پست الکترونیک جمعه ١٠ فروردين ١٤٠٣
اخبار > دانشکده پزشکی آبادان قابلیت تبدیل شدن به دانشگاهی بزرگ را دارد


کد خبر: ٧٥١٢   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/12/17-١١:٤٢

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: دانشکده علوم پزشکی آبادان این ظرفیت را دارا است که به دانشگاهی بزرگ را تبدیل شود.

 

 

 

 

 

 

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: دانشکده علوم پزشکی آبادان این ظرفیت را دارا است که به دانشگاهی بزرگ را تبدیل شود.

به گزارش آبادان نیوز ،دکتر محمدرضا فراهانی عصر امروز (چهارشنبه) در حاشیه سفر به آبادان اظهار داشت: در کشور ما دانشگاه‌ها چه در حوزه علوم پزشکی، وزارت علوم و یا دانشگاه آزاد یک توسعه بی‌رویه داشته‌اند و در شهرهای زیادی دانشگاه ایجاد شده است.

وی در همین خصوص اضافه کرد: حتی در کشوری مثل چین با بیش از یک میلیارد جمعیت به اندازه ایران دانشگاه وجود ندارد و برخی از دانشگاه‌های جدید بدون آنکه زیرساخت‌های لازم را داشته باشند ایجاد شده‌اند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: باید کمک کنیم که دانشگاه‌های جدید زیرساخت‌های لازم را بدست آورند و البته این موضوع برای دانشکده علوم پزشکی آبادان با توجه به مرز مشترک با عراق و نزدیکی به کشورهای جنوب خلیج فارس متفاوت است.

وی ادامه داد: دانشکده علوم پزشکی آبادان موقعیتی استراتژیک دارد و حتی از این قابلیت برخوردار است که بیش از این توسعه پیدا کند.

دکتر فراهانی خاطرنشان کرد: دنشکده علوم پزشکی آبادان تا چند سال قبل کمتر از 400 دانشجو داشت و امروز بیش از یکهزار و 200 دانشجو را آموزش می‌دهد و این ظرفیت را دارد که با بین‌المللی شدن به دانشگاهی بزرگ تبدیل شود.

وی تصریح کرد: طرح‌هایی را پیش‌بینی کردیم تا در حوزه‌هایی که مرتبط با فضاهای معیشیتی و دانشجویی است پیشرفت خوبی داشته باشیم.

این معاون وزارت بهداشت گفت: می‌خواهیم از ظرفیت بخش خصوصی در خصوص ایجاد فضاهای آموزشی و خوابگاهی بهره ببریم.

وی در پایان با اشاره به هدف از سفرش به آبادان، بیان کرد: مایل بودم به دانشکده علوم پزشکی آبادان بیایم تا از نزدیک با ظرفیت‌ها، چالش‌ها و فرصت‌های این دانشگاه آشنا بشوم و از نقطه نظرات دانشجویان این مجموعه در حوزه‌های فرهنگی و سیاسی مطلع شوم.

 

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: