پست الکترونیک شنبه ٠١ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > ثبت نام ۴۷۰۹ نفردر طرح اوقات فراغت منطقه آزاداروند


کد خبر: ٦٢٩٣   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/05/14-١٥:١٢

مدیرآموزش ، تعالی و بلوغ کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند از ثبت نام چهار هزار و 709 نفر در طرح اوقات فراغت امسال در سطح منطقه آزاد اروند خبر داد.

 

 

 

پایگاه خبری آبادان نیوز:مدیرآموزش ، تعالی و بلوغ کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند از ثبت نام چهار هزار و 709 نفر در طرح اوقات فراغت امسال در سطح منطقه آزاد اروند خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، سید علی موسوی در گفتگوی ویژه خبری با شبکه آبادان، گفت: منطقه آزاد اروند در مباحث آموزشی در دوره چهارساله دولت تدبیر و امید برنامه های مفصلی را اجرا کرده یا در دست انجام دارد.
وی با اشاره به حساسیت های هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند به مبحث آموزش و پرورش و فنی حرفه ای افزود: اقدامات زیرساختی بسیار خوبی نیز در زمینه بهبود فضاهای آموزشی به انجا رسانده ایم به طوریکه تاکنون 35 میلیارد تومان را در این باره هزینه کرده ایم که از میزان اعتبار 20 میلیارد تومان در آبادان، اروندکنار و چوئبده و 15 میلیارد تومان دیگر نیز در خرمشهر، مینوشهر و غرب کارون هزینه شده است.
وی اظهار کرد: ازآنجاییکه معتقدیم که اقدام در بخش فرهنگ و آموزش زمینه ساز توسعه اقتصادی نیز خواهد بود، در کنار اقدامات سخت افزاری در بحث نیروی انسانی (اعم از معلمان، آموزگاران و دانش آموزان) نیز گامهای خوبی را برداشته ایم.
مدیر آموزش ، تعالی و بلوغ کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه توجه به موضوع غنی سازی اوقات فراغت از سال گذشته با ثبت نام 600 نفر برای حرفه آموزی در کلاسها آغاز شد، تصریح کرد: امسال چهار هزار و 709 نفر در آبادان، خرمشهر، مینوشهر، اروندکنار و چوئبده در کلاسهای طرح اوقات فراغت ثبت نام کردند.
موسوی گفت: از تعداد کل ثبت نام کنندگان در طرح اوقات فراغت امسال، 15 درصدشان دانش آموز، 18 درصد دانشجو، 29 درصد فارغ التحصیل (اعم از دیپلم، لیسانس و بالاتر) و 39 درصد هم بازماندگان از تحصیل (18 تا 35 سال) بودند.
وی افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده امسال از توان بخش خصوصی نیز بهره بردیم به طوریکه ثبت نام کنندگان در حال فراگیری 63 مهارت در بیش از 41 آموزشگاه، 7 مرکز خیریه و 4 مرکز فنی و حرفه ای هستند.
وی ضمن تاکید بر رایگان بودن شرکت در کلاسهای طرح اوقت فراغت، اظهار کرد: تمامی هزینه های برگزاری این دوره ها اعم از هزینه ایاب و ذهاب، مربیان و اهدای هدیه به حرفه آموزانی که ضمن کسب حد نصاب نمره مربوطه موفق به دریافت گواهینامه بین المللی می شوند، برعهده سازمان منطقه آزاد است.
وی تصریح کرد: پیگیر برگزاری این کلاسها در سایر فصول سال و در رده های بالاتر هستیم.
مدیرآموزش ، تعالی و بلوغ کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند از نظارت جوش، تعمیر تلفن همراه، خیاطی، آشپزی،عکاسی، بافت فرشینه، جواهرسازی و سایر موارد به عنوان رشته های مهارتی نام برد که حرفه آموزان حاضر در کلاسهای طرح اوقات فراغت سازمان منطقه آزاد اروند آنها را می آموزند.
موسوی گفت: کلاسهای طرح اوقات فراغت از 17 تیرماه آغاز و تا 15 شهریور ماه ادامه دارد، 27 شهریورماه زمان برگزاری آزمون هماهنگ رشته های مختلف است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تامین 1000 دستگاه کولر از سوی سازمان منطقه آزاد اروند و تحویل آن به ادارات آموزش و پرورش آبادان و خرمشهر افزود: تاکنون 2 میلیارد تومان اعتبار به عنوان سرانه آموزشی به مدارس سطح منطقه پرداخت کرده ایم که این میزان سرانه پرداختی 20 تا 30 درصد بیشتر از نُرم میانگین وزارت آموزش و پرورش است.
به گفته وی تجهیز نمازخانه ها، برگزاری کلاسهای آموزشی مختلف، تامین وسایل کمک آموزشی مدارس، توسعه ناوگان خودرویی برای ایاب و ذهاب دانش آموزان، معلمان و آموزگاران، تعمیر و تجهیز مدارس و سایر موارد از دیگر اقدامات سازمان منطقه آزاد اروند در بهبود و توسعه امکانات در حوزه آموزش و پرورش به شمار می رود.

 

 

 

 

 

 

 

 

آبادان،خبرآبادان،اخبارآبادان،آبادان نیوز،منطقه آزاد اروند،مدیرآموزش،تعالی و بلوغ کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند،سید علی موسوی 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: