پست الکترونیک پنج شنبه ٠٩ فروردين ١٤٠٣
اخبار > نماینده آبادان عنوان کرد


کد خبر: ٦٧٠٤   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/07/20-١١:٠٢

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت:توجه به شرکت های دانش بنیان و حمایت همه جانبه از آن‌ها خواست نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است.

 

 

 

 

 

 

 

 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: توجه به شرکت های دانش بنیان و حمایت همه جانبه از آن‌ها خواست نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است. 

 به گزارش آبادان نیوز،عامر کعبی،با اشاره به نشست هم‌اندیشی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بر نقش پژوهش‌های دانشگاهی در استراتژی اقتصاد مقاومتی تاکید و اظهار کرد: ارتباط نزدیک و مکمل بین دانشگاه و شرکت‌های تولیدی صنعتی، برآیند دسترسی بهتر و سریع تر به مقوله اقتصاد مقاومتی به عنوان خط مسیر توسعه واقعی و فراگیر کشور است.
 
وی افزود: توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان، حمایت همه‌جانبه و تجاری‌سازی کالاهای این‌گونه شرکت‌ها، خواست و مطالبه نمایندگان در خانه ملت است.

کعبی با اشاره بر لزوم تجمیع دانشگاه صنعت نفت آبادان در محل اصلی خود، اظهار داشت: دانشکده صنعت نفت در سال 1318 با هدف تامین نیروی انسانی متخصص در نفت، گاز، پتروشیمی و تزریق آن به بدنه صنعت نفت تاسیس شده است. این دانشگاه هم اکنون در رتبه هفتم بین دانشگاه های دنیا قرار دارد و از افتخارات و برندهای آبادان است.

وی بر لزوم حمایت های قاطع از دانشگاه صنعت نفت آبادان تاکید کرد و ادامه داد: این دانشگاه از جمله قدیمی ترین مراکز علمی نوین ایران است که همواره در زمینه پژوهش و ساخت کاتالیست‌های مورد نیاز صنایع کشور پیشتاز بوده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خواستار توجه به اعضای هیات علمی دانشگاه صنعت نفت آبادان شد و گفت: باید به دانشجویان نخبه که از سراسر کشور در این دانشگاه تحصیل می‌کنند توجه شود. همچنین حل مشکلات مرتبط با بورسیه آن‌ها، مطالبه حداقلی اینجانب و مردم شریف آبادان است.

کعبی بیان کرد: در جای جای وزارت نفت، پتروشیمی و پالایشگاه های کشور، فارغ‌التحصیلان زبده این دانشگاه که افتخاری برای جامعه علمی و مردم آبادان هستند، مشاهده می‌شوند.

وی ادامه داد: با توجه به این موضوع لازم است تا از این دانشگاه حمایت های قاطعی صورت بگیرد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به درخواست خود از معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، تصریح کرد: از دکتر ستاری درخواست کردم تا نسبت به ایجاد پارک های علمی و فناوری در منطقه آزاد اروند با همکاری دانشگاه های صنعت نفت، علوم پزشکی، علوم و فنون دریایی، مرکز دانشگاهی پیام نور، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد بین الملل خلیج فارس آبادان و خرمشهر و همچنین سازمان منطقه آزاد اروند و نیز صنعتی شدن پژوهش های انجام شده در این دانشگاه‌ها و مراکز علمی به‌ویژه در دانشگاه صنعت نفت آبادان و تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان که نقش موثری در تولید محصولات علمی و ایجاد اشتغال دارند، اهتمام و نگاه ویژه‌ای داشته باشد.

 

 

 

 

 

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان نیوز،مجلس شورای اسلامی،کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی،عضو کمیسیون اقتصادی،عضو کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی،عامر کعبی،دانشگاه صنعت نفت آبادان 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: