پست الکترونیک جمعه ١٠ فروردين ١٤٠٣
اخبار > تمرین شرایط اضطرار در فرودگاه آبادان انجام شد


کد خبر: ١٢٧٨١   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1398/10/24-١٦:٠٦

تمرین ۲ سالانه کامل طرح اضطراری فرودگاه آیت‌الله جمی آبادان با هدف ارتقای سطح فرماندهی ، ارتباطات و هماهنگی در مواجهه با سوانح هوایی سه‌شنبه برگزار شد.

 

تمرین ۲ سالانه کامل طرح اضطراری فرودگاه آیت‌الله جمی آبادان با هدف ارتقای سطح فرماندهی ، ارتباطات و هماهنگی در مواجهه با سوانح هوایی سه‌شنبه برگزار شد.

به گزارش آبادان خبر ،  این تمرین با هدف ارزیابی آمادگی و شناسایی نقاط قوت و ضعف انجام عملیات در شرایط اضطراری، با حضور ارگان‌ها و نهادهای ایمنی، امدادی، آتش‌نشانی و امنیتی برنامه‌ریزی و اجرا شد.

معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان نیز که بر اجرای این تمرین نظارت داشت با تشریح اهداف و فرآیند برگزاری این تمرین به خبرنگار ایرنا گفت: برگزاری تمرین آمادگی طرح اضطراری بر اساس سند ۹۱۳۷ سازمان بین‌المللی هواپیمایی کشور (ایکائو) هر ۲ سال یکبار در تمامی فرودگاه‌های کشور با هدف بررسی نقاط قوت و ضعف عوامل امدادی و دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان برگزار می‌شود.

سیدزین العابدین موسوی اظهار داشت: برقراری ارتباط موثر میان واحدهای فرودگاهی و ارگان‌های امداد و نجات برای کسب آمادگی کامل در زمان بحران در مواجهه با سوانح هوایی و میزان سرعت عمل در انجام عملیات از اهداف برگزاری این تمرین است.

وی افزود: ارزیابی توانایی ها، تمرین وظایف کارکنان در شرایط اضطراری، آمادگی و چگونگی مدیریت بحران در وضعیت های مختلف، آشنایی مدیریت و کارکنان درگیر در شرایط اضطراری و بهره مندی از خدمات یکدیگر، فراهم بودن تجهیزات در حالت اضطراری، رفع نواقص احتمالی و افزایش توان عملیاتی در هنگام بروز سانحه از نتایج این تمرین خواهد بود. 

فرماندار ویژه آبادان گفت: برگزاری این طرح ها همچنین نقاط ضعف و قوت را مورد شناسایی قرا می دهد تا در زمان وقوع حادثه آمادگی کامل را داشته باشیم.

روزانه بین چهار تا هفت پرواز در فرودگاه بین المللی آیت الله جمی آبادان به مقصد نقاط مختلف کشور انجام می‌شود.

 

 

 

 

 

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان نیوز،خبرآبادان،اخبارآبادان،آبادان  نیوز

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: