پست الکترونیک پنج شنبه ٣٠ فروردين ١٤٠٣
اخبار > آغاز طرح شناسنامه دار کردن درختان در آبادان


کد خبر: ٧٥٠٥   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/12/16-١١:٠٢

مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز آبادان گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده در طول هفته درختکاری ۳۰ هزار اصل نهال به صورت رایگان در آبادان توزیع و یا کاشته می شود.

 

 

 

 

 

 

 

مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز آبادان گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده در طول هفته درختکاری ۳۰ هزار اصل نهال به صورت رایگان در آبادان توزیع و یا کاشته می شود.

به گزارش آبادان نیوز،حسین جمال گلی پیش از ظهر امروز (سه شنبه) در مراسم کاشت ۳۰۰ اصل نهال در پارک ساحلی بهمنشیر آبادان به مناسبت روز درختکاری عنوان کرد: در هفته درختکاری سال جاری برنامه های متنوعی به منظور توسعه فضای سبز انجام می شود، در همین راستا هفت گونه مختلف نهال همچون؛ شاتوت، ختمی چینی، گل کاغذی، برهان، برهان گل دار، خرزهره، شیشه شور و دارایی به صورت رایگان در بین شهروندان آبادانی توزیع می شود.

وی افزود: این نهال ها از ساعت ۱۰ تا ۱۲ صبح در شش نقطه شامل؛ نهالستان سازمان شهرداری، چهار ایستگاه پیش بینی شده در مناطق چهارگانه و یک ایستگاه نیز در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری توزیع می شود.

مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز آبادان از توزیع نهال رایگان در میان نمازگزاران در مصلی، پاکسازی فضای سبز و کاشت نهال با حضور سمن ها در حاشیه اروند رود در ساعت ۹ صبح روز شنبه هفته آینده، آموزش کاشت و نگهداری درخت با حضور دانش آموزان در نهالستان سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری آبادان در روز یکشنبه هفته آینده به عنوان دیگر برنامه های هفته درختکاری در آبادان نام برد.

جمال گلی با اشاره به اجرای طرح شناسنامه دار کردن درختان افزود: به منظور ایجاد انگیزه و ارتقاء سطح مشارکت های مردم، طرح شناسنامه دار کردن درختان در این شهر آغاز شد؛ به این ترتیب که هر فرد می تواند درختی را با نام خود بکارد ( ثبت نام در کارتی که به عنوان شناسنامه درخت تعیین شده ) و در این میان کسانی که در طول یک سال به بهترین شکل از درخت ثبت شده به نام خود مراقبت و نگهداری می کنند، جوایز ارزنده ای اهدا می شود.

مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری آبادان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت های این سازمان در سال جاری گفت: علاوه بر نگهداری از فضای سبز که در حال انجام آن هستیم، اجرای طرح آب خام سطح شهر، آبیاری قطره ای و تحت فشار، بهبود فضای سبز پارک بانوان قدیم، فضای سبز رو به روی هتل پارسیان، پارک ۱۷ هکتاری( بهار اروند ) جنب هتل کاروانسرا، چمن کاری بلوار شهدای هسته ای و حاشیه میدان الفی را در دست انجام داریم که برای انجام آنها اعتباری در حدود ۳۰ میلیارد تومان با مشارکت سازمان منطقه آزاد اروند هزینه می شود.

جمال گلی افزود: در همین راستا با همکاری و مشارکت سازمان منطقه آزاد اروند، صد میلیارد تومان طرح و پروژه را در بخش فضای سبز اجرا و به انجام می رسانیم تا شیرینی و حلاوت آن در کام مردم خوشایند باشد.

وی ضمن قدردانی از سمن ها، دانش آموزان و مسئولان در اجرای برنامه کاشت نهال در پارک ساحلی بهمنشیر اظهار کرد: یک مسئله مهم که در شهر آبادان با آن مواجه هستیم؛ بحث وندالیسم است، که به طور واقعی به بدنه شهر و فضای سبز آسیب می رساند، متاسفانه خربکاری هایی همچون سرقت و تخریب ادوات آبیاری و کابل ها، تخریب فضای سبز و شکستن مبلمان شهری به طور عمد و یا غیر عمد در حال انجام است که انتظارمان از شهروندان این است که همگام با شهردارای ضمن حراست و حفظ فضای سبز شهری، مانع از انجام تخریب ها توسط این افراد شوند.

مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز آبادان تصریح کرد: در صدد بهبود و افزایش سرانه چهار متر مربعی فضای سبز شهری در قالب برنامه ریزی، تامین اعتبارات و مشارکت با سازمان منطقه آزاد اروند هستیم.

 

 

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: