پست الکترونیک جمعه ١٠ فروردين ١٤٠٣
اخبار > آپنه خواب ریسک ابتلا به نقرس را بالا می برد


کد خبر: ٨٢٣٧   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1397/06/10-٠٩:١٢

مطالعه جدید نشان می دهد افراد مبتلا به آپنه خواب با احتمال بالاتر ابتلا به بیماری نقرس روبرو هستند.

 

به گزارش آبادان خبر، محققان دانشگاه کیل انگلستان داده های مربوط به حدود ۱۶ هزار فرد مبتلا به آپنه خواب و بیش از ۶۳ هزار فرد بدون این عارضه را که به طورمیانگین حدود ۶ سال تحت نظر بودند، بررسی کردند.

در مجموع ۴.۹ درصد بیماران مبتلا به آپنه خواب و ۲.۶ درصد سایر افراد مبتلا به نقرس شدند. نتایج نشان داد افراد مبتلا به آپنه خواب ۴۲ درصد بیشتر با ریسک ابتلا به نقرس مواجه بودند.

به گفته محققان، این افزایش ریسک یک تا دو سال بعد از تشخیص آپنه خواب به بالاترین میزان می رسد و در بیماران دارای وزن عادی در مقایسه با بیماران چاق یا دارای اضافه وزن به مراتب بیشتر است.

بیماری نقرس نوعی دردناک از آرتروز است که به دلیل تشکیل اسیداوریک در بدن ایجاد می شود. این بیماری موجب تورم، قرمزی، داغ شدن و سفتی مفاصل می شود.

«ادوارد رادی»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «افراد مبتلا به آپنه خواب هم در کوتاه مدت و هم در بلندمدت در معرض ریسک بالا ابتلا به نقرس هستند»

این باور وجود دارد که میزان پایین اکسیژن ناشی از آپنه خواب منجر به تولید بیش از اندازه زیاد اسید اوریک، عامل بیماری نقرس، می شود.

آپنه خواب یک نوع اختلال خواب جدی است که با وقفه تنفسی به هنگام خواب همراه است. این اختلال موجب انسداد راه هوایی در بینی و حلق می شود که به هنگام خواب به اصطلاح موجب خفگی کوتاه مدت می شود.

 

آبادان,خبر آبادان,اخبار آبادان,آبادان نیوز,آبادان خبر,خوزستان,خبر خوزستان,اخبار خوزستان

منبع:مهر

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: