پست الکترونیک جمعه ١٠ فروردين ١٤٠٣
اخبار > فراموشی جامعه هدف در طرح های اوقات فراغت منطقه آزاد اروند


کد خبر: ٦٢٠٩   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/04/26-٠٠:٥٢

طرح غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان منطقه آزاد اروند اخیرا با حضور دو هزار نفر علاقه مند از شهرستان های آبادان و خرمشهر آغاز شد.

 

طرح غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان منطقه آزاد اروند اخیرا با حضور دو هزار نفر علاقه مند از شهرستان های آبادان و خرمشهر آغاز شد، در این طرح نوجوانان و جوانان به عنوان جامعه هدف فراموش شدند.

به گزارش آبادان نیوز،اتمام امتحانات دانش آموزان و فرارسیدن تعطیلات تابستانی، اوقات فراغت آنها نیز فرا رسیده است و بهره گیری از این فرصت طلایی، نیازمند برنامه ریزی درست و اصولی است تا اوقات فراغت در تابستان نیز، مجازی نشود.
اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان از بهترین و با ارزش ترین اوقاتی است که بایستی برای هر روز آن به خوبی برنامه ریزی شود. 
پیشتر برنامه ریزی برای غنی سازی اوقات فراغت بسیار جدی بود، به گونه ای که جوانان و نوجوانان با کمک خانواده ها برای بهره مندی مفیدتر از اوقات فراغت در تابستان برنامه ریزی می کردند و این اوقات با حضور در کلاس های مختلف آموزشی سپری می شد. 
اما امروزه با پیشرفت روز افزون فناوری و ایجاد سرگرمی هایی جدید، بسیاری از جوانان و نوجوانان برای غنی سازی اوقات فراغت برنامه ریزی درستی ندارند، حتی برای شرکت در کلاس های اوقات فراغت تابستان که در گذشته با شور و شوق در آن حضور می یافتند، تمایلی نشان نمی دهند.
چگونگی گذراندن اوقات فراغت مانع از گسترش بزهکاری جوان شده و استفاده نادرست آن می تواند سرنوشت جوانان را تهدید کند در این بین گذراندن اوقات فراغت، یکی از نیازهای اساسی و پایه ای انسانها و مخصوصا جوانان است.
برگزاری کلاس های اوقات فراغت سازمان منطقه آزاد اروند در حالی این روزها اجرایی شده که برای قشر دانش آموزی بخصوص پایه های ابتدای فکری اندیشیده نشده است.
یکی از والدین آبادانی در این خصوص گفت:طرح اوقات و فراغت سازمان منطقه آزاد اروند فقط برای سنین خاصی طراحی شده و شامل نوجوانان و دانش آموزان پایه های ابتدایی نمی شود.
رشید دریس گفت:برای ثبت نام فرزندم در کلاس اوقات فراغت تابستانی هزینه بالایی پرداخت کردم در حالی که پرداخت این مبلغ از سوی برخی از خانواده ها با درآمد پایین،امکانپذیر نیست.
یک شهروند آبادانی نیز در این خصوص گفت:کلاس های اوقات فراغت در مناطق حاشیه شهر برای خانواده ها پیش بینی نشده است و مجبور هستم برای پرکردن اوقات قراغت فرزندم او را پایگاه اوقات فراغت مرکز شهر ببرم.
مریم نجاتی افزود:بهتر بود سازمان منطقه آزاد اروند در مدارس حومه شهر نیز کلاس هایی برای پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان در نظر بگیرد.
یک کارشناس امور تربیتی منطقه آزاد اروند نیز در این خصوص گفت:استفاده صحیح از اوقات فراغت بر زندگی فرد و جامعه تأثیر مثبت دارد و استفاده نادرست از آن در هر دو سطح می تواند باعث بروز مشکلات و خسارات جبران ناپذیری شود.
عبدالله جهان نژاد افزود:این مهم بخصوص در مورد جوانان و نوجوانان از حساسیت بیشتری برخوردار است زیرا این قشر آینده ساز خود و نسل بعدی اجتماع را برعهده دارند و بنابر این سرنوشت آنها به سرنوشت جامعه گره خورده است.
وی اظهار داشت:شادابی و نشاط این اقشر آینده کشور پویایی را برای کشور رقم می زند و از این رو توجه به اوقاغت فراغت و نشاط و شادابی آنها باید در دستور کار مسئولان شهر باشد.
این کارشناس امور تربیتی و ورزش افزود:در آبادان نوجوانان و جوانان بیشتر به ورزش علاقه مند هستند و توجه به ورزش پایه در کلاس های اوقات فراغت می تواند هم به سلامتی جسم و روح و ورزش قهرمانی و ملی کمک کند.
وی از تعطیلی باشگاه ورزشی شهرداری انتقاد کرد و گفت:بیشتر خانواده ها بخصوص افراد کم درآمد از امکانات ورزشی و تفریحی این مرکز استفاده ولی تعطیلی این مکان باعث سرگردانی بسیاری از خانواده ها شد. 
مدیر آموزش و تعالی و بلوغ کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص طرح غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان این سازمان گفت:این طرح باحضور 2 هزار نفر بمدت 2ماه در شهرستان های آبادان و خرمشهر اجرا می شود.
سید علی موسوی افزود:این طرح با 31 حرفه در خرمشهر و 32 حرفه در آبادان با همکاری 50 آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد و به صورت رایگان در منطقه آزاد اروند برگزار می شود.
وی اظهار داشت:45درصد از شرکت کنندگان در این طرح از شهرستان خرمشهر و 55 درصد از شهرستان آبادان هستند و 70درصد از شرکت کنندگان در کلاس ها خانم هستند که پس از اتمام دورها به آنها گواهی نامه بین المللی کسب مهارت داده می شود.
با این اوصاف باید در پایان برگزاری کلاس ها در خصوص میزان تاثیر این طرح بر پیشرفت دانش آموزان و جامعه ی هدف اظهار نظر کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


آبادان،خبرآبادان،اخبارآبادان،آبادان نیوز،اوقات فراغت،منطقه آزاد اروند
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: