پست الکترونیک شنبه ٠١ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > میزبانی آبادان از بیش از 500 نفر در کنگره طب رزم


کد خبر: ٥٧٦٨   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/12/05-١٠:٣٥

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از میزبانی این شهرستان از بیش از 500 نفر در کنگره علمی تروما و طب رزم خبر داد.

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش آبادان نیوز ،دکتر علیرضا آموزنده دقایقی پیش در حاشیه برگزاری هفتمین کنگره علمی طب رزم و تروما در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بسیار مفتخر هستیم که برای دومین بار پیاپی این کنگره بزرگ علمی را در آبادان میزبانی می‌کنیم. وی در همین خصوص اضافه کرد: در این کنگره علمی میزبان بیش از 500 دانشجو، رزیدنت، دستیاران تخصصی، متخصصان و اساتیدی از سراسر کشور هستیم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی آبادان ضمن ارائه توضیحات تکمیلی در خصوص برگزاری هفتمین کنگره علمی طب رزم و تروما در بیمارستان صحرایی علی ابن ابیطالب آبادان عنوان کرد: در این کنگره ضمن برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی در خصوص مباحث تخصصی این حوزه بحث و تبادل‌نظر صورت می‌گیرد.

دکتر آموزنده به عنوان میزبان این کنگره علمی در آبادان خاطرنشان کرد: وجود بیمارستان علی ابن ابیطالب که خاطرات بسیار زیادی را از سال‌های دفاع مقدس در خود دارد و همچنین میزبانی خوب دانشکده علوم پزشکی آبادان در دوره گذشته، دلایل انتخاب دوباره این منطقه برای برگزاری هفتمین کنگره علمی طب رزم و تروما بود.

وی در همین خصوص اضافه کرد: بسیار امیدوار هستیم که با حضور اساتید بزرگ این حوزه، از این فرصت بوجود آمده نهایت بهره را ببریم. رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی آبادان ادامه داد: برگزاری چنین کنگره‌ای این فرصت را بوجود آورده تا شرایط را برای برگزاری فضاهای آموزشی مهیا کنیم و از این موقعیت برای جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی نیز استفاده کنیم.

وی ضمن بیان این موضوع که شکل‌گیری این کنگره یاد و خاطره روزهای پرافتخار دفاع مقدس را زنده نگاه می‌‎دارد، بیان کرد: در واقع هدف اصلی برگزاری کنگره علمی طب رزم و تروما، بازیابی و ثبت و ضبط خاطرات روزهای جنگ، اعمال جراحی انجام‌شده در آن ایام و امدادهای صورت گرفته در 8سال دفاع مقدس است.

دکتر آموزنده در بخش دیگری از صحبت‌های خود عنوان کرد: برگزاری این گردهمایی این قابلیت را دارا است که بتوانیم با کمک آن طب رزم را استانداردسازی کرده و متون آن را به دنیا ارائه بدهیم. وی در پایان با اشاره به این مهم که این کنگره می‌تواند به تولید علم منتج شود، تصریح کرد: با کمک نتایج این برنامه می‌توانیم به راهکارهای اصولی برای امداد و نجات درست در زمان بروز حوادث غیرمترقبه، شرایط بحرانی و جنگ برسیم.


آبادان نیوز ،اخبار آبادان ،خبر آبادان

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: