پست الکترونیک جمعه ٣١ فروردين ١٤٠٣
اخبار > راهیابی 10اثر به نخستین جشنواره تئاتر دفاع مقدس آبادان


کد خبر: ٦٤٧٩   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/06/20-١١:١١

پوستر نخستین جشنواره تئاتر منطقه آزاد اروند یادواره شکست حصر آبادان با حضور مسوولان فرهنگی و هنری و جمعی از اهالی تئاتر شهرستان های آبادان و خرمشهر دوشنبه رونمایی شد.

 

 

 

به گزارش آبادان نیوز،نماینده هیات بازبینی آثار نخستین جشنواره تئاتر مطنقه آزاد اروند یادواره شکست حصر آبادان در این مراسم گفت: 10 نمایش خیابانی و 12 نمایش صحنه ای به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که در نهایت 6 نمایش صحنه و چهار نمایش خیابانی به جشنوراه راه یافتند.
علی غلامی افزود: هیات بازبینی آثار در مرحله نخست بازیگری، کارگردانی و تنوع کاری در آثار را مورد ارزیابی قرار داد و در انتخاب آثار سلیقه ای عمل نکرد.
دبیر جشنواره نیز در این مراسم ساماندهی بیشتر فعالیت های مختلف نمایشی و رصد تولیدات و اجراهای عمومی گروه های ثبت شده تئاتر در شهرستان های آبادان و خرمشهر را از اهداف برگزاری این جشنواره اعلام کرد.
محمد مرادی احیا و ارتقاء هنر نمایش در منطقه آزاد اروند را از دیگر اهداف نخستین جشنواره تئاتر منطقه آزاد اروند یادواره شکست حصر آبادان عنوان کرد.
 نمایش های آییس به کارگردانی:ندا اعتمادی کیا، هووها به کارگردانی امین حسین افتخار پذیرایی، سلوی مرگ به کارگردانی سعید فیوضی، دیکتاتور به کارگردانی مهرداد معماری، یک روایت ساده به کارگردانی سید حسن موسوی و جِرده به کارگردانی عبدالله هلیات به جشنواره راه یافتند.
همچنین در بخش خیابانی شروع بازی به کارگردانی گروه باران، مردان حیرون به کارگردانی فرامرز غلامیان، جنگ زیر پوست من و مادرم به کارگردانی بهنام کاوه گویی و قطعه گمشده به کارگردانی رضا وثوقی به جشنوراه راه یافتند.
نخستین جشنواره تئاتر اروند یادواره شکست حصر آبادان از 26 تا 28 شهریور ماه دردوبخش صحنه ای و خیابانی در آبادان برگزار می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آبادان،خبرآبادان،اخبارآبادان،آبادان نیوز،منطقه آزاد اروند،جشنواره تئاتر منطقه آزاد اروند

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: