پست الکترونیک جمعه ٣١ فروردين ١٤٠٣
اخبار > مردم آبادان در رفع نیازهای اولیه شان هم درمانده اند


کد خبر: ٥٥٩٤   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/10/13-٠٩:٤١

امام جمعه آبادان گفت: مردم آبادان در رفع نیازهای اولیه شان هم در مانده اند و به نیازهای ثانویه ای که دولت تعریف کرده هنوز نرسیده اند.

 

 

 

 

 

 

به گزارش آبادان نیوز، حجت الاسلام علی ابراهیمی پور  در نشست فعالان اجتماعی شهرستان آبادان (انجمن های مردم نهاد، دهیاران و بانوان) با دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی در محل سالن الغدیر فرمانداری آبادان افزود: اگر زیرساختهای اولیه در شهر آبادان ایجاد شود، آن زمان چرخ حقوق شهروندی به حرکت در می آید. 

وی با تاکید بر اینکه باید کاربردی تر به قضایا نگاه کرد، اظهار کرد: از دستیار رئیس جمهور می خواهیم تا به طور ویژه موضوعات مطرح شده در این جلسه را دنبال و پیگیری کنند.

حجت الاسلام ابراهیمی پور تصریح کرد: در روز ۹ دی وقتی وزیر اطلاعات به آبادان آمد و در زمینه چالش میان گمرک و منطقه آزاد اروند صحبت شد، وی قول دادند تا با جدیت خاصی آن را دنبال کنند و خوشحالم که تریبون امامت جمعه فریاد مردم را به گوش همه مسئولان در سراسر کشور می رساند. 

امام جمعه آبادان با اشاره به تدوین منشور حقوق شهروندی و ارائه آن توسط دولت گفت: زمان آغاز یک حرکت است و همگی باید کمک کنیم تا نگاه ظریفی را که اسلام به موضوع حقوق دارد، محقق شود، هرچند که به طور انصاف قانون اساسی کشورمان قانونی جامع است اما بخشهایی از آن تعطیل شده بود که اکنون دولت بخشی از آن را در قالب حقوق شهروندی تدوین کرده است.

رفتار زشت برخی ادارات در آبادان

حجت الاسلام ابراهیمی پور با نازیبا خواند رفتار بسیار زشت و بد دیده شده در برخی ادارات آبادان که پیگیری و برخورد فرماندار در این رابطه را نیز از وی خواستار شد، تصریح کرد: در برخی از ادارات آبادان دست نوشته هایی نصب شده که بر روی آنها خطاب به مراجعان نوشته شده که اگر با کارمند دولت برخورد کنید فلان مقدار جریمه و زندانی دارید اما نگفته اند که اگر عکس این قضیه رخ دهد چه برخوردی انجام می شود و یا چنانچه مدیری با کارمندی برخورد کرده این تکلیف اش چیست؟ متاسفانه نگاه یکطرفه است. 

وی یادآور شد: باید نگاهی از زاویه حقوق مردم بر حاکمیت نیز وجود داشته باشد حق مردم روستا، شهر و حاشیه نشینان بایستی مشخص شود، چه معنا دارد در آبادان تنها به یک نقطه رسیدگی شود و منطقه ای همچون فیه هنوز آب نداشته باشد.

امام جمعه آبادان گفت: یکی از حقوق از دست رفته مردم پس از گذشت ۳۷ سال از جنگ آن است که اکنون از داشتن آب شرب مناسب بی بهره اند، لوله فاضلاب ها شکسته شده و وقتی پمپ های آب به کار می افتند تمام لجن را می کشند و به خورد مردم می دهند و این بسیار نگران کننده و تاسف بار است. 

حجت الاسلام ابراهیمی پور افزود: پتروشیمی آبادان برای جذب ۴۰ نیروی مورد نیاز خود دست به انتشار فراخوان می زند و بعد به یک باره می بینیم که حدود سه هزار تحصیل کرده مراجعه می کند. نیاز است در برخی جاها مواردی تعریف شود تا چنانچه در آبادان قرار است نیرویی جذب شود اولویت آن به بچه های آبادان داده شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به علاقمندی بخشی از بانوان آبادانی به ورزش اظهار کرد: چه اشکالی دارد که مسئله ورزش بانوان را با رعایت حدود مسائل شرعی به انجام برسانیم. ایجاد پارک ویژه بانوان از سوی شهرداری بایستی دنبال و انجام شود، فضایی مناسب و راحت که بانوان بتوانند به راحتی به انجام انواع و اقسام ورزشها بپردازند و این هیچ اشکالی ندارد، بخشی از بیماریهایی که دامان خانمها را گرفته به خاطر عدم ورزش کردن آنان است.

حجت الاسلام ابراهیمی پور از امین زاده دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی خواست تا حرف دل بچه های آبادان را به گوش رئیس جمهور برساند.

گورخواب ها چماق نشوند

حجت الاسلام ابراهیمی پور افزود: چرا وقتی ۱۰ نفر رفتند در یک گور خوابیدند باید آن را چماقی کنیم و بر سر دولت بزنیم؟ این چماق باید به سر همگان زده شود چون همه کوتاهی کرده ایم به همین دلیل اگر معتادی نیز در جایی وجود دارد این معتاد نیز حق و حقوقی دارد که باید به آن هم رسیدگی شود.



اخبار آبادان ،آبادان نیوز ،خبرهای آبادان

منبع :مهر

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: