارگاه» سابق آبادان قرار دارد اقدام به انجام یک کار به ظاهر کوچک ولی بسیار تأثیرگذار کرد. مسعود دغاغله مدیر مدرسه در اقدامی خیرخواهانه با شناسایی دانش‌آموزان بی‌بضاعت و محروم اقدام به انتقال آنها به یک آرایشگاه کرد و موهای دانش‌آموزان به رایگان اصلاح شد.

این کار در واقع با دو هدف صورت گرفت. اول اینکه این دانش‌آموزان حتی در تأمین هزینه اصلاح موهای سر خود با تنگنا مواجه بودند. دوم اینکه در واقع آنها با حضور در آرایشگاه که توسط تعدادی جوان اداره می‌شد، با مشاغلی آشنا شدند که می‌تواند برای آنها در آینده منبع درآمد پایدار باشد.

این کار به ظاهر ساده نیاز امروز جامعه ما و جامعه فرهنگیان ما است. کشور ما تشنه این کارهای خیر و خوب است و باید همین کارهای کوچک را بزرگنمایی کرد تا به الگویی برای سایرین تبدیل شود و بتوان روح همدلی، محبت و عشق ورزیدن را به جامعه تزریق کرد.

جالب است بدانید کارهای خوبی که در یک سال اخیر در این مدرسه با کمک خیران انجام شده‌اند بسیار فراوانی هستند که نمونه یکی از آنها این بود که این مدرسه بعد از ۳۰ سال آسفالت شد.

 

 

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان نیوز،مدرسه

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: