پست الکترونیک جمعه ١٠ فروردين ١٤٠٣
اخبار > مناطق گردشگری دفاع مقدس وضعیت مناسبی ندارند


کد خبر: ٧١٧١   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/10/16-١٣:١٨

دبیر کانون جهانگردی آبادان گفت: هم‌اکنون مناطق گردشگری دفاع مقدس، وضعیت مناسبی ندارند و برای بهبود وضعیت موجود نصب تابلوهای راهنما و مشخص شدن مسیرهای گردشگری را به متولیان امر پیشنهاد می‌کنم

 

 

دبیر کانون جهانگردی آبادان گفت: هم‌اکنون مناطق گردشگری دفاع مقدس، وضعیت مناسبی ندارند و برای بهبود وضعیت موجود نصب تابلوهای راهنما و مشخص شدن مسیرهای گردشگری را به متولیان امر پیشنهاد می‌کنم.

آبادان نیوز: احمد امیری ؛دبیر کانون جهانگردی آبادان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به گردشگری دفاع مقدس گفت: گردشگری دفاع مقدس، هم‌اکنون سهم بسیاری در گردشگری منطقه دارد، اما متأسفانه اقدامات انجام شده درخور شأن این مناطق نیست و جایگاه‌های ارزشی و دفاع مقدس همچون شلمچه مناسب نیست.

وی ادامه داد: هم‌اکنون این مناطق گردشگری، نظافت مناسبی ندارد و درست نیست نسل ما با چنین وضعیتی از مناطقی که نشان دهنده دستاوردهای شهدا و جانبازان‌مان است، آشنا شوند. متأسفانه فضای مناسبی وجود ندارد و همین فضای نامناسب تأثیرگذار است.

دبیر کانون جهانگردی آبادان تصریح کرد: موقعیت  گردشگری در این مناطق، رها  و نسبت به آن بی‌توجهی شده است. ما باید این مناطق را تبدیل به جاذبه‌های گردشگری کنیم. در نقطه به نقطه این منطقه، جوانان کشور جنگیدند و به شهادت رسیدند و برخی هم جانباز شده‌اند. آنقدر این مناطق آلوده شده است که گردشگر وقتی وارد این منطقه می‌شود، احساس می‌کند در منطقه‌ای وارد شده که کنترل و نگهداری نمی‌شود درحالی که این مناطق مقدس است؛ چراکه جوانان آن آرزوهای زندگی‌شان را کنار گذاشتند و برای حفظ این مملکت جان‌ خودشان را فدا کرده‌اند.

وی بیان کرد: خرمشهر و آبادان در منطقه آزاد اروند است و گردشگری در این منطقه باید فعالیت به روز و مسیرهای گردشگری مشخصی داشته باشد. این مناطق باید احیا شود. در این مناطق نیازمند این هستیم که تابلوهای راهنما گذاشته شود و روی آن توضیحاتی به ثبت برسد؛ متأسفانه تابلوها وجود ندارد.

امیری اظهار کرد: کانون بارها و بارها در این زمینه تحقیقات کرده‌ و برنامه‌های مختلفی را به سازمان‌های متولی ارائه کرده است. یکی از این برنامه‌ها نصب تابلوهای راهنما در مناطق جنگی است. باید در تابلوها، محل شهادت و عنوان شهدا ثبت شود. در آبادان و خرمشهر، افراد بزرگی شهید شده‌اند که متأسفانه عنوان‌شان در این مناطق ثبت نشده است. گردشگری که وارد می‌شود، باید از طریق تابلوها متوجه وقایع روی داده در منطقه شود.

وی افزود: دومین برنامه‌ای که به متولیان ارائه کرده‌ایم، مشخص شدن مسیرهای گردشگری است. باید در این مسیرها خدمات ویژه ارائه دهیم. ما در این مسیرها استراحتگاه نداریم. شاید مسیرها به صورت لفظی و اسمی مشخص باشد اما این کافی نیست و باید زیرساخت‌های بهداشتی و حمل و نقل آن مسیر مشخص شود. ارائه امکانات اصلی‌ترین کار ممکن است.

دبیر کانون جهانگردی آبادان تصریح کرد: البته برخی از نقاط امکانات خوبی مستقر شده است اما راضی‌کننده نیست. این مناطق باید به لحاظ اطلاعات و امکانات برای نسل جدید به روز رسانی و مرتب شود.

وی بیان کرد: کشوری را شاهد بودیم، با وجود جنایت‌هایی که در جنگ کرده بود، اما آنقدر زیبا و باشکوه از کشته‌هایش و مناطق نگهداری می‌کند که وصف‌ناپذیراست. حال کشور ما با وجود آنکه هشت سال جنگ بر او تحمیل شد و دفاع کرد، چرا نباید به بهترین و زیباترین شکل ممکن اصالت منطقه را برای گردشگران بیان کنیم و اینگونه به حال خود رها کنیم.

 

 

 

 

 

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان نیوز،دفاع مقدس،گردشگری،گردشگری دفاع مقدس،جهانگردی،دبیر کانون جهانگردی،دبیر کانون جهانگردی آبادان،احمد امیری

نظرات بینندگان
کاربر مهمان
1396/10/19 12:50
0
0
خسته نباشید آقای امیری
کاربر مهمان
1396/10/16 23:52
0
0
دفاع مقدس جایگاه ویژه ای در بین مردم دارد و مستلزم این است که امکانات بیشتری در اختیار این.مناطق قرار بدهند تا بتواند برای همه جذابتر باشد,,مرسی دکتر امیری عزیزم
کاربر مهمان
1396/10/16 23:46
0
0
سلام جناب امیری عزیزم,ممنونیم
کاربر مهمان
1396/10/16 23:44
0
0
امیدوارم تلاشتون مثمرثمر باشه زیراکه بانهایت دلسوزی پیگیر این مسایل هستید
کاربر مهمان
1396/10/16 23:42
0
0
خسته نباشید آقای امیری
کاربر مهمان
1396/10/16 23:41
0
0
سلام دکتر امیری بزرگوار,از پیگیری دلسوزانه شما بسیار سپاسگزارم,و ازاینکه اینگونه مشکلات را در سایت آبادان نیوز انعکاس میدهید تشکر میکنم
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: