پست الکترونیک شنبه ٠١ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > دانشکده علوم پزشکی در جمع بین‌المللی ها


کد خبر: ٧٠٩٣   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/09/30-١١:٠٩

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: دانشکده علوم پزشکی آبادان در زمره دانشگاه‌های بین‌المللی قرار گرفت.

 

 

 

 

 

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: دانشکده علوم پزشکی آبادان در زمره دانشگاه‌های بین‌المللی قرار گرفت.

به گزارش آبادان نیوز ،علیرضا آموزنده اظهار کرد: با توجه به قراردادی که با دانشگاه علوم پزشکی بصره منعقد کردیم از چند روز آینده بحث آموزش۵۰ دانشجوی پزشکی را آغاز می‌کنیم که این اتفاق گامی در مسیر رسیدن به منطقه آزاد علمی است.

وی با اعلام پایان کار بال شمالی بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان اظهار کرد: به احتمال فراوان کار این قسمت از بیمارستان تا دو هفته آینده به پایان می‌رسد و چهار اتاق عمل، هشت بخش تخصصی زنان و زایمان و دو بخش داخلی و اطفال خدمات‌رسانی خود را آغاز می‌کنند.

وی با بیان اینکه با افزایش تعداد اعضای هیئت علمی و دانشجوها به دنبال دانشگاه شدن دانشکده علوم پزشکی آبادان هستیم، تصریح کرد: تعداد اعضای هیئت علمی ما از۲۰ نفر به ۷۴ نفر رسیده است و رشته‌های دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز از یک رشته به ۱۴ رشته ارتقا پیدا کرده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با تاکید بر این موضوع که درخواست تبدیل شدن دانشکده علوم پزشکی آبادان به دانشگاه، به وزارت بهداشت ارائه شده است، گفت: به دنبال رسیدن به استانداردهای بین‌المللی هستیم؛ در سالهای گذشته به ازای هر هزار و ۲۰۰ نفر یک تخت در آبادان، خرمشهر و شادگان وجود داشت که این رقم در زمان حاضر به ۶۰۰ نفر رسیده است.

آموزنده افزود: ماه گذشته۴۰ رشته، تخصصی به دانشکده علوم پزشکی آبادان اضافه شد؛ ضمن آنکه بیمارستان اروندکنار نیز پس از گذشت سالهای متمادی آغاز به کار کرد.

وی اظهار کرد: امید می رود که مرکز فوق تخصصی قلب خرمشهر نیز تا ۱۲ ماه آینده به بهره‌برداری برسد تا ارجاع در این رشته را نیز نداشته باشیم.

آموزنده تصریح کرد: در حوزه تخصص به طور تقریبی در تمام رشته‌ها پزشک‌ داریم، هفت رشته فوق تخصص دیگر را نیز اضافه می‌کنیم و امیدواریم که با حمایت وزارت بهداشت تمام رشته‌های فوق تخصص را به منطقه بیاوریم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در باره آخرین وضعیت بیمارستان شهید موسوی خرمشهر گفت: فاز صفر و یک این بیمارستان به اتمام رسیده اما هم اکنون کار متوقف شده است.

آموزنده با بیان اینکه سیاست‌گذاری در این باره تغییر کرده است، افزود: در این باره چند پیشنهاد به مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند ارائه کرده ایم و او نیز دستورات لازم را برای انجام کارهای کارشناسی صادر کرد.

وی به خدمات‌رسانی در بیمارستان شهید بهشتی آبادان اشاره و اظهار کرد: این بیمارستان که پیش از این تنها یک اورژانس بود با ۱۱۰ تخت بیمارستانی مشغول خدمات‌رسانی است و طرح جایگزینی یک بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی برای این مجموعه نیز آماده شده است.

وی در پایان با اشاره به این موضوع که ساخت و تجهیز ۱۳۸ مرکز بهداشتی، درمانی در محدوده فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان اجرایی شده، تصریح کرد: در حوزه بهداشت فعالیتهای زیرساختی بسیار خوبی در منطقه انجام شده است.

 

 

 

 

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان نیوز،دانشکده،دانشکده پزشکی،دانشکده پزشکی آبادان،رئیس دانشکده،رئیس دانشکده پزشکی،رئیس دانشکده پزشکی آبادان،علیرضا آموزنده،وزارت بهداشت

نظرات بینندگان
کاربر مهمان
1396/10/02 0:24
0
0
از دکتر آموزنده تشکر میکنم ک هم در جهت اشتغالزایی فعالیت دارند و هم در جهت بهداشتی و درمانی
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: