پست الکترونیک جمعه ١٠ فروردين ١٤٠٣
اخبار > آبادان پای کارترین شهر معین در خدمات رسانی به زائران اربعین است.


فرماندار آبادان گفت: این شهر آماده ترین و پای کارترین شهر معین خرمشهر در خدمات رسانی به زائران اربعین در شلمچه است.

 

 

 

 

 

 

 

 

فرماندار آبادان گفت: این شهر آماده ترین و پای کارترین شهر معین خرمشهر در خدمات رسانی به زائران اربعین در شلمچه است.

به گزارش آبادان نیوز،عزیزاله شهبازی با اشاره به انتخاب مرز شلمچه از سوی بسیاری از زائران برای حضور در همایش عظیم اربعین حسینی افزود: میزبانی از زائرانی که از شهرهای مختلف کشور به قصد سفر به کربلای معلی به شلمچه می آیند در قالب اسکان، درمانی و بهداشتی، پذیرایی و سایر موارد انجام می شود، کمک ها و همکاریها همچنین در قالب پشتیبانی در خارج از موقعیتی که در اختیار آبادان قرار داده شده نیز ارائه می شود، آبادان در بحث پشتیبانی مهمترین یار خرمشهر است. 

وی از استقرار کنسولگری عراق در آبادان برای صدور ویزا برای زائران شهرهای آبادان، خرمشهر، شادگان و ماهشهر خبر داد و اظهار کرد: آبادان محل حضور جمعی زائرانی است که با اتوبوس و یا هواپیما به اینجا می آیند و در برنامه ریزی انجام شده خدمات دهی به زائران از درون شهر آبادان تا شلمچه به اشکال مختلف انجام می شود. 

شهبازی با قدردانی از تلاشها و فعالیت های هیئت ها، دستجات و دستگاههای دولتی شهرستان آبادان از جمله شرکت پالایش نفت، آبفا، برق، شهرداری، پخش فرآورده های نفتی، ستاد عتبات عالیات و غیره تصریح کرد: این ادارات تاکنون خدمات زیادی را در شلمچه ارائه کرده اند و باز هم ادامه دار خواهد بود. 

فرماندار آبادان گفت: قرار است تا برای نخستین بار یک کار فرهنگی بزرگ در موقعیت آبادان و با همکاری سپاه، بنیاد شهید، استانداری و فرمانداری و سایر دستگاهای فعال در حوزه فرهنگی و در قالب عرضه کتاب، بروشور، جزوه، مقالات، پوستر و دیگر موارد به انجام برسد، مدیریت این کار با استانداری خوزستان است، انتظار می رود تا اهالی رسانه نیز در غرفه فرهنگی پیش بینی شده حاضر و همراه، همگام و یاری رسان باشند. 

شهبازی افزود: در زمان حاضر شرایط خوبی در منطقه شلمچه حاکم است و فرماندار خرمشهر نیز هماهنگی های خوبی را با طرف عراقی به انجام رسانده است. 

وی با بیان اینکه عاشقان اباعبدالله  در زمینه خدمات رسانی به زائران حسینی هیچ مرز و محدودیتی ندارند و عاشقانه، خالصانه و با هر آنچه در اختیار دارند وارد عرصه شده اند، اظهار کرد: تمامی عاشقان حسینی وارد عرصه شده اند و از پل نو تا مرز شلمچه با برپایی مواکب مختلف (به فراخور توانشان) در جهت خدمات رسانی به زائران اباعبدالله الحسین آماده شده اند و برخی دیگر نیز در حال تدارک هستند. 

شهبازی تصریح کرد: کار خدمات رسانی به زائران از اول آبان ماه آغاز و تا ۱۰ روز پس از اربعین حسینی ادامه دارد، خدمات رسانی به زائران کار دولتی نیست بلکه حرکتی خودجوش و دلی از سوی مردم در قالب مواکب است. 

فرماندار آبادان گفت: انتظار می رود آن دسته از مردمی که قصد کمک به زائران را به طور موردی دارند، کمکهای نقدی خود را به حسابهای معتبر و رسمی واریز و یا آنکه اقلام مورد نظرشان را به مواکبی که خود می شناسند، تحویل دهند. 

زائران بدون ویزا وارد استان خوزستان نشوند 

شهبازی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر تهیه و همراه داشتن ویزا توسط زائران افزود: درخواست مان آن است که هیچ زائری بدون ویزا از نقاط مختلف کشور وارد استان خوزستان نشود، زیرا  طبق اعلام و تاکید چندین باره مسئولان در مورد لزوم تهیه ویزا، در صورت در اختیار نداشتن ویزا به ناچار از عبور آنها جلوگیری می شود و آنان و خانواده شان در سختی ماندگاری در پشت مرز می مانند، لذا از تمامی کسانی که قصد شرکت در همایش عظیم اربعین حسینی را دارند تقاضا داریم تا پیش از ورود به استان خوزستان نسبت به تهیه ویزا از دفاتر معتبر و سایت سماح مربوط به سازمان حج و زیارت اقدام کنند تا با خاطری آسوده به همراه سایر دوستان و خانواده خود راهی مرز شلمچه برای گذر و رفتن به کربلای معلی شوند. 

وی با اشاره به مجازات تعیین شده حبس سه ساله برای کسانی که بدون ویزا وارد عراق می شوند، اظهار کرد: مردم ویزای خود را از دفاتر معتبر و معرفی شده از سوی سازمان حج و زیارت تهیه کنند، امسال ۱۶ دفتر کنسولگری عراق در ایران برای صدور سریع ویزا در ایران فعال شده است که مردم می توانند با خاطری آسوده و بدون معطلی بیش از حد ویزای خود را دریافت و راهی عراق شوند.

 

 

 

 

 

 

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان نیوز،شلمچه،فرمانداری،فرمانداری،فرمانداری آبادان،فرماندار آبادان،عزیزاله شهبازی،شرکت پالایش نفت،شرکت پالایش نفت آبادان،اربعین حسینی

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: