پست الکترونیک جمعه ١٠ فروردين ١٤٠٣
اخبار > سالانه ۹۰۰ میلیارد تومان اعتباربرای آبادانی ایده آل نیاز داریم


کد خبر: ٥٨١٣   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/12/23-١١:٢٠

شهردار آبادان گفت: برای داشتن شهری ایده آل نیاز به اختصاص سالانه ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار داریم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شهردار آبادان گفت: برای داشتن شهری ایده آل نیاز به اختصاص سالانه ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار داریم.

به گزارش آبادان نیوز ، محمد حویزاوی  در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس جمعیت ۳۰۰ هزار نفری آبادان بایستی در یک مقطع چهار ساله بودجه شهرداری ۹۰۰ میلیارد تومان به طور سالانه باشد تا بتوان آن را در بخشهای مختلف هزینه کرد و این در حالی است که بودجه امسال و سال آینده شهرداری آبادان ۲۲۰ میلیارد تومان پیشنهاد شده و این در قیاس با مبلغ یاد شده یعنی ۶۸۰ میلیارد تومان تفاوت در رسیدن به ایده آلهای مد نظر است.

وی افزود: داشتن شهری ایده آل با مبالغ کم محقق نمی شود و بر آنان خلل وارد است، از آنجایی که فضای سبز، عمران، خدمات شهری و جاری در دل این اعتبارات تعریف می شود لذا اعتبارات کم سبب شده تا ما به ایده آل ها در بخشهای یاد شده نرسیم.

شهردار آبادان اظهار کرد: زمانی می توانیم ادعا کنیم که در این شهر به استانداردهای رایج دست پیدا کرده ایم  که در یک پروسه زمانی مشخص چهار ساله شهر را با بودجه ۹۰۰ میلیارد تومانی اداره کنیم و در غیر این صورت با اعتبارات کم تنها شاهد حضور پیمانکارانی خواهیم بود که در راهروها برای دریافت حقوقشان به صف ایستاده اند و شهرداری که امکان انجام کار با فکری آزادانه را ندارد. 

حویزاوی تصریح کرد: به هر حال ما اجازه کم کاری را نداریم و به همین جهت در راستای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان در حد ممکن تلاش کرده ایم. 

آبادان مهیای پذیرایی از میهمانان نوروزی است

شهردار آبادان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیکی ایام نوروز از آماده سازی شهر برای استقبال و پذیرایی از میهمانان نوروزی خبر داد.

حویزاوی با بیان اینکه بهسازی را از هسته مرکزی شهر آغاز کرده ایم، گفت: قریب به اتفاق پارکهای شهر در طرح بهسازی و کیفی سازی قرار گرفته اند که امید می رود تا پایان هفته جاری اکثر کارها از جمله پیاده رو سازی، ساماندهی مبلمان شهری و وسایل بازی، تامین روشنایی پارکها به ویژه در هسته مرکزی شهر به اتمام برسد.

وی با اشاره به تامین روشنایی مسیرهای اصلی همچون بلوار شهید سیاح طاهری تا ابتدای بلوار خلیج فارس به طول هزار و ۵۰۰ متر افزود: پارکهایی که در لیست طرح کیفی سازی و بهسازی قرار داشتند کار تامین روشنایی شان به طور کامل اجرا شده که از جمله آن می توان از ورودی شهر (سلیچ)، ساحل بهمنشیر از ایستگاه یک تا هفت، پارک خلیج فارس در حاشیه اروند رود پس از بازار ماهی فروشان، روبروی بازار مرکزی، بلوار معلم، پارک ۱۷ هکتاری، پارک شهید منتظری و سایر پارکها نام برد.

شهردار آبادان اظهار کرد: بهسازی پیاده روها، رنگ آمیزی جداول، نقاشی و رنگ آمیزی اکثر دیوارهای قدیمی و کهنه شهر با طرحها و مدلهای مختلف توسط سازمان زیبا سازی شهرداری، سرویسهای بهداشتی و حذف المانهای اضافه در برخی پارکها از جمله کودک و بانوان، رفع مشکل درزهای انبساطی و انقباضی پل ایستگاه هفت با انجام کاری علمی، استاندارد، کارشناسی، با تومأنینه و همراه با تامل، انجام برخی اصلاحات هندسی براساس نظر کارشناسان و غیره انجام و یا تا ۲۸ اسفندماه به اتمام می رسد.

حویزاوی تصریح کرد: در جهت کیفی سازی به پیش می رویم و شهروندان می توانند آن را به وضوح و به تدریج شاهد باشند، خوش بین هستیم که کار تامین روشنای اکثر پارکها و بلوارهای شهر تا پایان امسال به اتمام می رسد.

وی یادآور شد: حدود ۳۰۰ باکس زباله را خریداری و در نقاط مختلف شهری نصب کرده ایم ضمن آنکه دو پارکینگ بزرگ با ظرفیت حدود ۹۰۰ خودرو به اضافه پارکینگ هایی که به طور عمومی در سطح شهر وجود دارد، آماده ارائه خدمات به شهروندان و به خصوص میهمانان نوروزی هستند.

شهردار آبادان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مردم بایستی به ما کمک کنند، گفت: انتظار می رود تا رسانه ها مردم را به سمت نگاه مثبت به امکانات شهری هدایت کنند، این شهر متعلق به همه شهروندان است و بایستی در حفظ امکانات آن کوشا و از تخریب اموال عمومی به طور جدی خودداری کنند.

حویزاوی با تاکید بر اینکه بایستی کار فرهنگ سازی عمومی به منظور کاهش وندالیسم شهری تخریب گرایان انجام شود، افزود: بایستی نگاه مردم نسبت به اموال شهری که متعلق به خود آنان است، مثبت باشد، آمده ایم تا کار کنیم و لذا نیاز به همراهی و کمک شهروندان داریم. 

ساماندهی ۱۳۰ دستفروش بومی در دستور کار قرار گرفت

وی در بخش دیگری از گفتگوی خود با رسانه ها ضمن اشاره به اینکه ساماندهی دستفروشان در دستور کار شهرداری قرار گرفت، گفت: ساماندهی دستفروشان بدون مداخله مستقیم واحد اجرائیات شهرداری و با همکاری و حمایت جدی دادگستری آبادان در حال انجام است و در این شیوه از کار افراد خاطی بایستی پاسخگوی قانون باشند.

شهردار آبادان افزود: به منظور ساماندهی دستفروشان خیابان امام که تعداد آنان بر اساس بررسی های انجام شده به حدود ۱۳۰ نفر از میان بومی های منطقه می رسد، بازار شب واقع در خیابان دبستان با شش ماه اجاره رایگان در ابتدای کار در اختیار آنان قرار گرفت، در زمان حاضر کار کانال کشی و کابل کشی برق این بازار رو به اتمام است.

حویزاوی اظهار کرد: در زمان حاضر کار شناسایی دستفروشان محلی به انجام رسیده و مدیریت برای کنترل و عدم جایگزینی سایران در محل قبلی به انجام می رسد، در زمان حاضر کار جمع آوری دستفروشان از هسته مرکزی شهر آغاز شده و پس از تکمیل آن، به وضعیت دستفروشان در سایر نقاط شهری نیز رسیدگی می شود. 

انتقال پایانه درون استانی به محل جدید

 وی همچنین از انتقال پایانه درون استانی به محل جدید واقع در حوزه شهری ابتدای جاده آبادان اهواز در جوار پایانه برون استانی خبر داد و گفت: از آنجایی که پایانه درون استانی پیشین که در ایستگاه هشت واقع شده بود دارای فضا مناسب و در خور شان مردم آبادان نبود، این پایانه به محل احداث شده جدید که دارای فضایی بسیار زیبا همراه با ارائه خدمات مطلوب است، منتقل شد.

شهردار آبادان با قدردانی از خدمات بسیار ارزنده دادستان و رئیس دادگستری آبادان که با همکاری و همراهی به موقعشان خدمات ارزنده ای را به مردم شهر ارائه می کنند، افزود: در زمان حاضر شرکتهای خدمات رسان در این محل مستقر شده اند ضمن آنکه طی هماهنگی های انجام شده با سازمان های تاکسیرانی و اتوبوسرانی کار جابجایی شهروندان به پایانه جدید با پیش بینی ایستگاههای مشخص انجام می شود.

به گفته وی در زمان حاضر سه ایستگاه هفت، هشت و در مقابل دانشگاه برای جابجایی شهروندان به پایانه جدید درون استانی آن هم به طور شبانه روزی پیش بینی شده و کارها به خوبی در حال انجام است.

آبادان نیوز ،اخبار آبادان ،خبر آبادان ،آّبادان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: