پست الکترونیک جمعه ١٠ فروردين ١٤٠٣
اخبار > مبتلایان به ویروس کرونا در آبادان مدیریت می شوند


کد خبر: ١٤٠٦١   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/03/06-١٧:٣٧

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان خواستار اعلام روزانه و محرمانه نام و آدرس مبتلایان کووید ۱۹ به شورای تامین این شهرستان شد و گفت: قرنطینه خانگی افراد مبتلا به ویروس کرونا در آبادان کنترل و مدیریت می‌شود.

 

آبادان نیوز : معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان خواستار اعلام روزانه و محرمانه نام و آدرس مبتلایان کووید ۱۹ به شورای تامین این شهرستان شد و گفت: قرنطینه خانگی افراد مبتلا به ویروس کرونا در آبادان کنترل و مدیریت می‌شود.

به گزارش آبادان خبر ، سیدزین العابدین موسوی روز سه‌شنبه بیان کرد:مشکل اصلی و مهمترین چرخه قطع نشدن زنجیره ویروس کرونا، افرادی مبتلا به این بیماری هستند که اصول بهداشتی و قرنطینه خانگی را رعایت نمی‌کنند.

وی افزود: مبتلایان به ویروس کرونا که علایم خفیف دارند و نیاز به بستری در بیمارستان ندارد باید قرنطینه در منزل را تا بهبودی کامل سپری کنند و فقط پس از اخذ گواهی سلامت از مرکز بهداشت مجاز به خروج به منزل هستند و خودسرانه حق ورود به جامعه را ندارند.
موسوی افزود: افرادی که مبتلا به ویروس کرونا هستند و از روی عمد با مخفی کردن وضعیت بیماری در جامعه تردد می‌کنند درحق دیگران مرتکب جنایت می شوند و مجرم هستند و در صورت تخلف و رعایت نکردن قرنطینه خانگی با این افراد برخورد قانونی می‌شود.

فعالیت مستمر گروه‌های ۲۰ گانه کمیته اجرایی کنترل بر قیمت‌ها در آبادان 

موسوی در ادامه به بازگشایی اصناف با خطر بازگشایی کم و متوسط با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا اشاره کرد و گفت: کسبه بازارهای آبادان با وجود تحمل هزینه‌ سنگین در طول دوران تعطیلی ناشی از شیوع کرونا ،دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت ، و از دستورات تمکین کردند.

وی از کسبه بازارهای آبادان که دستورالعمل‌ها را رعایت و اوضاع را تحمل کردند قدردانی کرد و افزود:برای حفظ سلامت مردم ناچار بودیم که بازار را با سیاست‌های محدودیتی بسته نگه داریم تا نتیجه لازم را بگیریم که در این رابطه صنوف مختلف متضرر شدند و بیش از این هم صلاح نیست این قشر زحمتکش زیرفشار قرار گیرند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان گفت: همه اصناف حتی در روستاها نیز مکلف به ثبت نام در سامانه بهداشت و نصب بارکد و رعایت نکات بهداشتی برای بازگشایی واحدهای صنفی خود هستند و تخلف از این امر پلمب واحدهای را به همراه خواهد داشت.

وی بر استفاده از ماسک و دستکش توسط مردم و بازاریان برای در امان ماندن از ویروس کرونا تاکید کرد و بیان کرد:فروشندگان ملزم به استفاده از ماسک در واحدهای صنفی هستند و از ورود مشتریان بدون ماسک به واحدهای تجاری جلوگیری کنند.
موسوی، ضدعفونی مستمر محلات و اماکن توسط شهرداری‌ها و منطقه آزاد اروند، بسیج و عتبات عالیات را مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر به طور دقیق و مستمر این وظیفه انجام نشود برای مسوولان مربوطه پرونده‌ی تخلف تشکیل می‌شود.
وی افزود: همه فروشندگان بازار، کارکنان ادارات، رانندگان تاکسی باید ماسک بزنند در غیر این صورت به ترتیب اصناف، کمیته انضباطی ادارات و سازمان تاکسیرانی با متخلفان برخورد قانونی می‌کنند.

ویروس کرونا در ۲ هفته گذشته افراد زیادی را در خوزستان مبتلا کرده به گونه‌ای که مسوولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  اعلام کردند در چند روز گذشته یک چهارم مبتلایان به ویروس کرونا در کشور مربوط به خوزستان بوده است.

به گفته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزایش بیماریابی و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی از عوامل افزایش ابتلا به کرونا در خوزستان بوده است.

ویروس کرونا نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده است که سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

منبع:ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان نیوز،آبادان خبر،خبرآبادان،اخبارآبادان،آبادان  نیوز،آبادان  خبر 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: