پست الکترونیک جمعه ١٠ فروردين ١٤٠٣
اخبار > آبادان از لحاظ بافت شهری در رتبه ششم قرار دارد


کد خبر: ٧١٨٧   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/10/20-٠٨:٣٧

شهردار آبادان گفت: آبادان از لحاظ فرسودگی بافت شهری، در رتبه دوم شهرهای استان و در رتبه ششم شهرهای کشور قرار دارد.

 

شهردار آبادان گفت: آبادان از لحاظ فرسودگی بافت شهری، در رتبه دوم شهرهای استان و در رتبه ششم شهرهای کشور قرار دارد.

به گزارش آبادان نیوز حسین حمیدپور سه شنبه اظهار کرد: مناطق حاشیه شهر از جمله شطیط، سلیج، ذالفقاری، دهکده بریم و سده به صورت بافت فرسوده شهری 100 درصدی تعریف شدند.

وی افزود: در برخی از مناطق شهر آبادان به لحاظ عمرانی و زیرساخت های فرهنگی ضعیف هستند و در واقع دارای بافت ناکارآمد شهری هستیم.
حمیدپور به تدوین برنامه چهار ساله عمران شهری آبادان با کمک سازمان منطقه آزاد اروند اشاره کرد و گفت:در برنامه چهار ساله شهرداری آبادان هم ارتقای شاخص های فرهنگی و عمرانی در بافت فرسوده و بافت ناکارآمد شهری دیده شده است.
وی افزود: برنامه چهار ساله شهرداری با منطقه آزاد اروند شامل توسعه و ساماندهی محیط شهری، توسعه فضای سبز در قالب ایجاد پارک، تجهیز ناوگان آتش نشانی و خدمات شهری است.

بدهی 2 هزار و 500 میلیونی شهرداری آبادان
شهردار آبادان گفت:شهرداری 2 هزار و 500 میلیون بدهی به پیمانکاران و مردم دارد که پرداخت آنها به راحتی امکان پذیر نیست و در حالا رایزنی با منابع مختلف بانکی و دولتی به منظور دریافت تسهیلات و کمک مالی هستیم تا بتوانیم بدهکاری شهرداری را پرداخت کنیم. 
وی محقق نشدن بودجه پیشنهادی را یکی از چالش های شهرداری آبادان عنوان کرد و افزود:متاسفانه بودجه ای که برای شهرداری آبادان در نظر گرفته شده بود محقق نشده و این امر فشار مضاعفی را به بدنه شهرداری وارد می کند. 
بنا به گفته رئیس شورای اسلامی شهر آبادان تعداد حقوق بگیران شهرداری با رتبه 11 آبادان 2 هزار و 500 نفر است که این تعداد 2 برابر چارت سازمانی است و این مهم باعث شد تا بسیاری از اعتبار شهرداریآبادان صرف پرداخت حقوق شود.

 

 

 

 


آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان نیوز،شورای شهر،شورای شهر آبادان،شهرداری،شهرداری آبادان،شهردار،شهردار آبادان،حسین حمیدپور،منطقه آزاد،منطقه آزاد اروند،بودجه،بافت شهری

نظرات بینندگان
کاربر مهمان
1396/10/20 11:2
0
0
ما اّبادانیها امیدواریم در سایه تلاش آقای حمید پور و اعضای شورای شهر،شاهد پیشرفت ظاهر سرزنده ترین شهر ایران باشیم آقای امیری از شما و سایت آبادان نیوز و عوامل تشکر میکنم
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: