پست الکترونیک جمعه ١٠ فروردين ١٤٠٣
اخبار > آغاز پذیرش دانشجوی خارجی در دانشکده علوم پزشکی


کد خبر: ٧٣٢٢   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/11/09-١٢:١٣

رییس دانشکده علوم‌پزشکی آبادان با اشاره به برخی همکاری‌های بین‌المللی دانشکده، از پذیرش دانشجوی خارجی در این دانشکده تا سال آینده خبر داد.

 

 

 

 

 

 

رییس دانشکده علوم‌پزشکی آبادان با اشاره به برخی همکاری‌های بین‌المللی دانشکده، از پذیرش دانشجوی خارجی در این دانشکده تا سال آینده خبر داد. 


به گزارش آبادان نیوز،علیرضا آموزنده با اشاره به تلاش برای گسترش دانشکده، اظهار کرد: به دنبال گسترش همکاری‌های بین‌المللی دانشکده هستیم و در همین راستا با یکی از دانشگاه‌های بصره درخصوص تربیت دانشجوی پزشکی تفاهم‌نامه امضا کرده‌ایم و در حال حاضر در حال مشخص کردن جزییات تفاهم‌نامه هستیم.

وی افزود: البته بحث تربیت دانشجوی پزشکی تقریبا وارد فاز اجرا شده است. همکاران ما در حوزه آموزش دانشکده آماده‌اند. دروس دانشجویان عراقی در دانشکده به صورت انگلیسی ارائه می‌شود اما با توجه به اینکه این دانشجویان قرار است در ایران باشند، گذراندن دوره‌های زبان فارسی برای این دانشجویان الزامی خواهد بود.

رییس دانشکده علوم‌پزشکی آبادان ادامه داد: البته با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که در آینده انجام می‌شود، ممکن است این دوره‌ها در عراق نیز قابل برگزاری باشند اما آموزش قطعا در ایران انجام خواهد شد. با توجه به اقدامات انجام شده، از سال آینده پذیرش دانشجوی خارجی در آبادان آغاز می‌شود.

آموزنده افزود: همچنین برای همکاری‌ با دانشگاه بصره، برنامه‌ریزی‌هایی شده است و مسئولان دانشکده علوم پزشکی آبادان از دانشگاه بصره بازدید کرده‌اند و هم‌اکنون منتظر آمدن مسئولان دانشگاه بصره به آبادان هستیم تا همکاری‌های دو دانشگاه با یکدیگر نهایی شود. این تفاهم‌نامه یک تفاهم‌نامه همکاری علمی، پژوهشی، تبادل دانشجو و استاد است.

وی گفت: همچنین قرار است همکاری‌هایی در حوزه توریست درمانی با بصره داشته باشیم. سیستم آموزشی و درمانی در کشور عراق تا حدی با ما متفاوت بوده و حوزه درمان زیر نظر استانداری بصره است. هیاتی از بصره نیز برای بررسی شرایط لازم در این زمینه به آبادان آمدند و از امکانات آموزشی و دانشگاهی ما بازدید کردند و قرار شد در حوزه توریسم درمانی با این کشور همکاری داشته باشیم. این کار نیز در مرحله برنامه‌ریزی‌های عملی قرار دارد تا به صورت یک قرارداد تعریف شده درخصوص درمان بیماران عراقی در منطقه نوشته شود.

 

 

 

 

 

 

 


آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان نیوز،دانشکده،دانشکده پزشکی،دانشکده پزشکی آبادان،رئیس دانشکده پزشکی،رئیس دانشکده  پزشکی آبادان،علیرضا آموزنده

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: