پست الکترونیک جمعه ١٠ فروردين ١٤٠٣
اخبار > استاندار خوزستان : غذای آبادان تبدیل به برند بین المللی شود


کد خبر: ٥٥٨٣   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/10/11-٠٩:٥١

استاندار خوزستان گفت: باید تلاش کرد که غذای آبادان به یک برند بین المللی تبدیل شود.

 

 

 

 

 

 

به گزارش آبادان نیوز ، غلامرضا شریعتی  در آئین اختتامیه جشنواره «سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری» در محل نمایشگاه دائمی منطقه آزاد اروند ضمن قدردانی از برگزار کننده این جشنواره افزود: بار دیگر آبادان و خرمشهر به واسطه برگزاری این جشنواره در کانون توجهات قرار گرفتند.

وی اظهار کرد: همانگونه که همگان می دانند غذا یکی از ارکان حیات است که بدون آن ادامه حیات امکانپذیر نیست.

شریعتی با تاکید بر اینکه غذا باید به عنوان جزء چسبنده و غیر قابل انفکاک موضوع گردشگری مدنظر قرار گیرد، تصریح کرد: غذا با فرهنگ، تمدن، اقلیم و طبیعت جامعه گره خورده و هرچه این پیوند محکم تر باشد، امکان جذب گردشگر بیشتر است. به طور قطع این پیوند می تواند منشا دوستی میان اقوام مختلف باشد.

استاندار خوزستان غذا را یکی از بخشهای تشکیل دهنده خاطرات گردشگران خواند و گفت: غذا نمونه ای از فرهنگ و اقلیم جامعه است. هرچه این فرهنگ عام تر و مورد پسند تر باشد می تواند به جاذبه های گردشگری منطقه بیفزاید.

شریعتی در خصوص غذای جنوب ایران افزود: جذابیت، دلچسبی و خوش طمعی غذای جنوب به خصوص در شهرهای آبادان و خرمشهر زبانزد خاص و عام بوده و بانوان فرهیخته این خطه به درستی توانایی و قدرت طبخ غذای با بهترین کیفیت را دارند.

وی اظهار کرد: وظیفه ما برندسازی این هنرمایی در سطح بین المللی است تا غذای این خطه به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری به صنعتی درآمدزا تبدیل شود.

شریعتی با اشاره به اینکه از ۱۸ اثر ثبت شده ایران در یونسکو سه اثر متعلق به خوزستان است، تصریح کرد: خوزستان بسترهای مناسب و نقش بی بدیلی در جذب گردشگر دارد. در این میان شهرستان آبادان با وجود دو رودخانه ی بهمنشیر و اروند و نخلستانهای فراوان و همچنین آثار فرهنگی با ارزش مربوط به دوران دفاع مقدس می تواند به یکی از قطبهای گردشگری منطقه تبدیل شود.

به گزارش آبادان نیوز با تصمیم معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور هشتمین جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری در روزهای هشتم، نهم و دهم دی ماه جاری در قالب ۱۰۰ غرفه در محل نمایشگاه بین المللی منطقه آزاد اروند برپا شد، این جشنواره با همراهی استانهای بوشهر، هرمزگان، جزایر خلیج فارس (کیش و قشم ) در قالب منطقه هشت برگزار شد

 

 

اخبار آبادان ،آبادان نیوز ،

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: