پست الکترونیک جمعه ١٠ فروردين ١٤٠٣
اخبار > گرامی‌داشت روز خبرنگار در منطقه آزاد اروند؛ برنامه‌ای هیچ تا وعده‌ای پوچ


آئین گرامی داشت روز خبرنگار در منطقه آزاد اروند در کمال بی‌محتوایی، بی‌برنامگی و در غیبت مدیرعامل منطقه آزاد اروند و مدیر روابط عمومی سازمان همراه با تکرار وعده‌های محقق نشده برگزار شد.

 

 

 

آئین گرامی داشت روز خبرنگار در منطقه آزاد اروند در کمال بی‌محتوایی، بی‌برنامگی و در غیبت مدیرعامل منطقه آزاد اروند و مدیر روابط عمومی سازمان همراه با تکرار وعده‌های محقق نشده برگزار شد.

به گزارش آبادان نیوز،شامگاه چهارشنبه بنا بر دعوت قبلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند از اصحاب رسانه و مطبوعات شهرستان‌های آبادان و خرمشهر آئین گرامی داشت روز خبرنگار از سوی این سازمان در سالن اجتماعات هتل پارس کاروانسرا آبادان برگزار شد.

آنچه در ابتدای این آئین به چشم می‌خورد غیبت اسماعیل زمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند و مدیر روابط عمومی این سازمان بود، با ساعتی تأخیر بالاخره برنامه با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند، مدیرکل ورزش و جوانان منطقه آزاد اروند، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد اروند و تعدادی از کارکنان این سازمان آغاز شد.

تقدیر از خانواده‌های پیشکسوتان، سخنرانی قره‌باغی پیشکسوت رسانه، نعمت زاده معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد اروند، اجرای گروه موسیقی و استند آپ کمدی بخش دیگری از برنامه بود که عموماً ارتباطی باخبر و رسانه نداشت از دیگر برنامه‌های آئین گرامی داشت روز خبرنگار بودند.

از نکات جالب این برنامه حضور «غلامعلی رجایی» مشاور مرحوم هاشمی رفسنجانی بود که از سوی مجری به‌عنوان مشاور مدیرعامل منطقه آزاد اروند معرفی شد.

سید مرتضی نعمت زاده؛ معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد اروند در این آئین به وعده‌های پیشین این سازمان پرداخت و از تلاش برای راه‌اندازی خانه خبرنگار در منطقه آزاد اروند خبر داد.

نعمت زاده همچنین گفت: خبرنگاران چشم و گوش شنوای مردم و حلقه ارتباط سازمان منطقه آزاد اروند با مردم هستند.

این در حالی است که در آئین گرامی داشت روز خبرنگار سال 95 مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند اعلام کرده بود که باید تشکل صنفی رسانه‌های منطقه آزاد اروند تأسیس شود تا سازمان بتواند به این صنف کمک کند همچنین وعده دیگر مدیرعامل منطقه آزاد اروند به خبرنگاران تقبل بیمه تکمیلی آنان بود که به اذعان اصحاب رسانه واجد شرایط، از سال گذشته تاکنون سازمان منطقه آزاد اروند نتوانسته وعده بیمه تکمیلی را اجرایی کند.

امسال نیز مدیرکل ارشاد منطقه آزاد اروند از پیگیری بیمه تکمیلی خبرنگاران خبر داد؛ حال‌آنکه بسیاری از خبرنگاران فاقد بیمه هستند و مشخصاً مشمول استفاده از بیمه تکمیلی نمی‌شوند.

بالاخره ساعت پایانی برنامه فرارسید و مجری اعلام کرد به دلیل کمبود وقت تنها نام تعدادی از پیشکسوتان را برای دریافت لوح تقدیر اعلام می‌کنیم و در رستوران برای صرف شام منتظر شما هستند؛ درواقع برخلاف آنچه در عنوان این دعوت اعلام‌شده بود از چند ده اصحاب رسانه و مطبوعاتی که در این جمع حضور داشتند نه قدردانی شد و نه جایگاه خبرنگار گرامی داشته شد.

بی‌تردید تمام حاضران در این آئین شاهد ضعف شدید اجرایی منطقه آزاد اروند در برگزاری یک آئین گرامی داشت ساده حتی در سطح شهرهای کوچک گوشه و کنار خوزستان بودند، غیبت مدیر روابط عمومی منطقه آزاد اروند که خود حلقه رابط رسانه‌ها و سازمان به شمار می‌آید نیز شاید جدی‌ترین ضعف در این سازمان طویل و عریض بود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد اروند در پایان برنامه و در پاسخ به انتقاد تعدادی از خبرنگاران از ضعف و بی‌محتوایی برنامه تنها این جمله را گفت: «اجازه بدهید بعداً بنشینیم و صحبت کنیم».

تعریف نشدن نقش خبرنگار در این آئین و تریبون ندادن به آن از نکات حائز اهمیتی است که نشان از ضعف تخصص در بدنه مجریان این برنامه دارد.

 

فرمانداران ویژه آبادان و خرمشهر نیز در این برنامه حضور نداشتند.

 

 

 

 

 

 

 

آبادان،خبرآبادان،اخبارآبادان،آبادان نیوز،خبرنگار،روز خبرنگار،منطقه آزاد اروند،سید مرتضی نعمت زاده،معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد اروند

 

منبع:فارس

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: