پست الکترونیک شنبه ٠١ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > مرتضی جعفری :منطقه آزاد اروند هنوز آزمایشگاه غذا و دارو را تحویل نداده است


منطقه آزاد اروند آزمایشگاه غذا و داروی مورد توافق در تفاهمنامه میان این سازمان و وزارت بهداشت را به ما تحویل نداده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: منطقه آزاد اروند آزمایشگاه غذا و داروی مورد توافق در تفاهمنامه میان این سازمان و وزارت بهداشت را به ما تحویل نداده است.

به گزارش آبادان نیوز ،مرتضی جعفری  با اشاره بر ضرورت بهره مندی از آزمایشگاه یاد شده با توجه به فعالیت هفت گمرک و پنج بندر در حوزه فعالیت این دانشکده اظهار کرد: بر اساس رتبه بندی تعیین شده این معاونت، نیاز ما به داشتن این آزمایشگاه چند برابر می شود. 

وی با بیان اینکه نمی دانیم سازمان منطقه آزاد اروند در این باره چه مشکلی دارد و یا قرار است چه زمانی این آزمایشگاه را در اختیار ما قرار دهد، افزود: خوشبختانه با مجوز و تخصیصی که بابت خرید تجهیزات از سازمان غذا و دارو گرفتیم، انتظار می رود تا در نیمه نخست امسال بتوانیم آزمایشگاه خودمان را راه اندازی کنیم. 

به گفته وی برای این منظور یکی از طبقات ساختمان جدید این معاونت به این امر اختصاص می یابد، در زمان حاضر منتظر ورود کارشناس از تهران هستیم. 

معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی آبادان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سال گذشته توانستیم در زمینه درصد پیشرفت های شاخص ها در میان معاونت های غذا و داروی کشور رتبه نخست را کسب کنیم. 

وی ضمن اشاره به وظایف مهم این معاونت و موقعیت استراتژیک منطقه افزود: ساختمان پیشین این معاونت به لحاظ فیزیکی مناسب نبود به همین دلیل سال گذشته با تائید هیئت امنا و کمک سازمان غذا و دارو، تفاهمنامه ای میان دانشکده علوم پزشکی آبادان و سازمان غذا و دارو برای احداث ساختمان این معاونت در زمینی به مساحت هزار و ۵۰۰ تا سه هزار مترمربع در سه طبقه منعقد شد که برای این کار زمینی در حد فاصل بیمارستان طالقانی و میدان شهید یاسینی(فلکه فرودگاه) پیش بینی و مشخص شد و کار با گرفتن مشاور و انجام طراحی نقشه های اولیه استارت زده شد.  

معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان از الزام کارخانجات تولیدی به درج نشان گرهای رنگی بر روی محصولاتشان به عنوان دیگر اقدامات انجام شده این معاونت نام برد و اظهار کرد: انجام این کار می تواند زندگی سالم همراه با سلامت را برای همگان به همراه داشته باشد زیرا موقع خوردن مواد غذایی این نشان های رنگی به فرد حق انتخاب می دهد به طور مثال نشانگر قرمز روی بسته های کیک نشان می دهد که افرد دیابتی نباید آن را مصرف کنند. 

به گفته وی در زمان حاضر از ۴۴ واحد تولیدی در زمینه غذا ۴۳ واحد مجهز به نشان گر رنگی شدند. 

معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی آبادان در بخش دیگری از سخنان خود از ورود برخی لوازم آرایشی و بهداشتی به کشور به عنوان یکی از مشکلات این حوزه نام برد و گفت: برای رفع احتمال عدم انجام آزمایشات لازم روی این محصولات اقدام به استقرار نیرو در گمرکات منطقه کردیم که البته کافی نیست و ممکن است هنوز هم برخی لوازم بهداشتی آرایشی به دور از چشم ما وارد شوند. 

وی با تاکید بر اینکه در حال ارتقاء این وضعیت هستیم، افزود: خوشبختانه ثبت سیستماتیک تمامی کالاهای وارداتی سبب رفع یک سری از مشکلات شده اما امیدواریم روزی برسد که در این زمینه دیگر هیچ مشکلی نداشته باشیم.

اخبار آبادان ،خبر آبادان ،آبادان نیوز

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: