پست الکترونیک سه شنبه ٢٨ فروردين ١٤٠٣
اخبار > ارائه خدمات بهداشتی توسط دانشکده پزشکی آبادان برای جلوگیری از عقرب و مارگزیدگی


سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان صبح امروز در بازدید از محل اسکان موقت افراد تهدید به سیل روستای دریسیه در مجتمع کشت و صنعت فارابی از ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مضاعف به سیل زدگان خبر داد.

 

دکتر شکراله سلمان زاده؛ سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان صبح امروز در بازدید از محل اسکان موقت افراد تهدید به سیل روستای دریسیه در مجتمع کشت و صنعت فارابی از ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مضاعف به سیل زدگان خبر داد.

به گزارش آبادان نیوز ، سلمان زاده گفت: شب گذشته در پی شکسته شدن سیل بند روستای دریسیه و بالا آمدن سطح آب در روستا خانوارهای این روستا مجبور به تخلیه منازل خود شدند.

 وی افزود: تعدادی از خانوارهای این روستا با جمعیتی بالغ بر ۱۶۰ نفر با همکاری جمعیت هلال احمر و مجتمع کشت و صنعت فارابی در محوطه این مجتمع ساکن شدند.

 سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان در ادامه اظهار داشت: با توجه به اینکه در این شرایط تامین سلامت افراد بویژه گروه های سنی در معرض خطر از اهمیت بالایی برخوردار است، بدین منظور تیمی متشکل از پزشک، کارشناسان سلامت خانواده، سلامت محیط و پیشگیری و مبارزه با بیماریها به این منطقه اعزام شد تا خللی در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به این عزیزان وارد نشود.

 این مقام مسئول در ادامه افزود: گروههای سنی در معرض خطر افراد سالمند، زنان باردار و کودکان زیر ۵سال هستند که مراقبت از این افراد از اولویت های خدمات بهداشتی محسوب می شود.

 وی اقدامات مهمی که توسط این تیم ارائه شد را شامل: سمپاشی اطراف اردوگاه، کنترل بهداشتی آب و مواد غذایی، ضدعفونی مخازن آب و سرویس های بهداشتی، تهیه و توزیع کلر مادر، نمونه گیری از افراد مشکوک به بیماریهای روده ای، تامین واکسن مورد نیاز برای افراد زیر ۱۵ سال و تزریق واکسن سرخک و خوراندن قطره فلج اطفال برای جلوگیری از هر گونه اپیدمی، توزیع وسایل بهداشتی بین زنان، توزیع داروهای مکمل بهداشتی، توزیع شیرخشک برای کودکان نیازمند، آموزش خانوارها در زمینه مراقبت از کودکان، سالمندان، پیشگیری از بیماریهای روده ای و عفونی، مارگزیدگی و عقرب زدگی برشمرد.

 سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان اظهار داشت: یکی از موارد مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که در زمان سیلاب خروج مارها و عقرب ها از محل اختفای خود زیاد خواهد بود و مردم باید مراقب باشند تا در معرض گزش و نیش این جانداران قرار نگیرند و در صورت این اتفاق سریعا به نزدیکترین مرکز خدمات جامع سلامت مراجعه کنند.

 سلمان زاده در پایان ضمن اعلام آمادگی اورژانس ۱۱۵ و استقرار سه کد آمبولانس فوریتهای پزشکی در  مسیر شادگان دارخوین، دارخوین اهواز و ورودی روستای دریسیه برای ارائه خدمات اورژانسی به افراد در معرض سیل گفت: همکاران پزشک، پرستار و افرادی که مایل به کمک و یاری رسانی به مردم سیل زده در حوزه ی سلامت هستند می توانند با شماره های زیر تماس حاصل نمایند:

آقای دکتر جانبی ۰۹۱۶۳۳۱۳۰۲۹

آقای سعیدی ۰۹۱۶۳۳۱۵۵۸۶

آقای بغلانی ۰۹۱۶۶۳۱۳۵۵۷

 

 

 

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان نیوز،خبرآبادان،اخبارآبادان،آبادان  نیوز

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: