پست الکترونیک شنبه ٠١ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > ظرفیت انجام ۲۰۰ تست کرونا در آبادان فراهم شد


کد خبر: ١٤٠٥٧   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/03/06-١٠:٥١

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: ظرفیت انجام ۲۰۰ آزمایش مولکولی تست کووید ۱۹ به صورت روزانه در سه نوبت کاری در آبادان فراهم شد.

 

آبادان نیوز :رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: ظرفیت انجام ۲۰۰ آزمایش مولکولی تست کووید ۱۹ به صورت روزانه در سه نوبت کاری در آبادان فراهم شد.

به گزارش آبادان خبر ، شکرالله سلمان‌زاده سه‌شنبه اظهار داشت:شناسایی سریع مبتلایان به ویروس کرونا در درمان به موقع افراد و جلوگیری از انتشار ویروس در جامعه تاثیرگذار است و سرعت بخشیدن به روند شناسایی و بیماریابی را یکی از راهکاری مهم برای کنترل بیماری کووید ۱۹ دانست .

وی افزود: هم اکنون به طور متوسط روزانه ۱۰۰ آزمایش مولکولی در آزمایشگاه دانشکده علوم پزشکی آبادان با توجه به نیاز انجام می‌شود.

سلمان‌زاده با اشاره به روند افزایشی بیماران کووید ۱۹ در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان اظهار داشت:ظرفیت پذیرش بیمارستان طالقانی آبادان مرکز درمان بیماران کرونایی در حال پرشدن است و در صورت نیاز مجبور به استفاده از بیمارستان‌های سفید منطقه خواهیم شد.

 وی افزود:نگران تحلیل رفتن توان درمانی کادر درمان در بیمارستان طالقانی آبادان با توجه به روند افزایشی بیماران کرونایی در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان هستیم و برخی از گزارش‌ها حاکی از ابتلای خانواده‌های کادر درمانی به کووید ۱۹ دارد.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان بیان کرد: افزایش تعداد نمونه‌گیری‌های سرپایی در چند روز اخیر در شهرستان های تابعه زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان ناشی از کم توجهی به دستورالعمل های بهداشتی و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی است.

 وی در خصوص رعایت نکردن نکات و اصول بهداشتی و استفاده نکردن برخی از شهروندان از ماسک و سایر اقلام بهداشتی بخصوص دربازارها  هشدار داد و گفت: به هیچ وجه دارو و واکسن تائید شده برای درمان بیماری کرونا وجود ندارد و تنها رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در این زمینه می‌تواند مؤثر باشد.

وی افزود:با این‌وجود شهروندان باید دستورالعمل های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند تا وضعیت موجود به وضعیت نگران‌کننده نرسد.

بیمارستان طالقانی آبادان محل بستری و درمان بیماران مبتلا به کرونا در منطقه جنوب غرب خوزستان می باشد. 

 آزمایشگاه تخصصی مولکولی تست کووید ۱۹ با اعتبار ۱۴ میلیارد ریال با مشارکت منطقه آزاد اروند در آبادان احداث شده است.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند هستند.

ویروس کرونا در ۲ هفته گذشته افراد زیادی را در خوزستان مبتلا کرده به گونه‌ای که مسوولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  اعلام کردند در چند روز گذشته یک چهارم مبتلایان به ویروس کرونا در کشور مربوط به خوزستان بوده است.

به گفته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزایش بیماریابی و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی از عوامل افزایش ابتلا به کرونا در خوزستان بوده است.

ویروس کرونا نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده است که سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

منبع:ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان نیوز،آبادان خبر،خبرآبادن،اخبارآبادان،آبادان نیوز،آبادان خبر

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: